Opel Astra G Sport II 2003. Auto total loss en nu?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Sport II 2003. Auto total loss en nu?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257661
    EduardB
      Lid sinds:
      11 June 2010

      Beste Allen,

      Ik heb een aanrijding veroorzaakt en ben hier zelf de schuldige van. Helaas heb ik mijn All risk verzekering onlangs opgezegd en nu is de auto total loss. De garage waar de auto naar het ongeluk is heengebracht bied 75 euro om de auto weg te voeren naar een demontage/sloop bedrijf. Is dit de normale gang van zaken? Ik vind dit zelf een erg laag bedrag en vraag over de verdere afhandeling advies. Ik woon in Groningen en heb geen mogelijkheid om de auto zelf te vervoeren. Hier maakt de garage natuurlijk handig gebruik van.

      Op de foto’s is de schade te zien:

      Verder is er onzichtbare schade op de foto. De airbags zijn gebruikt (gelukkig) en had dashboard aan de bijrijderskant is gescheurd, doordat de airbag is open geslagen.

      Ik vraag me af wat de auto nog waard is. Een opsomming van onderdelen die naar mijn inzien nog wel gebruikt kunnen worden:

      -Banden + velgen
      -er zit nog voor minimaal 50 euro benzine in de tank
      -deuren
      -achterklep
      -motor start nog dus misschien is die zelfs nog bruikbaar. Er staat echter wel 230000km op de teller.
      -uitlaat?
      -achterlichten ?
      – misschien zelfs de koplampen?
      – spiegels

      Ik ga er even vanuit dat ik nog wat onderdelen over het hoofd zie als “bestuurder”. Een demontage bedrijf zal op deze manier ook een opsomming maken van de bruikbare onderdelen lijkt mij.

      Graag zou ik van u een reactie krijgen op mijn beredenering en een inschatting van de waarde van de auto

      Alvast bedankt voor uw reactie,

      vr gr,

      Eduard

      #18142374
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        is mooi k….

        je hebt zelf niks hoop ik?
        heeft ook iemand de voorruit gekopt ?

        een demontage bedrijf zal een bod uitbrengen op de auto ( meestal niet echt hoog )
        als je wilt dat de auto meer opbrengt dan zul je hem zelf moeten slopen.
        op de foto’s lijkt de auto economisch total loss.
        dit wil niet zeggen dat de auto niet te redden is maar dat het financieel niet uit kan.

        #18142375
        Coupeee
          Lid sinds:
          25 April 2013

          Das balen zeg.

          Ik zou er zelf zo veel mogelijk vanaf halen en los verkopen. En dan het “wrak” op laten halen door een opkoper. ( bijv http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl )

          Heb zelf pas een deawoo nexia op laten halen met schade aan de zijkant en zonder APK.
          En kreeg er nog 175 euro voor bij Ven auto’s

          Succes

          #18142376
          raimond74
            Lid sinds:
            3 January 2012

            Probeer klaas de boer autodemontage in uithuizen eens. Wellicht geven zij meer voor je auto?
            Andere mogelijkheid is misschien toch om de auto in losse ( bruikbare ) onderdelen te verkopen. Ik denk dat je er dan wel meer voor krijgt.

            #18142377
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              ik zou sowieso de benzine er uit halen en de wielen zelf verkopen.
              verder zou ik hem DENK IK dar laten staan, maar had dan wel meer geld er voor willen hebben.
              je zegt zelf al dat je hem zelf niet kan verplaatsen, dat is best k*t, anders had je hem bij je huis neer kunnen zetten en zelf in onderdelen verkopen.
              dan brengt ie natuurlijk veel meer op.
              kan dat bedrijf waar ie nu staat hem niet brengen voor ene paar euro of zo?

              #18142378
              Klopper
                Lid sinds:
                19 September 2010

                Duw hem daar een paar straten verderop, bel de ANWB en vragen of ze hem weg willen slepen naar je huis.
                Heb m’n auto weg laten slepen ivm kapotte distributie, niet naar de garage (100m verderop), maar naar m’n huis 13km verder.

                #18142379
                Silver
                  Lid sinds:
                  7 July 2006

                  Je zou eens kunnen kijken wat het huren van een autoambulance kost?
                  daar zelf weghalen en in onderdelen verkopen.
                  die sports edition velgen zijn zo al minstens 175 euro waard.
                  de sportstoelen zijn ook goed te verkopen.
                  en dan de rest nog idd.

