Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra G olie probleem grrrr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2012 om 16:45 #17244872
Hey hey.
Ik heb een opel astra G uit 99 1.6 met een olie probleem.
Als ik mijn olie bij vul tot het streepje staat die naar 2 weken net op de onderkant van me peil stok.
Nu hadden we de auto al op een brug gezet waar we een olie probleem tegen kwamen.
Het bleek dat kwik fit na olie verversen geen nieuwe ring er op had gezet dus dachten we daar zit het probleem.
We hebben een nieuwe ring op gezet met locktijd er op en gelijk de waardeloze kwik fit olie filter 2x zo klein de prullenbak in gegooid.
en origineel Opel filter terug geplaatstNu blijk dat ik nog steeds met een te hoog olie verbruik zit en we zien geen lekkage.
Soms als ik de dop er afdraai van me olie zie ik witte drap dat betekend water in je olie.
gekken is dat me koelvloei stof op pijl staat al langer dan 1 jaarIk rij pr maand ongeveer 2800 km met me auto
en heb 2 maanden geleden me bougie vervangenweet iemand wat het probleem kan zijn.
4 januari 2012 om 16:50 #17967916Dan heb je gewoon een van de Astra’s met smallblockmotor met het olieverbruik kwaal.
1 liter op 1000km is daarbij niet vreemd, mijn Combo 1.6 16V doet tussen de 600 en 1000km 1 liter motorolie, en deze draait goed 30.000km per jaar… (laatste 1.5 a 2jaar geen onderhoud meer ivm vervangen van de motor binnenkort).
Repareren word duur voor je, Goedkope olie is dan vaak een Voordeliger oplossing
Die 2800km per maand kan ook het probleem zijn van de mayonaise onder de dop, zitten waarschijnlijk niet al te veel lange ritten bij, dan komt de olie niet goed op temperatuur, en krijg je condens in de olie, niks vreemds aan hoor…..
Willem
4 januari 2012 om 22:00 #17967917We hebben een nieuwe ring op gezet met locktijd er op
das nie zo slim.
als je volgend jaar je olie moet verversen,krijg je de aftapplug er niet meer uit :hmmz :hmmz
4 januari 2012 om 22:34 #17967918AnoniemLid sinds:
1 January 19702800km per maand? Waarom rij je geen diesel?
En inderdaad, die blokjes lusten wel een beetje olie. Mijn vorige x16xel deed een liter op de 3000km ofzo, maar reed maar 3000km per jaar dus maakte me er geen zorgen om, kreeg toch elk jaar een oliewissel.
4 januari 2012 om 22:34 #17967919Probeer anders een motorflush helpt ook wel eens tegen olie verbruik.
Anders gewoon bijvullen blijven.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
5 januari 2012 om 06:41 #17967920@martklanderman wrote:
2800km per maand? Waarom rij je geen diesel?
En inderdaad, die blokjes lusten wel een beetje olie. Mijn vorige x16xel deed een liter op de 3000km ofzo, maar reed maar 3000km per jaar dus maakte me er geen zorgen om, kreeg toch elk jaar een oliewissel.
ben vorige jaar naar een anderen werkgever gegaan en is een stukje veder.
Ik had ook wel zo id om een gas auto te kopen maar dan heb ik weer twee wagens voor de deur.
Wachten dat me meisje de rijbewijs haalt dan kan ik een gas wagen nemen G3
Probeer anders een motorflush helpt ook wel eens tegen olie verbruik.
Zijn die paarse flessen met dikke troep er in ?
das nie zo slim.als je volgend jaar je olie moet verversen,krijg je de aftapplug er niet meer uit :hmmz :hmmz
Tik er op en draaien maar werk dat niet lucht sleutel er op en open :D5 januari 2012 om 19:58 #17967921@fastspeed wrote:
@martklanderman wrote:
2800km per maand? Waarom rij je geen diesel?
En inderdaad, die blokjes lusten wel een beetje olie. Mijn vorige x16xel deed een liter op de 3000km ofzo, maar reed maar 3000km per jaar dus maakte me er geen zorgen om, kreeg toch elk jaar een oliewissel.
ben vorige jaar naar een anderen werkgever gegaan en is een stukje veder.
Ik had ook wel zo id om een gas auto te kopen maar dan heb ik weer twee wagens voor de deur.
Wachten dat me meisje de rijbewijs haalt dan kan ik een gas wagen nemen G3
Probeer anders een motorflush helpt ook wel eens tegen olie verbruik.
Zijn die paarse flessen met dikke troep er in ?
das nie zo slim.als je volgend jaar je olie moet verversen,krijg je de aftapplug er niet meer uit :hmmz :hmmz
Tik er op en draaien maar werk dat niet lucht sleutel er op en open :DEngine flush gooi je bij de olie in vlak voordat je de olie er uit laat bij het wisselen. (meestal spul bij de olie, kwartiertje stationair draaien, boel d’r uit en verse olie er in)
Kleur van de fles is wisselend. Het ene merk heeft paars, de andere transparant, weer een andere zwart, etc… Gewoon goed op het label kijken wat het is.Met Loctite krijg je de plug nog wel los. Is geen lijm ofzo, alleen een beveiliging tegen los trillen.
Een slag maken met een steeksleutel valt niet bepaald onder trilling en dan breekt het echt wel los. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.