Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra g tunen en stoel bekleding probleem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2015 om 22:28 #17270370
hallo, ik heb een opel astra g van 9-2003 sport edition 2.
1.8 16v 125pk
nu mijn vraag is er wat aan te tunen, bv chiptuning en waar kan je dat het beste laten doen?( ik woon omgeving limburg)
tevens ben ik ook opzoek na stoelhoezen voor dit ding want de stof van die sportstoelen is echt kut ben zelf al blijven haken ma nog net goed gegaan,
en laast iemand thuis afzetten in 1x 4 draden los door kut plaatje op broek.
deze stoelen:
iemand ervaring hiermee ik vind echt slecht opel zn stof gebruikt heeft :wtf
ik wou eerst de instap schade laten maken ma nu dit na 6 weken al gebeurt is heb ik er sterk me twijfels over,
misschien als iemand zwart zoiets kan al het lichtgrijze stof vervangen door ander lichtgrijs stof dat niet zo verschrikkelijk snel blijft haken aan een rits dingetje of ijzer merk plaatje?2 februari 2015 om 22:35 #18271903Tunen heeft weinig zin, chiptunen kan je overwegen maar levert je ongeveer 10pk op en dat voor een paar honderd euro, vindt het zelf zonde geld.
Heb zelf exact dezelfde stoelen als jouw, heb de auto nu 2 jaar maar geen beschadigingen, terwijl ik regelmatig met een spijkerbroek o.i.d instap.
2 februari 2015 om 22:41 #18271904@Opeltje17 wrote:
Tunen heeft weinig zin, chiptunen kan je overwegen maar levert je ongeveer 10pk op en dat voor een paar honderd euro, vindt het zelf zonde geld.
Heb zelf exact dezelfde stoelen als jouw, heb de auto nu 2 jaar maar geen beschadigingen, terwijl ik regelmatig met een spijkerbroek o.i.d instap.
ik snap het ook niet was zelf wel blijven haken maar net geen beschadiging maja was bij vriend op bezoek en moest na huis en dus die jongen die bij hem was afzetten, snap ook niet hoe die het voor elkaar gekregen heeft maja die was ram gaar,
heb ook iets van normaal zou je toch wel merken als je wil schuiven en je haakt maja en hij van ja sorry sorry maja heb je wat aan, en was meer zn sjaakie met grote mond dusja geld/verzekering van hem om dat te maken kan ik ookwel vergeten aangezien ik die gast ma 1 x gezien heb. reegt wel behoorlijk op.2 februari 2015 om 22:45 #18271905Chiptuning moet je bij een ongeblazen motor pas doen wanneer je hardwarematig ook hebt aangepast. Uitlaatsysteem, sportcat, spaghetti spruitstuk en eventueel je inlaat aanpassen. Dan pas laten chippen, je zult dan veel meer winst behalen.
Zoals opeltje zegt zul je zonder aanpassingen maar rond de 10-12 pk winst behalen. Ik heb aardig wat standaard z18xe de rollerbank zien opgaan, die kwamen allemaal rond de 115pk uit op de wielen. Aardig stuk lager dan opel opgeeft(125)
Chippen kun je trouwens doen bij de forumsponser unlimited tuning. Heb er zelf goede ervaringen mee. Het is alleen wel een stukje rijden voor jou(amersfoort)
2 februari 2015 om 23:12 #18271906Hier op de site van de chiptuning die jij zegt staat 140pk, dan zou ik er toch meer dan 10 pk op voorruit gaan( als die maar 115 zou hebben en echt na 140 zou gaan dan )
2 februari 2015 om 23:14 #18271907Ze geven altijd krukas waarden aan. Er zijn altijd verliezen(aandrijfverliezen e.d.) waarsoor je op de wielen minder vermogen overhoud. Ze geven ook bij ut krukas waarden aan. Als ik me niet vergis staat er hier op het forum ook een z18xe gechipt. Die ging van 118 naar 130pk op de wielen volgensmij. Hier de link.
En ja afhankelijk van de staat van jou motor is iets meer of iets minder vermogenstoename mogelijk. Reken maar op 10-13 pk. Hier betaal je dan 300voor. Nogmaals pak eerst wat hardware matige zaken aan zoals je uitlaatsysteem en inlaat. Je zult hierdoor na het chippen veel hoger uitkomen.
Neem is contact op met ut, die kunnen jou het beter toelichten.
2 februari 2015 om 23:41 #18271908@Shane_Astra_g wrote:
Ze geven altijd krukas waarden aan. Er zijn altijd verliezen(aandrijfverliezen e.d.) waarsoor je op de wielen minder vermogen overhoud. Ze geven ook bij ut krukas waarden aan. Als ik me niet vergis staat er hier op het forum ook een z18xe gechipt. Die ging van 118 naar 130pk op de wielen volgensmij. Hier de link.
