Opel Astra G uitbouwdelen

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G uitbouwdelen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    AstraG5

Goedendag forumleden.

Ik ben nieuw hier op het forum dus laat ik me even voorstellen.
      Ik ben Frans, 20 jaar en kom uit Leiden.
      Ik heb een Opel Astra G 5 deurs club uit 1999.
      Donkerblauw met 1600 8v motor.

Momenteel heb ik er een opc spoiler op zitten, booskijkers, sportspiegels, Duplex uitlaat met trapezium uitlaatstukken, xenon, lexus achterlichten en 17” wolfrace katana II velgen.

Nu komt mijn vraag:
      Ik heb in me schuur nog kunstof aanbouwdelen liggen.
      Dit betreft 2 aanzetstukken voor onder de 2 bumpers, beide Lumma. Een dakraamspoiler ook van Lumma, gaat hier om de platte versie met een kleine ronding bij het 3e remlicht.
      En ik heb ook nog sideskirts merk weet ik niet maar op dit forum zie je ze veelvuldig, zit een overlap in aan de onderkant.

Mijn vraag nu hoe ik dit het makkelijkste kan bevestigen, ik heb de kit sikaflex 260 in huis gehaald.
      Weet iemand misschien of je de lijnen die in de bumpers zitten aan kunt houden en hier de onderspoiler op kunt houden? zit een beetje met de maatvoering van de spoilers, wil natuurlijk niet dat ze scheef of schuin op de bumper komen te zitten.

Ik vroeg me ook af of iemand weet of de sideskirts over de originele skirts heen gaan of dat de originele er eerst af moeten?

Alvast bedankt voor eventule hulp.

Gr Frans

OPCdriver

Dag Frans , welkom op het forum.
        Leuke Astra , ik heb de dakraam spoiler ook met sika260 erop “geplakt”
        je krijgt hem er zonder brokken te maken er nooit meer af alleen.
        Met je andere vragen kan ik je helaas nie helpen want ik heb zelf de OPC II
        uitvoering , maar daar kan een ander lid wel op reageren denk ik.

Succes en groet Marcel.

miraltje
        Deelnemer

lumma staat bekend om zijn goede pasvorm.

de spoilers voor bumpers en sideskirts kun je er zo onder monteren, deze passen als het goed is op de al aanwezige bevestiging punten.

als het goed is passen de skirts op de bestaande bevestiging, de standaard skirt moet er af,maar maak ff een foto, dat is makkelijker.

als er geen bevestigingmiddelen bij enf punten aan zitten zijn het geen originele lumma onderdelen.

voor het beste resultaat voor het verlijmen van je raamspoiler moet je de lijmvlakken op de ruit voor bewerken met ets middel , dit is ook van sikaflex, het glas is te glad hierdoor heb je geen goede aanhechting, de ets maakt het glas ruw waardoor je een goede aanhechting krijgt

AstraG5

origineel gepost door miraltje
            lumma staat bekend om zijn goede pasvorm.

de spoilers voor bumpers en sideskirts kun je er zo onder monteren, deze passen als het goed is op de al aanwezige bevestiging punten.

als het goed is passen de skirts op de bestaande bevestiging, de standaard skirt moet er af,maar maak ff een foto, dat is makkelijker.

als er geen bevestigingmiddelen bij enf punten aan zitten zijn het geen originele lumma onderdelen.

voor het beste resultaat voor het verlijmen van je raamspoiler moet je de lijmvlakken op de ruit voor bewerken met ets middel , dit is ook van sikaflex, het glas is te glad hierdoor heb je geen goede aanhechting, de ets maakt het glas ruw waardoor je een goede aanhechting krijgt

Alleen de zijskirts zijn niet van lumma en de raamspoiler moet gewoon op het rubber gekit worden, zit een sparing ter hoogte van het rubber. Zal even foto’s maken van de onderdelen en dan zal ik ze hier plaatsen.

AstraG5

bij deze even de foto’s, heb even snel op internet gezocht.

Dit zijn de zelfde zijskirts die eronder moeten komen

Dit is de raamspoiler die ik ook heb

Dit is de achteraanzet die erop komt, ook dezelfde

Dit is de voorbumper lip die erop moet komen

Baas J.
              Deelnemer

Die voorbumper is een Rieger, geen Lumma.

Rieger levert geen bevestiging, voor de asociale prijs die ze vragen is dat net iets teveel gevraagd.

AstraG5

maar moeten de originele zijskirts er nu af voordat ik de nieuwe erop wil monteren?

en de rieger heeft een grotere bovenkant die in de sparing van de bumper gemonteerd wordt, deze moet aan de schuine zijde onder de bumper, iemand nog tips e.d.??

OcmerruleZ

toevallig in het zilver gekocht?:)

AstraG5

origineel gepost door OcmerruleZ
                      toevallig in het zilver gekocht?:)

ja voor en achterkant, hoezo?

OcmerruleZ

:) volgends mij waren deze van mij:D uit Harderwijk toevallig?

AstraG5

origineel gepost door OcmerruleZ
                          :) volgends mij waren deze van mij:D uit Harderwijk toevallig?

o dat zou ik me god niet weten, wat ik wel weet is dat je dan een kok moet zijn:P

OcmerruleZ

Dat klopt dan wel ja:D haha veel plezier ermee!

Baas J.
                            Deelnemer

origineel gepost door AstraG5
                              maar moeten de originele zijskirts er nu af voordat ik de nieuwe erop wil monteren?

en de rieger heeft een grotere bovenkant die in de sparing van de bumper gemonteerd wordt, deze moet aan de schuine zijde onder de bumper, iemand nog tips e.d.??

Rieger zet je over de originele heen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.