Opel astra G ruimte voor versterker?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra G ruimte voor versterker?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237159
    duncanvdlinden
      Lid sinds:
      13 June 2011

      Ik wil de standaard philips ccr600 vervangen door een alpine radio. Tevens heb ik vanaf fabriek een cd wisselaar in mijn dashboard kastje zitten. Deze wil ik laten zitten zodat ik bij de verkoop van de auto de philips ccr600 weer terug kan bouwen.

      Nu zou ik tevens wat meer power willen hebben zodat ik mijn Rainbow audio speakers in de deur wat meer zuurstof kan geven. Aangezien ik geen zin heb om kabels vanaf de accu te trekken etc. lijkt mij zo’n Alpine powerpack (http://www.alpine-usa.com/product/view/ktp-445/) wel wat, deze koppel je gewoon tussen de radio en je bekabeling en je verdubbeld het vermogen en je geluidskwaliteit (meer details etc.). Dit is een blok die ik dan ergens achter mijn dashboard zou moeten verstoppen.

      Mijn vraag is: is er ruimte om dit blok nog ergens tussen het dashboard te krijgen? Wellicht achter de draaiknopjes van de airco bediening etc? Weet iemand of er nog een beetje ruimte zit?

      #17873297
      thereaper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2011

        je hebt wel wat ruimte over achter je dash,
        je kunt een kijken achter je asbak,
        alleen uitkijken voor de as van je versnellingsbak, daar heb ik de stuurunit van de carkit neergezet,
        Groet ruud

        #17873296
        duncanvdlinden
          Lid sinds:
          13 June 2011

          @thereaper wrote:

          je hebt wel wat ruimte over achter je dash,
          je kunt een kijken achter je asbak,
          alleen uitkijken voor de as van je versnellingsbak, daar heb ik de stuurunit van de carkit neergezet,
          Groet ruud

          Ik neem aan dat daar toch wel een beschermkap of iets dergelijks opzit? heb jij de stuurunit van de carkit daarachter ergens op vast kunnen zetten of ligt die er los in?

          De afmetingen van de versterker zijn: 17cm x 6.35cm x 3.5cm.

          #17873298
          Bluns
            Lid sinds:
            24 December 2005

            Aan de zijkant tegen het dashboardkastje is ook geen probleem.. daar heb ik mn bluethootunit etc ook verstopt..

            #17873299
            duncanvdlinden
              Lid sinds:
              13 June 2011

              Ok bedankt! Dan gaat dit hem denk ik worden:
              Alpine CDE-126BT Head Unit
              Alpine KPT-445 Versterker
              Kabeltje voor de stuurbediening

              #17873300
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Achter het dashboardkastje heb je ruimte genoeg

                #17873301
                thereaper
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 March 2011

                  je ziet het, plaats zat, en die unit is niet zo groot als ik dat zo lees.
                  dus de plaatsen voor het uitzoeken

                  #17873302
                  duncanvdlinden
                    Lid sinds:
                    13 June 2011

                    Inderdaad! Dat valt mij mee.

                    Nog even een vraagje. Ik zie meerdere typen stuurbediening kabels voor mijn Opel.

                    Bij de nederlandse webshop Hifidump kan ik de Alpine APF-S101OP vinden. (59 euro)
                    Deze zou geschikt zijn voor o.a. de Astra 1998 t/m 2004 (die ik heb dus).
                    Echter staat hij 2x in de webshop, 1x gewoon en 1x Zonder CAN-BUS.
                    Typenummers wel gelijk, ik heb geen flauw idee wat het verschil is. Iemand die daar meer verstand van heeft?

                    Nu bestaat er ook nog de APF-D100OP (stukje duurder) die naast stuurbediening ook mijn display in de auto van radio info kan voorzien, maar dat laat ik denk ik maar zitten, dan zie ik nog geen 10cm onder elkaar de zelfde informatie 2x staan :p of kun je daar nog wel wat leuks mee?

                    #17873303
                    H_essel
                      Lid sinds:
                      2 April 2011

                      Waarom doe je hem niet onder je stoel;)

                      #17873304
                      Astra Tuning Club
                        Lid sinds:
                        30 January 2011

                        @ Duncan : Een Astra G (1998 tot 2004) heeft (gelukkig) geen CAN-bus.

                        #17873305
                        duncanvdlinden
                          Lid sinds:
                          13 June 2011

                          Ik heb ondertussen de radio er al inzitten (Alpine cde-126BT).
                          Ik wacht nog op de versterker en de interface kabel.
                          Heb de versie genomen voor zowel Display + Stuurbediening.


                          @H_essel
                          : In het geval van de KPT-445 is het niet handig om deze onder de stoel te doen, hij is namelijk plug and play, hij wordt rechtstreeks aangesloten op de head unit (met vrij korte standaard bekabeling), ook is hij behoorlijk klein, ik denk dat hij achter de asbak komt.

                          #17873306
                          dj_lifestyle
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 June 2011

                            Als hij werkt, wil je dat vermelden hier, ik ben daar namelijk ook naar aan het kijken. Alleen ik weet nog niet welke.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.