Opel Astra G start soms niet

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G start soms niet

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jopje
    Deelnemer

Vervelend probleem met mijn Opel Astra G station 2000.  Soms wilt deze Opel niet meer starten als ik net een stuk gereden heb, daarna even stop en de motor uitzet om bijv. te tanken, of boodschapje, daarna de auto weer wil starten, maar dan doet hij niets. Radio en lampen/ lampjes werken wel, maar totaal geen startgeluid, gewoonweg helemaal niets. Met hulp aanduwen slaat hij weer aan. Of als ik zo een 15 minuten wacht start die ook weer. Onbetrouwbaar onderweg, want zo rij ik op een pont, motor uit, en kom aan de overkant, wil de motor weer starten, dus ho maar, doet weer helemaal niets. Zo heb ik al meerdere keren de ANWB laten komen, hopende dat deze hulp mij kan vertellen waar het probleem zit, ware het niet dat ze telkens pas na zeker een kwartier aan komen rijden, en dan start mijn Opel weer, dus weten zij het ook niet meer. Weet iemand waar dit probleem in kan zitten met ongeregelde tussenpozen van dagen of weken? Buiten deze narigheden werkt de Opel perfect.

:help:

john-opel
      Deelnemer

Ook geen klik? Relais vd startmotor. Kun je zachte tikken op startmotor geven dan komt het los. Probeer een nieuwe of gereviseerde startmotor

Jopje
        Deelnemer

De startmotor geeft geen enkele klik. Alles zwijgt, behalve de verlichting. Toch gek dat de motor weer te starten is, na een tijdje wachten.

Corsa_GSi
          Deelnemer

Heb je hem al uitgelezen?

Klinkt meer iets dat de transponderring bij het contact de sleutel niet ziet.

Jopje
            Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Ik heb hem nog niet laten uitlezen. Maar stel het is de transponder in het contactslot, hoe is het dan te verklaren dat hij steeds weer werkt na ongeveer 15 minuten wachten. Lijkt wel of er dan iets af moet koelen. Vreemd is het ook dat deze storing ongeregeld tevoorschijn kan komen, soms om een paar weken, soms zelfs na enkele maanden. En altijd krijg je deze storing nadat er even mee is gereden, je tijdelijk stopt met uitgeschakelde motor, en daarna weer wilt starten, De rest van de tijd start de auto perfect. En vreemd is het dan toch ook, als de motor weer niet start, je hem wel aan kan duwen? Dan zou als er iets was met die transponder hij dan toch ook niet zal starten? Geblokkeerd dus.</p>

liviu2004
              Deelnemer

Accu – zekering 60A – contactslot – startmotor en een paar stekkers tussen. Ik zeg contactslot of startmotor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.