Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Opel Astra GTC Sport 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2013 om 20:19 #17260234AnoniemLid sinds:
1 January 1970Afgelopen week de hele week bezig geweest met mijn eigen auto! Het betreft een 2006 Astra GTC Sport met 80.000km op de teller. Ik heb de auto nu een 2,5 maand en had de auto sinds die tijd nog maar 1x gewassen en in de Reload gezet. Schandalig natuurlijk, dus werd het tijd voor een volledige detail. Het interieur heb ik een tijdje terug al helemaal aangepakt, dus deze heb ik alleen een beetje opgefrist met o.a. Natural Look, Gliptone Leather conditioner voor het stuur/pookhoes/handremhoes en de ruitenreiniger van Dodo.
Als eerste begonnen met foamen met de Foammaster en Super Snow Foam
De auto gewassen met een goedkope Sonax shampoo, APC, Iron-X, Tar-X en natuurlijk met de 2-emmer-methode. Tevens ook de panoramavoorruit gescrubd.
Daarna de achterlichten uit de auto gehaald om vervolgens de auto te clayen met het bekende Mothers kleisetje, maar er was niet overdreven veel vervuiling aanwezig. Wel kwam er een ware swirl-hala tevoorschijn.
Op de swirls na is er geen grote schade aanwezig, alleen had de auto wel verweerde koplampen. Deze heb ik aanpakt met de denim pad.
Vervolgens heb ik de auto volledig gepolijst. Ik ben begonnen met het wolletje met inizio op de PRO900. Daarna oranje met inizio op de DAP900, wit met mezzo op de DAP900 en als laatste groen met finale op de DAP900.
De auto is voorzien van een laagje blackhole en collonite 845 en als laatste afgetopt met 2 laagjes natty’s red. De sponningen heb ik voorzien van EX-P en de alle trims zijn behandeld met Revive!
Het sierstuk van de uitlaat is opgepoetst met meg’s alupolish. De panoramavoorruit heb ik in de rainclear gezet en de rest van de ramen in de wax gezet.
Het chroomwerk heb ik eerst behandeld met professional polish en vervolgens in de wax gezet.Naast de auto zelf heb ik ook nieuwe velgen aangeschaft. De nieuwe 18 inch OPC replica’s zijn voorzien van nieuwe Dunlop banden.
De velgen staan in de Wheelsealant en Reload en de banden zijn voorzien van 2 laagjes Auto Finesse Gloss Tire DressingDe wielkasten en de motorruimte heb ik gevoed met vinyl & rubber care en de klauwen/naven voorzien van een laagje zwarte verf.
HET RESULTAAT
26 augustus 2013 om 20:23 #18169927Aardig wat werk verzet maar ziet er super uit!!
26 augustus 2013 om 20:30 #18169928Ziet er super uit :thumb , hij moet alleen nog zakken. ;)
Groeten Jurgen,
26 augustus 2013 om 20:33 #18169929AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GTS Vectra wrote:
Ziet er super uit :thumb , hij moet alleen nog zakken. ;)
Groeten Jurgen,
Eibach veren zijn onderweg, komen woensdag als het goed is binnen ;)
26 augustus 2013 om 21:13 #18169930Ziet er netjes uit, echter wel een verassende keuze als start combinatie.
26 augustus 2013 om 21:23 #18169931AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik begin meestal met een wolletje en inizio. Deze verwerkt gewoon gemakkelijk en snel in vergelijking met bijvoorbeeld geel en inizio. Dat is de reden waarom ik deze stap heb genomen.
26 augustus 2013 om 21:27 #18169932Tja, zelf ben ik meer van een testspot zodat ik niet onnodig veel lak weghaal : ieder z’n keuzes zullen we maar zeggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.