Opel Astra GTC H Koppeling blokkeert

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra GTC H Koppeling blokkeert

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    VincentGTC

Beste mensen,

Dit is men eerste post hier op dit forum, maar zit met een probleem bij men auto waar ik me zorgen om begin te maken.

Ik probeer deze avond rond 18u30 te draaien in een straat en men koppeling wilt niet in achteruit gaan, al een geluk kan ik me parkeren een paar meter verder.
      De hulp ingeroepen van een vriend, start hij de auto en krijgt hij zonder problemen de auto in zijn achteruit, terwijl hij er bij mij niet in wou.

Toen ik terug vertrok met de auto bleek er niks mis mee, er was ook bij het testen niets van ratelend geluid te horen ofzo (1ste – 2de – 3de geprobeerd), toen ik op een baan van 90km/h hem naar de 5e versnelling wou brengen ging dat ook niet… enkel 3e of 4e kon… Ik heb daarna nogmaals geprobeerd hem in 5e te krijgen op een ander stuk baan van 70km/h maar dit ging ook weer niet.

Kan er iemand mij zeggen wat vermoeden er bestaat over deze kwestie ?
      Het is een koppeling met vliegwiel, 6 vitessen.
      Type auto : Opel Astra GTC H 1.9 Diesel Turbo – 120 pk

Alvast bedankt bij voorbaat voor de hulp.

Vincent

midnight black
      Deelnemer

Welkom! Ik denk dat je schakelmechanisme nagekeken/afgesteld moet worden.

swebbie
        Deelnemer

Koppeling cilinder/drukgroep lek?

bart-gsi
          Deelnemer

idd wat midnight zegt.. schakel mechanisme na lopen…
            @ swebbie als je druklager lek is kun je wel koppelen maar niet je koppeling voor een langere tijd vast houden

en zo te zien heb jij de bekende M32 versnellingsbak aan je 1.9 diesel hangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.