Opel Astra H 1.3cdti 2006 stotteren en inhouden

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra H 1.3cdti 2006 stotteren en inhouden

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258505
    Harmopel12
      Lid sinds:
      12 June 2013

      Hallo,

      Ik heb onlangs een opel astra h 1.3 cdti uit 2006 gekocht. Tijdens het test rijden was er allemaal niks aan de hand maar na een week begon de auto de auto hevig te stotteren en dacht ik al snel dat het de egr klep. Heb de auto naar de garage gebracht waar ze hem vervolgens hebben uitgelezen maar er was niks aparts te zien. Toen maar de egr klep eraf gehaald om te kijken of deze kapot was, maar dat was niet het probleem. Wel was het blok erg vervuilt en hebben ze dit vervolgens gereinigd in de hoop van het probleem af te zijn. Helaas bleek dit niet het geval. De auto bleef gewoon stotteren en inhouden. Toen ben ik naar een opel dealer gegaan die ook de auto uit hebben gelezen (was weer niks te vinden) en ze hebben er toen maar nieuwe software ingezet. Het probleem lijkt nu voor 95% verholpen maar hij stottert nog af en toe. Dit doet hij vooral onder de 2000 toeren bij gelijkmatig gas geven. Ook heb ik als ik op cruise control rijd last van kleine schommelingen in toerental. Het laatste probleem is dat de auto af en toe niet start. Als ik de sleutel om draai begint het storingslampje (auto met sleutel) te branden en krijg ik de INSP4 melding.

      Iemand enig idee wat het kan zijn?

      #18151929
      Speedy6543
        Lid sinds:
        9 September 2013

        Hopelijk kan ik je hiermee nog helpen maar heb je al geprobeerd om het stangetje van de variabele turbo aan de turbo in te spuiten met kruipolie of iets dergelijks. Ik heb dezelfde auto en als het stotteren begint hoef ik enkel dat te doen, het dan even tijd geven om in te werken, en het probleem is weer even van de baan.

        #18151930
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Stotteren kan veel zijn, denk aan sensorstoringen: van Luchtmassameter, tot EGR klep, tot VGT regeling van de turbo.
          Als de VGT regeling vast zit zal kruipolie niet meer helpen, deze zit dan intern vast, enkelt een Revisieturbo helpt dan nog.
          Ook kan het stotteren worden veroorzaakt door een geheel vervuild inlaat traject.

          Vaak worden de moderne diesels ”te lief” bereden, en krijg je hier op langer termijn last mee, dit komt door de vervuiling in het inlaat treject, de EGR klep, en de VGT regeling van de turbo.

          Bij mijn Broer zijn Fiat Stilo (1.9 16V MultiJet 140pk Chipped naar 170pk met verstopt inlaat), zat in het hele inlaat traject koolaanslag van ongeveer een Centimeter dik, dit hebben we eruit gehaald, toen de Turbo (waarvan waarschijnlijk de VGT regeling vast zat), vervangen moest worden.
          De Vorige eigenaar van deze Fiat was ook een Rustige rijder, mijn broer is de 2e eigenaar van de auto.

          Laat ook de Actuators testen van de VGT regeling, en eventuele andere aanbouwdelen die deze actuators gebruiken.

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.