Opel Astra G sport II trekhaakbekabeling

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G sport II trekhaakbekabeling

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276102
    touro_louco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo mensen,

      Ik ben nu al een tijdje aan het uitzoeken wat ik nodig heb om op mijn Astraatje een 13-polige stekker voor de trekhaak te krijgen en ik kom er niet uit. Ik heb naar verschillende sets van Bosal en Brink/Thule gekeken en naar de auto en ik zie het niet.. Ik heb geen zwart/lila voorbedrade stekker en ook geen stekker rechts van het kenteken. Het lijkt erop dat ik moet aftappen van het achterlicht en relaismodule nodig heb om de check controle niet te laten falen en een kabel vanaf de accu daarheen moet trekken. Maar ik heb hier inmiddels al een verkeerde set liggen (de Bosal 011-328) en wil geen verzameling gaan beginnen.. Ik las ergens op een forum dat de Bosal 011-388 en 004-999 werkt voor een station, maar gaat dit ook werken bij mijn hatchback 2003-model (aldus Mijnopel)?

      #18315824
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Je kunt het gewoon van de achterlichten aftakken zonder dat checkcontrole faalt.

        #18315825
        touro_louco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2011

          Zojuist loop ik tegen weer een andere Bosal set aan, de 013-609, dit lijkt de juiste maar deze is voor een ’98 model, gaat dat werken?

          #18315826
          touro_louco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2011

            @Haasje17 wrote:

            Je kunt het gewoon van de achterlichten aftakken zonder dat checkcontrole faalt.

            Hoe zit dat dan? Er is toch ook passieve controle van de lampen, of kijkt deze alleen of de impedantie niet oneindig is?

            #18315827
            touro_louco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2011

              De reden dat ik overigens zo huiverig ben om zomaar af te takken is dat bij mijn F-je er sluiting was geweest in de trekhaakconnector door een onhandige maat van me. En toen knapte de zekering niet en eindigde ik met een half gesmolten zekeringkast.. Dan heb ik liever dat er een relaismodule eraan gaat.. Dus mijn voorkeur gaat uit naar gescheiden voeding van de trekhaakconnector..

              #18315828
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Hij kijkt naar het verbruik (wattage) wat gebruikt wordt. Ik heb ze bij mijn astra ook gewoon parallel aangesloten op de huidige bedrading van de verlichting (bosal trekhaak)
                Mocht je het gescheiden willen dan de bedrading gheel naar de zekeringkast trekken en daar aansluiten.

                #18315829
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik heb de mijne ook gewoon bij de achterlichten aan geknipt, ik heb wel een 7 polige stekker. Maar het kan ook gewoon met een 13 polige stekker.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.