En ja afhankelijk van de staat van jou motor is iets meer of iets minder vermogenstoename mogelijk. Reken maar op 10-13 pk. Hier betaal je dan 300voor. Nogmaals pak eerst wat hardware matige zaken aan zoals je uitlaatsysteem en inlaat. Je zult hierdoor na het chippen veel hoger uitkomen.
Neem is contact op met ut, die kunnen jou het beter toelichten.
Oké ja mijn Astra heeft nu 103.000 gelopen dus denk blokje wel redelijk goed is.
Vind hem al best leuk rijden gaat ook maar om een paar pk extra te hebben.
Dus als er iets is naast uitlaat(die is pas vernieuwd)
Wat zelf te veranderen is en geen 600 euro kost en toch bij chiptuning nog een paar extra pk geeft wil ik het wel weten.3 februari 2015 om 06:50 #18271909600 of meer ben je zeker kwijt chippen is al 375 en dan een knappe in/uitlaat.
3 februari 2015 om 07:42 #18271910Oké, ook als je het zelf doet?
En weet iemand misschien iemand die de stoelen tegen een leuke prijs de stof kan herstellen?3 februari 2015 om 09:19 #18271911Wij geven alleen de tip om eerst wat andere zaken te vervangen. Uiteraard kun je het gewoon chippen nu. Alleen betaal je 300euro voor maar een relatief kleine winst. Naast een standaard z18xe zul je dan zeker sneller zijn. Maar voor het gevoel wen je er zeer snel aan.
Een gehele goede uitlaat systeem geeft het meeste winst bij chippen. Inlaat kun je misschien een grotere luchthapper zetten en een bmc filter(gesloten systeem), verwacht alleen niet veel winst als je alleen dit doet. Het is meer de compinatie van in/uitlaat systeem aanpakken.
Er zijn wel inlaatspruitstukken te koop van bijv. Dbilas, die geven een zeer grote winst. Alleen ben ik bang dat je niet op die prijzen zit te wachten aan je verhaal te horen.
Het verhaal van je stoel heb ik zelf ook nooit meegemaakt! Nooit is iets blijven hangen in het stof. Heb je 1 of ander gothic broek aan?? :jerry
3 februari 2015 om 10:03 #18271912@Shane_Astra_g wrote:
Wij geven alleen de tip om eerst wat andere zaken te vervangen. Uiteraard kun je het gewoon chippen nu. Alleen betaal je 300euro voor maar een relatief kleine winst. Naast een standaard z18xe zul je dan zeker sneller zijn. Maar voor het gevoel wen je er zeer snel aan.
Een gehele goede uitlaat systeem geeft het meeste winst bij chippen. Inlaat kun je misschien een grotere luchthapper zetten en een bmc filter(gesloten systeem), verwacht alleen niet veel winst als je alleen dit doet. Het is meer de compinatie van in/uitlaat systeem aanpakken.
Er zijn wel inlaatspruitstukken te koop van bijv. Dbilas, die geven een zeer grote winst. Alleen ben ik bang dat je niet op die prijzen zit te wachten aan je verhaal te horen.
Het verhaal van je stoel heb ik zelf ook nooit meegemaakt! Nooit is iets blijven hangen in het stof. Heb je 1 of ander gothic broek aan?? :jerry
Nee ik ben geen gothic en mijn kant niks kapot ma die tuup ik afzetten had armanie broek aan met merk plaatje achterop, en was in weekend opweg na huis en die was zat dus wrs heeft die met wat verschuiven na voren of achter ofzo blijven haken ik weet ut ook niet Maja die gast ma 1x gezien dus na geld kan ik fluiten. ( was bij iemand op bezoek en was jongen daar die 2 wijken verder dan mij woonde dusja even afzetten ma voortaan bekijkt iedereen het maar)
Derbij heb ik in me vorige Astra ( andere stof) er ook nooit problemen mee gehad maar deze stof op zitvlak dus wel het licht grijze3 februari 2015 om 10:52 #18271913Ok, ja appart. Ikzelf heb de orginele sport interieur(blokjes motief) gehad, nooit zoiets gehad. Ik heb nu een half leer half stof recaro interieur van een opc2. Tot nu toe ook niks blijven hangen e.d.
