Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra GESPOT
- Dit onderwerp bevat 3,950 reacties, 605 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 april 2016om 12:54 door Vonkson.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2010 om 15:34 #17342073
Heb inderdaad ook al uren doorgebracht op mobile.de en daar staat genoeg op. Het is alleen inderdaad een stuk duurder als je het wil invoeren.
Velgen laten herstellen is niet zo heel duur hoor. Zijn genoeg bedrijven te vinden die dit kunnen. Toen ik mijn auto kocht zaten de velgen ook helemaal vol stoeprandschade. Heb ze bij mij op het werk laten schuren, staalplamuren en opnieuw laten spuiten. Ze zijn nu echt nog steeds in nieuwstaat. Heb ook winterbanden met lichtmetaal. Niet alleen omdat het veiliger is maar ook omdat het gewoon een stuk beter is voor mijn zomervelgen….
Maar als je die van jou niet kwijt wil moet ik maar weer gaan zoeken inderdaad:P
20 november 2010 om 17:40 #17342074@ Klanderman: OPC-Line is mooi… dus wel de looks maar niet het hoge verbruik :thumbup
Ik dank ook even de eerste eigenaar van mijn auto… ben blij dat hij Mica-lak heeft genomen, en dat het een Njoy is… lekker airco elec. ramen en spiegels, verstelbaar stuur, hoogte verstelbare stoel…
En dank natuurlijk voor de Irmscher achterklepspoiler :angel21 november 2010 om 11:17 #17342075Nou, ik vind prestaties net zo belangrijk als het uiterlijk.
Dat hij dan een hoger verbruik heeft valt wel mee te leven. Of ik het nou zelf op zuip of me auto :jerry
21 november 2010 om 12:31 #17342076origineel gepost door botssiee
Nou, ik vind prestaties net zo belangrijk als het uiterlijk.Dat hij dan een hoger verbruik heeft valt wel mee te leven. Of ik het nou zelf op zuip of me auto :jerry
Ben ik het op zich wel mee eens. Daarnaast zijn de huidige motoren toch zuiniger en alsnog krachtiger. Maar over het algemeen heb ik er niks aan. De voornaamste weg die ik rijd, is er eentje met een dubbele streep plus groen vak in het midden (wat op sommige plekken echt kut is, want daar kan je gewoon prima inhalen)
21 november 2010 om 20:22 #17342077Ik vind de looks ook belangrijker dan de prestaties. Al is een klap vermogen altijd lekker!!
Zit een beetje met hetzelfde probleem als 1.6i rijder. Daarnaast rij ik maximaal 4000 km per jaar. Nu ga ik af en toe een beetje lange stukken rijden, om de auto is lekker warm te laten worden.
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie H OPC alleen heb ik dus wel het probleem dat ik weinig en vooral korte stukjes rij waardoor de auto eigenlijk nooit goed warm wordt. Dit is wel erg nadelig als je een turbo hebt…
Jammer dat Opel geen compressor vanaf fabriek levert. Mijn broertje loopt nu stage bij TVS-Engineering en bouwt hele dagen turbo en compressors op auto’s. In zijn ogen heeft een compressor gewoon veel meer voordelen; Draait op de riem, dus altijd! Motor hoeft niet open bij achterafopbouw. Veel lagere druk waardoor je intern niets hoeft aan te passen. En de Rotrex compressors zijn nog eens zo klein dat het ook erg makkelijk is in te bouwen.
Achteraf opbouwen is helaas geen optie omdat je gewoon 10.000 euro kwijt bent, dat is dus het enige nadeel. Anders had ik het wel geweten;)22 november 2010 om 07:40 #17342078origineel gepost door Klanderman
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie H OPC alleen heb ik dus wel het probleem dat ik weinig en vooral korte stukjes rij waardoor de auto eigenlijk nooit goed warm wordt. Dit is wel erg nadelig als je een turbo hebt…
Jammer dat Opel geen compressor vanaf fabriek levert. Mijn broertje loopt nu stage bij TVS-Engineering en bouwt hele dagen turbo en compressors op auto’s. In zijn ogen heeft een compressor gewoon veel meer voordelen; Draait op de riem, dus altijd! Motor hoeft niet open bij achterafopbouw. Veel lagere druk waardoor je intern niets hoeft aan te passen. En de Rotrex compressors zijn nog eens zo klein dat het ook erg makkelijk is in te bouwen.
Achteraf opbouwen is helaas geen optie omdat je gewoon 10.000 euro kwijt bent, dat is dus het enige nadeel. Anders had ik het wel geweten;)De turbo bij de opc komt wel vrij vroeg in, dus hij draait ook al vlug mee.
Ik heb net nog even getest maar als je met 2.000 toeren overschakel hoor je hem al afblazen.
En 2.000 toeren of meer rij je vrijwel altijd wel.22 november 2010 om 07:45 #17342079origineel gepost door 1.6i rijder
Ben ik het op zich wel mee eens. Daarnaast zijn de huidige motoren toch zuiniger en alsnog krachtiger. Maar over het algemeen heb ik er niks aan. De voornaamste weg die ik rijd, is er eentje met een dubbele streep plus groen vak in het midden (wat op sommige plekken echt kut is, want daar kan je gewoon prima inhalen)
Van die dubbel door getrokken strepen trek ik me eerlijk gezegt nooit zo veel aan :angel
Waarom zou op wegen daar ik al 10 jaar rij nou ineens sins 2 jaar niet meer veilig zijn om in te halen, ik heb er nog nooit een ongeluk zien gebeuren.
