Opel astra g stottert.

Forumindex Forums Techniek Ecotec Opel astra g stottert.

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    weezyf
    Deelnemer

Mijn Opel heeft de volgende kwaaltjes: Koude start op 3 pitten en bijna niet vooruit te branden, dit is na 5 min weg, maar lekker lopen is anders het lijkt wel of hij 1x extra vonkt zo nu en dan.+ als ik de auto 2-3 uur laat staan zelfde scenario bij start.(winterse omstandigheden)
      2# de stappenmoter doet wazig dit wil zeggen schommelen tussen 500 en 1500 toeren bij een stoplicht.
      3# mm brandt en zo nu en dan abs en tc ook, tevens als abs en tc uitvallen ook geen ccontrol.
      Dit probleem eens eerder gehad boubinebrug vervangen en alles was weer ok nu ben 80.000 km verder en zou het dan weer deze brug zijn?
      Ik zelf heb een goedkopp obd2 uitleesapparaat en ik krijg 5 foutcodes meestal die zijn:P0100-0130-0155-0170-0500.
      Mvg Weez

wim-v6
      Deelnemer

P0100 LMM.
        P0130 Lambdasonde
        P0155 Verwarming Lambdasonde
        P0170 algemene mengselfout
        P0500 geen snelheids signaal (lees de ABS (TC) eens uit om te kijken wat daar voor fouten in zitten)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

weezyf
        Deelnemer

Ja het abs en tc lampje willen in de winter bij koude start wel eens branden tevens geen abs en tc dan.
          Rij ik bijvoorbeeld 3-5 km stop dan en herstart zijn deze verdwenen en de abs en tc doen het dan.
          Toevallig heb ik net met obd2 alles foutcodes eens reset het lampje(mm) is niet aangesprongen in de 15 km test wel ging het lampje met auto en steeksleutel branden
          (Waarschuwingslampje storing motorelektronica-
          systeem/startbeveiliging).
          Wat ik ook nog als info erbij kan zetten is ik heb een redelijke versterker ingebouwd die vaker wel eens een liedje pompt, de versteker is 500 watt rms.
          De auto begint meerdere signs te geven bijvoorbeeld ook af en toe 1 a 2x per maand doet de stuurbekrachtiging het even niet(bijvoorbeeld aangekomen bij pp of tankstation blijft ie hangen als het ware maar ja dat is het minste.
          Al met al mijn 4 astra g ecotec die tegen de 250.000 moeilijk begint te doen, ze rijden goed met het elektronische gedeelte is minder.

Opeltje17
          Deelnemer

Had ik ook met m’n G was een defecte ABS sensor, zal de sensor links voor zijn dan, daar krijgt ie ook z’n snelheidssignaal van.

liviu2004
            Deelnemer

@weezyf wrote:

Mijn Opel heeft de volgende kwaaltjes: Koude start op 3 pitten en bijna niet vooruit te branden, dit is na 5 min weg, maar lekker lopen is anders het lijkt wel of hij 1x extra vonkt zo nu en dan.+ als ik de auto 2-3 uur laat staan zelfde scenario bij start.(winterse omstandigheden)
              2# de stappenmoter doet wazig dit wil zeggen schommelen tussen 500 en 1500 toeren bij een stoplicht.
              3# mm brandt en zo nu en dan abs en tc ook, tevens als abs en tc uitvallen ook geen ccontrol.
              Dit probleem eens eerder gehad boubinebrug vervangen en alles was weer ok nu ben 80.000 km verder en zou het dan weer deze brug zijn?
              Ik zelf heb een goedkopp obd2 uitleesapparaat en ik krijg 5 foutcodes meestal die zijn:P0100-0130-0155-0170-0500.
              Mvg Weez

Wat motor code?

