Opel Astra GTC aankoopadvies aub

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra GTC aankoopadvies aub

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267372
    Stasser
      Lid sinds:
      7 August 2014

      Beste leden,

      Sinds kort ben ik op zoek naar een Opel voor mijn vriendin.
      Via mijn schoonzus zouden wij een “Opel Astra GTC 2008 Coupé” kunnen overkopen.
      De wagen heeft momenteel 125.000km en is steeds goed onderhouden geweest door een herkende Opel garage.
      Vorig jaar hebben zij de EGR kleppen ofzoiets moeten vervangen en de remschijven. Voor de rest hebben zij momenteel geen vervaningskosten gehad.
      Nu, op een ander forum kwamen verschillende mensen mij zeggen dat dit slechte wagens zijn.
      Problemen met motor, turbo en dergelijke meer.
      Nu wil ik vragen aan de kenners onder jullie of dit correcte geruchten zijn ?

      Hierbij ook nog verdere informatie van de wagen:

      Merk: Opel
      Model: Astra GTC 3-deurs
      Bouwjaar: 01/09/2008
      Kilometerstand: 125.000km
      Interieur/Exterieur: onbeschadigd

      Ik hoor het graag van jullie!

      Alvast bedankt ;)

      #18246788
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Even uit een ander topic gejat van Wim hier op het forum.

        1.3CDTi:

        Distributie: Ketting..
        Minpunten:
        – EGRklep vaak vervuild, waardoor storingen ontstaan
        – DPF dat wel problemen wil geven

        > 1.7CDTi:

        Distributie: riem..
        minpunten:
        – Ik kan er geen zo vertellen

        Overigens was de 1.3 in 2005 uitgeroepen tot beste diesel van het jaar.

        #18246789
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Aandachtspunten:

          Motor 1.3 CDTi (Z13DT Z13DTJ Z13DTH A13DTJ):
          – Distributieketting (Spanner)
          – EGR kep
          – Roetfilter
          – Turbo
          – Op hol gaan bij Regenereren wil wel eens voorkomen

          Motor 1.7CDTi (100pk Z17DTH):
          – Tijden Vervangen distributieriem (Dacht iedere 120.000km en 10 jaar)
          – Regelklepje Variabele Turbo (als deze bij defect niet tijdig vervangen word, kan de turbo daar schade van lijden)
          – EGR klep
          – Dubbel Massa Vliegwiel (ook 5bak)
          – M32 6bak is in zijn geheel een Zwak punt, en dan nog het minst bij de 1.7CDTi modellen

          Aanvulling op de Z17DTH: 1.7CDTi met Roetfilter (Z17DTJ (110pk) / Z17DTR (125pk))
          – Drukleidingen Roetfilter
          – Roetfilter

          Astra-H
          – Drager Veerpoten voor (Roest)
          – Dorpels onderaan (Roest)
          – CIM module (let op Modificatie)

          Willem

          #18246790
          Stasser
            Lid sinds:
            7 August 2014

            En hoe kan ik weten of dit een Astra H model is? Bedankt voor je info alvast!

            #18246791
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009
              #18246792
              Stasser
                Lid sinds:
                7 August 2014

                @Stasser wrote:

                En hoe kan ik weten of dit een Astra H model is? Bedankt voor je info alvast!

                Ok bedankt, is dus het model dat mijn vriendin zou aankopen.

                Wat raden jullie uiteindelijk aan?

                De wagen heeft 125k km’s & steeds onderhouden door een Opel garage.

                Zouden jullie het overwegen deze te kopen of?

                #18246793
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Als de auto een goede onderhoudshistorie bij de dealer heeft, en de motor loopt netjes(geen tikken of klapperen), schakelt goed, koppelt goed, trekt goed op, heeft geen of in ieder geval lichte roest bij de veerschotels, ja dan zou ik in jullie geval kopen. Is vooral gevoel.

                  Zelf bewust voor een 1.7 gekozen, ik wilde perse wat meer vermogen en geen ketting..

                  Lees hier meer over veerschotel roest(wat ze echt allemaal hebben, ik heb de schotels pas vervangen)

                  viewtopic.php?f=5&t=169316&start=50

                  #18246794
                  Stasser
                    Lid sinds:
                    7 August 2014

                    @pixels66 wrote:

                    Als de auto een goede onderhoudshistorie bij de dealer heeft, en de motor loopt netjes(geen tikken of klapperen), schakelt goed, koppelt goed, trekt goed op, heeft geen of in ieder geval lichte roest bij de veerschotels, ja dan zou ik in jullie geval kopen. Is vooral gevoel.

                    Zelf bewust voor een 1.7 gekozen, ik wilde perse wat meer vermogen en geen ketting..

                    Lees hier meer over veerschotel roest(wat ze echt allemaal hebben, ik heb de schotels pas vervangen)

                    viewtopic.php?f=5&t=169316&start=50

                    Ik heb alsinds geen rare dingen ondervonden.

                    Het gaat hier wel om de 1.3 .

                    Groeten

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.