                  #18142380
                  shaktibiharie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 March 2013

                    Zelf demontage levert vaak meer op je kan sowieso ook de achterlichten uithalen die leveren al minimaal 50 op, en hoe silver het al zei die velgen zijn minstens 175 waard ,

                    Maar valt de auto helemaal niet te repareren want de schade op de foto lijkt nog te repareren te zijn, ik ongeveer ook zo veel schade gehad,

                    #18142381
                    imported_Gsifreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Als je de auto in onderdelen weg doet wil ik je koplampen wel overnemen..

                      #18142382
                      EduardB
                        Lid sinds:
                        11 June 2010

                        Bedankt voor alle reacties.

                        Gelukkig ben ik zelf gezond. Mijn vriendin zat tijdens het ongeluk bij mij in de auto en heeft een kneuzing in het borstbeen. Verder is het raam kapot doordat de airbag open is geklapt en het dashboard is gescheurd. Het lijkt erop dat het dashboard het raam naar de piep heeft geholpen.

                        Verder lees ik veel over demontage van de auto, maar daar moet je ook ruimte voor hebben. Helaas heb ik die niet en ook de kennis niet om een auto uitelkaar te halen. Zoals hierboven al aangegeven ben ik slechts een “bestuurder” die 75 euro wel heel weinig vindt. Ik ben blij dat jullie daar mee eens zijn.

                        Probeer klaas de boer autodemontage in uithuizen eens. Wellicht geven zij meer voor je auto?
                        Andere mogelijkheid is misschien toch om de auto in losse ( bruikbare ) onderdelen te verkopen. Ik denk dat je er dan wel meer voor krijgt.

                        zij bieden er 150 euro voor.

                        Zelf demontage levert vaak meer op je kan sowieso ook de achterlichten uithalen die leveren al minimaal 50 op, en hoe silver het al zei die velgen zijn minstens 175 waard ,

                        Maar valt de auto helemaal niet te repareren want de schade op de foto lijkt nog te repareren te zijn, ik ongeveer ook zo veel schade gehad,

                        De schade is wel te repareren, maar de airbags zijn gebruikt en het dashboard is gescheurd en dat gaat een vermogen kosten om te laten repareren. Daardoor denk ik niet dat het wijs is om de auto te laten repareren.

                        vr gr,

                        Eduard

                        #18142383
                        black_astra
                          Lid sinds:
                          30 November 2010

                          Ik wil die spiegelkappen wel overnemen. Wat is de kleurcode?
                          Is de mistverlichting aan de voorzijde nog oke?

                          #18142384
                          Klopper
                            Lid sinds:
                            19 September 2010

                            Auto gewoon kaalpukken wat van waarde is, en de rest gewoon direct weg doen.
                            Bedenk wel; als het blok nog heel is, kan je daar al enkele honderdjes voor vangen. Desnoods parkeer je de motor even bij een kennis in een schuurtje…

                            #18142385
                            EduardB
                              Lid sinds:
                              11 June 2010

                              Het volgende gaat gebeuren:

                              De auto gaat weg bij de garage waar die nu staat en we gaan de onderdelen die nog bruikbaar zijn eraf halen. Ik weet niet wat nog bruikbaar is en wat niet, dat moet blijken nadat we de auto nog eens grondig hebben bekeken. Uiteraard wil ik die onderdelen zodra dat mogelijk is gaan verkopen, maar tot die tijd kan ik daar geen zinnig woord over zeggen.

                              De auto wordt waarschijnlijk morgen naar een andere locatie gebracht, zodat we kunnen beginnen met het demonteren. Ik zal zorgen dat er betere foto’s komen tegen de tijd dat we zo ver zijn voor verkoop. Ook kleurcodes kom ik later op terug.

                              gr,

                              Eduard

                              #18142386
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Alle ecu’s zijn bruikbaar sloten set motor ecu in combinatie met imobiliser en sleutelset voor mensen met bijvoorbeeld inbraak schade.

                                Heb je stoelairbags zijn die er nog in blijven zitten? Los verkopen. Heb je geen stoelairbags je interieur los verkopen voorstoelen + achterbank.
                                Achterbumper. Achterlichten. Kofferklep Bekleding kofferbak. Bakje + lampje in je kofferbak Dashboardkastje. Middenconsole. Suur (sport II lederen stuur) Airbag kan overgezet worden uit andere sturen.

                                En dan ben je meer dan 175 euro verder.

                                Maar omdat koplampen nog heel zijn denk ik dat je nieuwe bumper bumperbalk / motorkap en mischien radiateur moet.
                                En dashboard + airbags van de sloop? Of wellicht alles van de sloop? Heb je denk ik weer voor 200 euro een rijdbare auto.

