Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra G xenon probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2012 om 16:59 #17248420
Ik heb nu sinds een week xenon (h.i.d slim balast) in mijn angel eyes ingebouwd.
Nou is het probleem dat de xenon verlichting aan de linkerkant loopt te springen,
had er wat over gelezen op internet en het bleek een vaker voorkomend probleem te wezen.
De oplossing hiervoor zou wezen om een warning canceler met spannings stabilisator er tussen te doen, dit is dan ook iets wat ik gedaan heb.
Het flikkeren houd nog steeds aan, mijn vraag is dan ook heeft iemand nog oplossingen voor dit probleem aan te dragen?10 mei 2012 om 18:00 #18016298even de balast van links naar rechts doen
als het dan nog niet over is kan hij stuk zijnmichel
10 mei 2012 om 21:21 #18016299Ja dat denk ik ook.. Balast naar de haaien,veelvoorkomende problemen. Toevallig heb ik dat vandaag gehoord bij de xenon dealer.
11 mei 2012 om 20:25 #18016300Ik blijk het aan beide kanten te hebben, aangeraden werd door de garage om een andere xenon kit er in te doen van een wat duurdere categorie…dit is trouwens niet mijn leverancier ;)
11 mei 2012 om 21:47 #18016301Beste is even naar een Xenon boer stappen. Heb je tenminste x ja(a)r(en) garantie!
13 mei 2012 om 07:43 #18016302Warning Canceller: DOELLOOS bij een Astra-G!!
Knipperen: Te Weinig Voeding, Evt schakelen via Ralais, of Ballasten gaar..willem
14 mei 2012 om 13:10 #18016303Hoeveel zou het kosten ongeveer in een universele garage om draden te laten trekken naar mijn accu en dan te laten schakelen via relais?
Aangezien ik zelf niet zo heel handig ben met stroom :jerry14 mei 2012 om 14:13 #18016304Ligt eraan, Voor hoeveel de garage je wil tillen…
Tis makkelijk te doen namelijk..
De Accu zit al zowat naast de Linkerkoplamp..
Alleen snap ik even niet waarom jouw xenon niet wil, Ik heb het ook Direct op de lamp bedrading en werkt verder Perfect!!
Niks relais ertussen, dan krijg ik namelijk wel Melding van kapotte lampen op de Board computer.
Bij mijn Vectra-B (Vrijwel gelijk kwa bekabeling en schakelingen) heeft dit 6jaar prima gewerkt..
Willem
14 mei 2012 om 14:18 #18016305Ja ik weet waar de accu zit :D
De xenon doet het in principe wel maar als je dan kijkt naar het licht wat je ziet, zie je het heel kort wat lichter worden en daarna weer wat fel.
Enigste wat ik anders nog zou kunnen bedenken is inderdaad een ander setje xenon erin van bijvoorbeeld het merk pilot, maar wie weet doet dat weer hetzelfde =/14 mei 2012 om 14:21 #18016306Ik heb dat met de Pilot’s ook wel hoor..
Sluit eens die lamp die bij je accu zit zelf direct op de accu aan, en kijk wat ie dan doet, kan best een beetje een iegenschap zijn..
TIP: Leg de MASSA van de Xenon set Direct aan het metaal en niet aan de koplampstekker, dat wil wel helpen..
Willem
14 mei 2012 om 17:31 #18016307Is deze manier die jij aangeeft toegestaan voor de apk ook Wim?
14 mei 2012 om 19:58 #18016308hoe bedoel je????
Alleen om te testen of ie goed blijft branden kan je m direct op de accu zetten..
Schakelen met een relais mag ook gewoon.
En massa heeft niks met het schakelen te maken, Alleen dat door een betere massa er wel meer stroom aangevoert kan worden…
Willem
19 mei 2012 om 07:49 #18016309@DarkSpeeder wrote:
De xenon doet het in principe wel maar als je dan kijkt naar het licht wat je ziet, zie je het heel kort wat lichter worden en daarna weer wat fel.
=/Even hierop inhakend : als bovenstaand jou “probleem” is dan hoef je je geen zorgen te maken. Xenon is een gas ontladingslamp, er zit gas in je lamp die ontstoken wordt door een gloeidraad.
Tijdens het ontsteken is het inderdaad zo dat de lamp even heel fel oplicht en zodra al het gas is ontstoken zal het gas geleidelijk overal dezelfde temperatuur krijgen en daardoor wat minder fel gaan branden.
je ziet dit verschijnsel ook op de snelweg bij de verlichting, die wordt eerst roze, dan rood en dan geel / oranje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.