Volgende keer die gast vragen geen armanie broek aan te doen :afro
3 februari 2015 om 11:13 #18271914ik hoor vaak mensen roepen dat je een ongeblazen motor niet moet chippen omdat het geen nut heeft, kolder natuurlijk, enkel blind staren op PK’s is het domste wat je kan doen, je moet kijken naar je koppel en in welk gebied het beschikbaar is, de moderne wagens hebben allemaal een econorm gehaald wat wil zeggen dat bepaalde gebieden geknepen zijn om die eis te halen, door te chiptunen kun je daar mooi winst halen, restrictiepijpjes uit de luchtfilterbak halen en laten chippen en je hebt ineens een wagen die heel anders rijdt en vooral in het lage gebied beter oppakt, de PK’s zijn enkel voor topsnelheid en dat doen we in Nederland zelden, de trekkracht is bepalend hoe snel je van je plek komt en dat is veel interresanter.
de vermogens die opel opgeeft zijn aan de krukas en niet aan de wielen, zo hield ik van mijn 90PK 1.4 op de wielen maar 84PK over, bij een tuner als UT maken ze dan ook eerst een run voor en een run na, dan kun je precies zien hoeveel winst je hebt gehaald en in welk gebied.
tuurlijk je kunt ook een sportcat plaatsen e.d. maar dan spreek je over grotere bedragen.
3 februari 2015 om 12:23 #18271915En dan nog vindt ik het zonde geld.
Mijn vader rijdt ook een Z14XEP(on gechipt) en een kennis van ons had een Z14XEP(gechipt) toen der tijd bij digicar(9pk en 13Nm erbij) dat verschil was bij deze auto’s nagenoeg niet te merken(waren allebei astra H’s hatchback dus even zwaar)
Dus naar mijn mening nogal verwaarloosbaar.
3 februari 2015 om 12:58 #18271916Pk/koppel winst blijft een winst, maar inderdaad wat opeltje zegt. Dit is nagenoeg niet te merken of wend te snel. Tenzij je naast een standaard auto staat en een sprintje trekt. Ik geloof best wel dat het fijner rijd. Maar is het die 300euro waard?
Ik zelf heb het ook ervaren standaard blok chippen. Verschil was er wel maar wende snel. Nu heb ik aardig wat dingen veranderd icm een chip en de auto trekt nu een stuk beter.
3 februari 2015 om 13:16 #18271917@Shane_Astra_g wrote:
Nu heb ik aardig wat dingen veranderd icm een chip en de auto trekt nu een stuk beter.
En ook dat went snel ;)
Maakt niet uit wat je doet, alles went snel.
In de kerstvakantie nieuwe tv gekocht, van 32″ naar 40″ gegaan en ondertussen is het spannende er alweer vanaf ;) Zo werkt dat bij dit ook. De verbetering ga je wel merken, maar na verloop van tijd wordt het normaal.
Het grootste nadeel is dat je nooit meer terug kunt naar hoe het was, omdat dat dan tegenvalt :P
Ik zal nooit meer een 32″ tv kunnen kopen :P
3 februari 2015 om 14:18 #18271918Ja zeker ook dat wend, maar het punt is ik kan iig zeggen dat het chippen nu wel waard was. Ik heb een veel grotere winst behaald. De auto rijd vele malen beter in het verkeer. En dat probeer ik de topicstarter duidelijk te maken. Want wie weet straks is hij niet tevreden met het chippen, maar is hij al wel 300euro lichter(spreek zelf uit ervaring). Ik geef hem alleen wat tips mee, wat hij ermee doet is zijn keuze :thumbup
3 februari 2015 om 16:39 #18271919@Opeltje17 wrote:
En dan nog vindt ik het zonde geld.
Mijn vader rijdt ook een Z14XEP(on gechipt) en een kennis van ons had een Z14XEP(gechipt) toen der tijd bij digicar(9pk en 13Nm erbij) dat verschil was bij deze auto’s nagenoeg niet te merken(waren allebei astra H’s hatchback dus even zwaar)
Dus naar mijn mening nogal verwaarloosbaar.
ik heb zelf een 1.4XEP en eds gechipt en het verschil is zeer goed merkbaar, en dan heb ik ook nog eens een zware stationwagen, dus niks van horen zeggen maar eigen ervaring, en natuurlijk de uitdraai van de dynobank bij Unlimited Tuning om het te bewijzen.
Het wordt natuurlijk niet ineens een 2 liter turbo waar je de straatstenen er mee uittrekt, maar dat lijkt me logisch.
En zoals al door anderen opgemerkt is het went snel, maar terug zonder chip zou ik zeker niet willen.
en als iemand iets met 150PK en 200Nm gewend is zal hij natuurlijk zeggen dat die van mij niet snel is, het is allemaal maar betrekkelijk, maar het is een stuk fijner rijden dan voor de chiptuning.geen idee wat UT vraagt voor zijn auto, maar als ik het goed heb rekent EDS voor zijn wagen 199 euro om te chippen.
24 februari 2015 om 15:38 #18271920weet iemand of ik ergens de stof van mijn stoelen kan bestellen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.