                                #18142387
                                EduardB
                                  Lid sinds:
                                  11 June 2010

                                  Bedankt voor de extra informatie Haasje17!

                                  De stoelairbags zijn niet gebruikt. Ik vraag me wel af of die nog gecertificeerd zijn aangezien mij verteld is dat er een code in wordt opgeslagen waardoor deze niet meer bruikbaar zou zijn? Of heeft de garage mij een mooi verhaal verteld ;)?

                                  gr,

                                  Eduard

                                  #18142388
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    zijn gewoon goed mits niet afgegaan.

                                    #18142389
                                    raimond74
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2012

                                      Ik denk dat dit inderdaad voor jou voordeliger is om te doen.
                                      Om dan direct maar even met de deur in huis te vallen, zijn de koplampen nog heel en helder?
                                      Die van mij beginnen dof te worden. Zo ja wil ik je er wel een bod op doen.
                                      Verder, heeft de auto schijfremmen achter? Heb ik ook wel belang bij de remtangen, mits passend op een astra 2.0 16v sport 1999 natuurlijk.
                                      Pookhoes en handremhoes nog netjes?
                                      Wil ik je hier ook wel een bod op doen.
                                      Schokdempers en veerpoten wil ik ook wel van je overnemen.
                                      Al deze dingen samen heb je nu al meer verdiend als wat de garage je ervoor wil geven.

                                      #18142390
                                      Opeltje17
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 January 2012

                                        @raimond74 wrote:

                                        Ik denk dat dit inderdaad voor jou voordeliger is om te doen.
                                        Om dan direct maar even met de deur in huis te vallen, zijn de koplampen nog heel en helder?
                                        Die van mij beginnen dof te worden. Zo ja wil ik je er wel een bod op doen.
                                        Verder, heeft de auto schijfremmen achter? Heb ik ook wel belang bij de remtangen, mits passend op een astra 2.0 16v sport 1999 natuurlijk.
                                        Pookhoes en handremhoes nog netjes?
                                        Wil ik je hier ook wel een bod op doen.
                                        Schokdempers en veerpoten wil ik ook wel van je overnemen.
                                        Al deze dingen samen heb je nu al meer verdiend als wat de garage je ervoor wil geven.

                                        Is een 4 gaats dus geen schijven achter, en waarom zou je gebruikte pook/handrem hoezen kopen zijn nieuw bij http://www.hetecoauto.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; 12 euro per stuk.

                                        En koplampen zijn heel vaak stuk met dit soort schades.

                                        #18142391
                                        ricoAgm
                                          Lid sinds:
                                          26 November 2012

                                          Ik heb interesse in je stuur (zonder airbag natuurlijk) wat wil je daarvoor hebben? Mijne is aardig naar zijn einde ook door een ongeluk hij is iets krom dus wil wat anders hebben

                                          #18142392
                                          raimond74
                                            Lid sinds:
                                            3 January 2012

                                            Zie je, kun je al een mooi handeltje maken.

                                            #18142393
                                            EduardB
                                              Lid sinds:
                                              11 June 2010

                                              Ja, ik zie het en dat is natuurlijk heel positief! Ik kan helaas nu nog niets concreets zeggen over wanneer we daadwerkelijk de items gedemonteerd hebben.

                                              #18142394
                                              16v kadett c
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 January 2010

                                                heb nog wel een neusje liggen ik zou hem zelf opbouwen

                                                #18142373
                                                Opeltje17
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 January 2012

                                                  @16v kadett c wrote:

                                                  heb nog wel een neusje liggen ik zou hem zelf opbouwen

                                                  +1 Eeuwig zonde om zo’n auto te verkopen in onderdelen.

                                                  #18142395
                                                  TheGeneral
                                                    Lid sinds:
                                                    21 February 2010

                                                    Sowieso zou ik de auto zelf houden en evt zelf slopen. heb zelf zo een situatie gehad een paar jaar terug heb het wrak toen gesloopt en de boel verkocht hield er meer over dan dat de auto gekost had.

                                                    #18142396
                                                    johanhummer9
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 May 2011

                                                      als ik jou was zou ik eens goed kijken wat de schade is , want als ik het zou op het eerste oog zie lijkt het mee te vallen.

                                                      je moet zowiezo nieuwe motorkap, voorbumper, bumperbalk ,radiateur misschien en als je airco hebt condensor , 2 airbags en volgens mij ben je dan al een heel eind. maar als het teveel word en je hebt ergens een schuur/opslagplaatsje waar die een langere tijd kan blijven staan zal ik hem gewoon compleet strippen en alles los verkopen.

                                                      dat zou ik doen in ieder geval.

                                                      gr johan

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.