Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G, problemen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2015 om 20:35 #17269871
Hallo mensen van de opel-forum ik ben net nieuw op deze forum omdat ik 2 weken geleden een astra G heb aangeschaft en is ook mijn eerste auto. Dus laat ik eens beginnen met de problemen die ik heb met mijn autotje.
* Dashboard lampje brand geel (motor lampje)
* Stotteren bij optrekken vanaf stilstand
* Uitvallen bij stationair draaienIk heb mijn auto laten uitlezen door de garage die haar naar de opel dealer heeft gebracht en ook is laten uitlezen en de volgende fouten kwamen eruit.
P0110
P0100
P1326
P0325Luchtmassa meter is ook verwisseld maar had geen effect en de ECU zat niet helemaal goed maar is als goed is nu weer vastgezet maar de problemen blijven bestaan. dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem want ik heb niet echt de vertrouwen in mijn auto als die zo nu en dan uitvalt.
Alvast bedankt! :angel
4 januari 2015 om 21:04 #18267632Motor code?
4 januari 2015 om 21:14 #182676334 januari 2015 om 21:43 #18267634Kan je overweg met een multimeter ?
Zo ja :
1 : Zet de multimeter op weerstand meten (liefst de stand waarbij de meter piept)
2. Trek de stekker van de luchtmassa meter, zet de ene draad van de multimeter op Pin 2 en de andere multimeter draad op massa
De meter hoort nu te piepen of een lage weerstand te meten, doe hij dit niet is deze draad onderbroken OF (waarschijnlijker) is de verbinding in je ECU kapot3. Doe de stekker weer in de LMM en trek de stekker uit koelvloeistof temperatuur sensor.
4. Meet de weerstand tussen Pin 2 en massa, deze hoort te piepen. Doe hij dit niet is of de draad onderbroken OF (waarschijnlijker) defect in ECUPin 2 van de luchtmassa meter is de 2de pin van links als je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Geel
Pin 2 van de temperatuur meter is de rechter pin wanneer je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Bruin
4 januari 2015 om 21:51 #18267635Zal wel je ECU zijn dan.
4 januari 2015 om 21:54 #18267636@ZakhooiTM wrote:
Kan je overweg met een multimeter ?
Zo ja :
1 : Zet de multimeter op weerstand meten (liefst de stand waarbij de meter piept)
2. Trek de stekker van de luchtmassa meter, zet de ene draad van de multimeter op Pin 2 en de andere multimeter draad op massa
De meter hoort nu te piepen of een lage weerstand te meten, doe hij dit niet is deze draad onderbroken OF (waarschijnlijker) is de verbinding in je ECU kapot3. Doe de stekker weer in de LMM en trek de stekker uit koelvloeistof temperatuur sensor.
4. Meet de weerstand tussen Pin 2 en massa, deze hoort te piepen. Doe hij dit niet is of de draad onderbroken OF (waarschijnlijker) defect in ECUPin 2 van de luchtmassa meter is de 2de pin van links als je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Geel
Pin 2 van de temperatuur meter is de rechter pin wanneer je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Bruin
Bedankt voor je reactie!!! :D
Ik heb nog wel ergens een multimeter liggen ik ga dat morgen eens uitproberen
Ik laat dan wel weten wat eruit is gekomen!4 januari 2015 om 21:56 #18267637Geen probleem :thumb
Laat de uitslag graag weten, mocht het zo zijn dat je bij de LMM geen weerstand meet is de reparatie redelijk simpel (mocht de ECU niet verder defect zijn)10 januari 2015 om 10:21 #18267638het stotteren bij het optrekken… iets meer gas geven bij t wegrijden.
heb t zelf ook vaak, ben diesel gewent vh werk uit.
10 januari 2015 om 18:25 #18267639Ik had ook de codes P0100 en P0110, en dezelfde motor. Stotterde ook (ook tijdens constant rijden trouwens) en viel ook uit bij stationair draaien. Bij mij was het de ECU die niet goed meer was!
13 januari 2015 om 18:49 #18267640@JesperS wrote:
Ik had ook de codes P0100 en P0110, en dezelfde motor. Stotterde ook (ook tijdens constant rijden trouwens) en viel ook uit bij stationair draaien. Bij mij was het de ECU die niet goed meer was!
heb je hierbij de ECU vervangen? en zo ja hoeveel kost zoon ECU?
13 januari 2015 om 18:52 #18267641Heb de ecu van mijn G twee jaar geleden ook moeten laten vervangen.
Eerst probeerden ze m te maken, kosten 300 euro, maar zonder resultaat :fy1 :argue .
Dan eentje gehaald bij de dealer, tweedehands. Deze kostte toen met inbouw denk iets van een 485, de factuur ligt hier nog.
Als je twijfelt tussen herstellen of vervangen, vervang m gewoon zou ik zeggen, heb je geen dubbele kosten…
13 januari 2015 om 19:02 #18267642Bij de 1.8 ook al meegemaakt dat er een draadbreuk bij de aansluiting van de stekker van de lmm zit. Schijnt vaker voor te komen.
13 januari 2015 om 20:42 #18267643@Chris426 wrote:
Heb de ecu van mijn G twee jaar geleden ook moeten laten vervangen.
Eerst probeerden ze m te maken, kosten 300 euro, maar zonder resultaat :fy1 :argue .
Dan eentje gehaald bij de dealer, tweedehands. Deze kostte toen met inbouw denk iets van een 485, de factuur ligt hier nog.
Als je twijfelt tussen herstellen of vervangen, vervang m gewoon zou ik zeggen, heb je geen dubbele kosten…
Gewoon laten repareren met niet goed geld terug garantie.
13 januari 2015 om 21:10 #18267644Ik heb een ECU op vooraad voor de X18XE1, over de kosten komen we wel uit ;)
14 januari 2015 om 20:37 #18267645tof alle reacties maar ik zit natuurlijk nog wel met het probleem dat ik niet zeker weet of het de ECU is. ik heb wel al de verkoper van de auto gebeld en mijn problemen uitgelegd en hij zei meteen van kom maar terug dan repareer ik de auto wel (gratis) dus daar zeg ik geen nee tegen, al is het wel 180 Km rijden ;D
14 januari 2015 om 20:45 #18267646Dat is in dit geval wel 95% zeker, deze gaan bij bosjes bij de X18XE1
23 januari 2015 om 20:35 #18267647Het probleem is opgelost het bleek een kabel breuk te zijn tussen de ECU en de MAP sensor. rijd weer als een zonnetje :D :angel
23 januari 2015 om 21:51 #18267648Mooi!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.