deze spuuwt nogal wat zwarte rook uit, de EGRklep is al vervangen alleen hij rookt nog steeds, de monteur had gezegt dat het roet er even uit moest maar na 600km neem ik aan dat het er wel eens uit moet zijn.
auto houd soms voor mijn gevoel heel klein beetje in zodra ik gas geef maar is maar heel kort maar daarna rookt ie als een malle.
zou de inlaat dicht geroet kunnen zijn? motorblok heeft 325.000 km gelopen
Rienk, motor warm rijden, en dan in 3e versnelling op toeren zetten, zodat hij echt schoonbrand…..
Zeg 3500 of hoger rpm en langer als op15minuten….
Eventueel eerst systeem reiniger in de tank in de beurt voor je dit doet…..maximaal 3% benzine op een volle tank…..dit gooit de verbrandingstemperatuur omhoog, waardoor je blok schoonbrandt….
Zo heb ik het gedaan de laatste keer dat mijn 2.0 dth rookte…..
Of effe de oostgrens over en Vloeren dat ding, dan word ie Serieus HEET!! en schoner.. Stuk heter als met 3500+ toeren in DEEL last..
Maar persoonlijk zou ik even beginnen met het inlaat uitgraven, deze zitten meestal RAM-dicht met smurrie en koolafzetting… (zie foto’s van de Y20DTH hieronder / deze had toen net 139.000km op de teller)
maak ook even deze sensor schoon:
Willem
Auteur
Berichten
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.