Beste,
Ik heb hier een opel astra G staan (z16xe) die stottert bij warme motor. Bij koude motor rijd de auto als een zonnetje.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Grote beurt: olie int lucht brandstof bougies
Bobine is vervangen 2x 1e keer een hella en de 2e keer toch weer een orginele (werken allebij goed)
Gasklephuis gereinigd
Ik tank altijd euro 98 en heb er ook al een addetief bijgegooid.
Ik heb de auto gekocht met wat mankementen. Lambda sensor was aan vv toe (motorlampje brand) 6 maanden later liep mijn motor warm 120° toen heb ik meteen mijn auto aan de kant gezet en laten slepen. Na het uitlezen bleek mijn ecu slecht te zijn (relais koelventilator). Andere ecu erin en het was weer opgelost. Alleen toen begon de auto to stotteren bij mijn oude ecu was de egr klep uitgeprogrammeerd en dat is dus nu niet meer het geval. Nieuwe klep besteld en het was weer opgelost dacht ik. Nu stottert hij alleen nog als de motor goed warm is. Voor de 2e keer ecu vervangen maar het probleem doet zich nog steeds voor bij warme motor. Wat ik merk is als ik gas geef dat hij lijkt dat boven 3000 toeren de motor inhoud/op 3 cilinders loop. Ook heb ik de auto al gecontrolleerd op luchtlekages (met remmmenreiniger) maar helaas niks kunnen vinden
Ik weet het niet meer. Alles heb ik al vervangen en ik wordt er een beetje gek van. Kan iemand mij misschien helpen?
Ik wou al sind het begin lpg g3 in de auto laten inbouwen maar dit heb ik steeds weer uitgesteld omdat de auto al niet goed is