Plus dat ik op die weg, daar je 70km/h mag toch wel 1 keer per maand een tracktor voor me heb zitten die 40 rijd. :hmmz22 november 2010 om 09:51 #173420807 berichten? damn! :o
22 november 2010 om 10:48 #17342081Oeps, straks deed opel forum het niet goed, toen heb ik steeds opnieuw geprobeert:(
23 november 2010 om 17:42 #17342083Dat de turbo er vroeg in komt wil niet zeggen dat de boel dan warm is;) De boel is pas op bedrijfstemperatuur na een kwartier a 20 minuten. Zo lang zit ik vrijwel nooit in de auto….
23 november 2010 om 21:24 #17342084Astra f rood cabrio achterspoiler en wieldoppen 55-ZN 15.40
Astra G zwart 3 geblindeerde ramen 17 inch velgen? meerspaken velg chroomrandje en in de onderste grill in het middenspijl was zilver 33-GH marconiplein hij keek naar me vectra en ik naar de astra G
23 november 2010 om 21:40 #17342085Ik wil prestaties en looks, geen concessies!
Volgende auto is een zwarte H OPC, en anders niks!
Dan meteen naar 300pk chippen en een sper erin bouwen :D
23 november 2010 om 22:32 #17342087Ik ga met die van mij rond maart/april naar eds, maar ik ga verloopig naar de 285pk :angel
Wacht daarvoor eerst wel even een halfjaartje af, kijken wat me motor allemaal doet, want wil wel zeker weten dan me motor 100% in orde is voor ik hem laat tune.origineel gepost door Klanderman
Dat de turbo er vroeg in komt wil niet zeggen dat de boel dan warm is;) De boel is pas op bedrijfstemperatuur na een kwartier a 20 minuten. Zo lang zit ik vrijwel nooit in de auto….Ja maar dan is hij toch ook niet met een compressor meteen warm?
Of was dat niet waar je op doelde met dat berichtje over de compressor? Want als hij bij 2.000 toeren inkomt, draait hij ook vrijwel altijd mee (net als bij een compressor)24 november 2010 om 13:15 #17342088Een turbo is veel kwetsbaarder dan een compressor als de boel koud is. Aangezien ik dus meestal met een koude motor rij wordt de turbo niet warm, met een compressor maakt dit dus niet zo heel veel uit;)
Een ander bijkomend voordeel is dat je met een compressor geen ‘turbo gat’ hebt. Een compressor komt er veel geleidelijker en eerder in dan een turbo omdat die op de riem zit. Nadeel is natuurlijk dat je met een turbo veel meer vermogen eruit kan halen dan met een compressor omdat je de druk veel hoger op kan schroeven. En je mist met de compressor natuurlijk de mooie blow off;)24 november 2010 om 13:18 #17342089Gaat wel heel erg offtopic mensen.
28 november 2010 om 13:49 #17342090Ik spot regelmatig een zilvere Astra G hatchback in Someren-Eind aan de Sluisstraat.
Auto is verlaagd, andere bumpers en side-skirts, 17″ velgen…
Achter 2 ovale dempers..Kenteken begint met 91-..-..
28 november 2010 om 15:24 #17342091Ja maar dan is hij toch ook niet met een compressor meteen warm?
Of was dat niet waar je op doelde met dat berichtje over de compressor? Want als hij bij 2.000 toeren inkomt, draait hij ook vrijwel altijd mee (net als bij een compressor) [/quote]in principe draaid de turbo altijd mee… zelfs stationair. :P
28 november 2010 om 21:08 #17342092gisteren een blauwe astra coupe gespot in deventer centrum tegen 13:00 uur
witte velgen
ramen achter zwart en een zonneband30 november 2010 om 21:47 #17342094afgelopen zaterdag tussen 12.00 en 13.00 uur parkeergarage ravelijn in zeewolde, capri yellow astra coupe, verlaagt, mooie wielen en onder spoiler in kleur gespoten
1 december 2010 om 18:02 #17342095Net een tijdje rondom een Astra-G gereden met een Irmscher e.d. embleempjes op de achterklep… Leuk ding + rap genoeg om m’n 1.2n de pest te geven op de 80km/h weg :)
We reden tot in voorthuizen zo’n beetje achter elkaar, moest effe langs de appie :P :)
1 december 2010 om 20:00 #17342096Wat voor kleur was die in Voorthuizen? Kan Gielio geweest zijn.
1 december 2010 om 20:20 #17342097origineel gepost door Astralfred
Wat voor kleur was die in Voorthuizen? Kan Gielio geweest zijn.Goudkleurig/bruin. Weet niet hoe die mooie kleur precies heet… Maar je weet ‘t vast wel :)
Kwam de auto tegen op de A30 :)
2 december 2010 om 03:05 #17342098wasn’t me ;)
Autootje stond de gehele dag onder de carport ;)
en de kleur is denk ik capri yellow?
2 december 2010 om 10:46 #17342099Jup die kleur :)
Volgens mij heb ik Gielio ook wellés gespot in de omgeving… Maarja Astra-G’s vallen in mijn blik minder op omdat ik er niet zelf 1tje heb :)
Ik let belachelijk veel op Kadett-C’s en Corsa-A’s :)
2 december 2010 om 12:37 #17342100Omstreeks half 10 zag ik een astra station rood met 5 spaaks velgen op het industrieterrein bij VDL in Hapert staan.. was weer uitgeleend van me werk.. weer een uitzetting gehad!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.