opel astra G sport versnellingbak kapot??

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra G sport versnellingbak kapot??

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    inactief-lid

oke, ze zijn er al mee bezig, die beste meneer zei dat de lagers ook niet meer top waren, vandaar een sloopbak.
      er komt nu een bak onder van een opel vectra, ze zeiden dat ie zou passen maar dat vraag ik me af…

Haasje17
      Moderator

Als het van een vectra met Z16XE, X16XE(L), Z18XE, X18XE1 is dan past dat prima. Zijn allemaal F17 bakken. Mag ik vragen waar je je bak laat wisselen? Opel Dealer? Of Universele Garage? Oja en op je foto;s die beschadegingen daar kun je nog prima een paar ton mee rijden.

inactief-lid

bij een universele garage,… en blijkbaar word ik dus keihard genaait..
          zij zeiden een paar 1000 km.. jij hebt het over een paar ton, dat vind ik nogal een verschil :shock:,
          eenmalige actie bij deze garage.. :thumbdown

joop1970
          Deelnemer

Je lagers waren toch ook versleten zei je? Dat is natuurlijk niet te zien op de foto en speelt wel mee.

inactief-lid

jaaa oke, ik ben dan geen auto monteur, maar ze hadden het over het kroonpion gedeelte ofzo, wat versleten was.
              maar is het normaal dat je beide aandrijfassen bij het differentieel +-0.8cm omhoog kan drukken, en dat je dan een tok hoort?,
              vandaar deze bak reperatie namelijk :hmmz

Haasje17
              Moderator

Ratelde je versnellingsbak of suisde deze? Je homokineten hoor je niet omhoog te kunnen drukken je assen tussen de kineten wel.

inactief-lid

uuhmm, als ik gas gaf en ik had me raam los, hoorde ik een soort wasmachine centrifugerende achtig geluid, suisend
                  en ik kon me homokineten bij de bakzijde dus wel omhoog drukken..

ferryastrag
                  Deelnemer

dan heb je er goed aan gedaan om er een andere bak eronder te zetten ik had dat ook met mijn astra z1.6se alleen dat was een f13 bak maar dat centrifugerende achtige geluid komt me heel bekend voor hahahaha
                    mijn binnenste lager aan de motor zijde (binnenkant bak ) lag bijna door mijn bak behuizing heen zie foto

inactief-lid

zoo hee :shock: , je was er ook net op tijd bij :thumbup
                      mazzel gehad :P

ferryastrag
                      Deelnemer

nou niet echt moest nog een ritje maken van 10 kilometer daarvoor maar bak 2 keer bijna vast geslagen conclusie andere bak drukgroep druk lager platen en nieuwe baksteun was dus een duur maandje vorig jaar februari en een bak aan gort na 77500 kilometer

inactief-lid

de bak paste inderdaad niet, in geval met de steunen.., bak is gelijk die middag nog omgewisselt moest alleen wachten op koppelingsplaat..

CQPV6
                          Deelnemer

Willem, je hebt pm over die bak king:

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.