Hoewel km heeft de auto?

weezyf
              Deelnemer

Auto heeft nu 225000km z1.8xe =mcode.
                Auto gekocht met 140.000 toen heb ik bobinebrug vervangen bij Opel zeiden ze trouwens dat deze 80.000 km mee zouden gaan.
                bij 165000 heb ik distributie en waterpomp etc laten vervangen, bij 180.000 km ging mm lampje aan toentertijd was het alleen p0170 code, af en toe resetten en doorrijden.
                Maar de laatste tijd dus van 224.000 stotteren, bijna geen vermogen, stappenmotor laat zich ook horen maar gaat weer normaal doen na 1 minuut ongveer.
                Bij koude start votst hij ook en bijna niet voorruit te branden,zodra automatische choke uitgaat dan wordt die rustiger en gaat rijden enigszins ook maar met temperaturen van -5 tot en met +5 is hij koud na 2 uur.

liviu2004
                Deelnemer

Soms ik zien lmm en lambdasonde fout maar is ecu fout. Ik heb een ecu hier, als u wilt proberen.

wim-v6
                  Deelnemer

Z18XE met TC lampje??

Deze heeft ESP.

wim-v6
                    Deelnemer

In de winter bij koude start ABS / TC(ESP) lampje zou een zwakke accu kunnen betekenen.

liviu2004
                      Deelnemer

………. Edit

wim-v6
                        Deelnemer

@liviu2004 wrote:

………. Edit

Jij en Edit?? Komt niet vaak voor.

liviu2004
                          Deelnemer

Ik had een zeer slechte dag. Ik was denken naar corsa esp, maar is een astra g ontwerpen.

Wat ik zien met zafira a en astra g is alleen tc. Vehicle dynamics control esp is altijd off binnen oude ecu software.

wim-v6
                            Deelnemer

Astra-G:

X18XE1 X20XEV X20XER is ABS / TC
                              Z18XE Z22SE Z20LET Y20DTH Y22DTR is ABS / ESP

ivartje
                              Deelnemer

Systemen zijn t zelfde toch? Alleen andere benaming?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

wim-v6
                                Deelnemer

Nee, ESP kan per wiel afhakelijk de remkracht regelen en motorvermogen doseren om je uit een slip te houden of helpen.

ABS doet in ene keer de rem los laten en weer vast.
                                  Op een heel snelle pulsering.

TC laat je vermogen volledig inzakken.

weezyf
                                  Deelnemer

Het is inderdaad esp en niet tc maar esp heeft een soort tc functie en ja als deze uitstaat is het makkelijker een bocht uit te vliegen.
                                    Accu heb ik +- maand geleden vervangen heb een cabrio en heb een 60A gepakt.
                                    Wat ik nog kan zeggen is dat, sinds ik hem gister heb gereset(de foutcodes) gaat nu alleen het autotje met steeksleutel branden, vervolgens 25 km verder viel mijn stuurbkg ook even uit(ongeveer 10 sec). Na te zijn gestopt en een herstart later brandde het mm lampje weer.
                                    Het inhouden valt nu wel mee maar je merkt hij loopt niet lekker, wat ik zelf denk is dat het 1 van de 3 is 1# de ecu
                                    2# de bobinebrug
                                    3# de dynamo(deze denk ik omdat hij vele klappen van de versterker heeft en zal moeten verwerken of het is als ik de koppeling intrap hij gaat schommelen van 500 tot 1500 toeren en bijvoorbeeld bij 500 toeren te weinig laadvermogen dynamo? waardoor sbk uitvalt tevens pompt de radio.

wim-v6
                                    Deelnemer

Laadspanning meten.

Dynamo lijkt meest voor de hand liggend ivm uitvallen van de stuurbekrachtiging.

weezyf
                                      Deelnemer

Ok dit is het eerste wat ik morgen zal laten doen.
                                        Even ter info kan de dynamo ervoor zorgen dat hij gaat stotteren?
                                        Mvg

wim-v6
                                        Deelnemer

Jazeker

weezyf
                                          Deelnemer

Update:

Ben vanmiddag bij automonteur geweest en deze besloot om hem nog eens uit te lezen met ander obd2 apparaat, in mijn ogen een betere.
                                            Deze las 4 codes uit de bekende p0170 en de 3 andere weet ik de code even niet maar wel waar ze voor staan, de 2e code was lmm of massa probleem.
                                            3e was cilinder 1 misfire en de 4e was cilinder 2 misfire.
                                            Toen besloot de monteur de lmm eens af te koppelen en de auto liep meteen normaal” 25 km uitgetest en de problemen zijn met 90% opgelost, geen gestotter vol vermogen wil ik niet zeggen maar wel vermogen.
                                            Dit zal de noodloop zijn maar much better, kan ik nu concluderen dat de lmm defect is?
                                            Mvg

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.