Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G nerveus stuur gedrag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2015 om 14:14 #18305534
je rubbers mogen idd wel opgefrist worden, en dat soort spoorstangetjes moeten niet zomaar bewegen met de hand. Ik denk dat je problemen komen door gare rubbers. Hoeft niet duur te zijn, a;s je eea zelf kunt doen.
26 december 2015 om 15:18 #18305535@warhamstr wrote:
je rubbers mogen idd wel opgefrist worden, en dat soort spoorstangetjes moeten niet zomaar bewegen met de hand. Ik denk dat je problemen komen door gare rubbers. Hoeft niet duur te zijn, a;s je eea zelf kunt doen.
Om de draagarmen, de spoorstangen en stabilisatorstangen te vervangen heb ik geen speciaal gereedschap nodig zo te zien, klopt dat? Anders dan een doppenset (incl torx en imbus), steeksleutel set en kruipolie :P
Misschien als de garage een goeie deal geeft dat ik het hun laat doen, maar de Opel garage kennende…
26 december 2015 om 15:24 #18305536Rubbers van de draagarm zitten geperst, meestal wordt de complete arm vervangen.
Stabi stangetjes kan je zo vervangen.
Zou eerst eens met een bandenlichter o.i.d kijken of er speling zit op de rubbers.
26 december 2015 om 15:32 #18305537@Opeltje17 wrote:
Rubbers van de draagarm zitten geperst, meestal wordt de complete arm vervangen.
Stabi stangetjes kan je zo vervangen.
Zou eerst eens met een bandenlichter o.i.d kijken of er speling zit op de rubbers.
Hier tussen?
26 december 2015 om 16:24 #18305538Nope, even kijken of je er van onder bij kan en hem dan naar buiten kan drukken.
26 december 2015 om 16:32 #18305539Hele draagarm vervangen is het makkelijkst idd, rubbers persen kan ik niemand aanraden :/ rest is idd met gewoon gereedschap te doen.
26 december 2015 om 18:05 #18305540Of van die polybussen in je draagarm zetten.. Die hoeven er niet ingeperst te worden.. Alleen moet je de oude er wel uit zien te krijgen.
Polybussen zijn 2 helften met een buisje erin waar de bout doorheen gaat om je draagarm aan je chassis te bevestigen…26 december 2015 om 21:06 #18305541ho ho, als ik de stuurinrichting ga opfrissen dan gaan er nieuwe draagarmen en nieuwe stab/spoorstangen in. Nieuwe rubbers persen heeft alleen nut op modellen waarbij de draagarmen een godsvermogen kosten, bij de Astra G valt dat wel mee (zag ook dat er standaard een fuseekogel op een nieuwe draagarm zit?)
26 december 2015 om 21:17 #18305542Klopt
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 december 2015 om 05:53 #18305543@SnowWolf wrote:
ho ho, als ik de stuurinrichting ga opfrissen dan gaan er nieuwe draagarmen en nieuwe stab/spoorstangen in. Nieuwe rubbers persen heeft alleen nut op modellen waarbij de draagarmen een godsvermogen kosten, bij de Astra G valt dat wel mee (zag ook dat er standaard een fuseekogel op een nieuwe draagarm zit?)
niet altijd
bij me corsa b gsi heb ik dat ook gedaan en die draagarmen kosten ook geen drol.. ze gaan langer mee en houden langer hun stevigheid dan normale rubber bussen als je veel van je ophanging vraagt i.v.m. een sportieve rijstijl…
ik had ze voorop alleen.. achter waren ze nog goed en ruste op de benzine tank na bijna geen gewicht op ( gestript interieur)
maar het is net wat je keuze is..27 december 2015 om 06:28 #18305544Bart, bij de Astra-G zitten de fuseekogels met Klinknagels aan de draagarmen.
Daarom zitten ze er normaal wel op bij nieuwe draagarmen.Bij de Corsa is deze kogel altijd los.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 december 2015 om 07:22 #18305545@wim-v6 wrote:
Bart, bij de Astra-G zitten de fuseekogels met Klinknagels aan de draagarmen.
Daarom zitten ze er normaal wel op bij nieuwe draagarmen.Bij de Corsa is deze kogel altijd los.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik had het niet over de kogels willem.. Ik had het nogsteeds over de draagarm rubbers..
27 december 2015 om 07:26 #18305546Die zitten er standaard in nieuwe armen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 december 2015 om 07:27 #18305547Oja, langer meegaan van harde rubbers, ook niet altijd.
Had een set powerflex binnen een jaar kaal
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 december 2015 om 09:38 #18305548Powerflexen zo snel gort? Das ook niet best…
27 december 2015 om 12:43 #18305549Eerst maar kijken hoe ernstig dat olie lek is voordat ik de rest laat/ga vervangen. Ik hoop echt dat het alleen de carterpakking is en niet de krukas keerring, as. week even een brug opzoeken.
:swear
linksvoor met rechtsvoor verwisselt en hij trekt niet meer naar rechts (minimaal naar links). Banden zijn behoorlijk scheef afgesleten in de tijd dat de uitlijning niet goed stond… scheelt ook weer in de handling.28 december 2015 om 10:58 #18305550:wtf net bij de Opel geweest, monteur reed alsof hij m’n auto had gestolen, op de brug gehad, alle kogels en armen getest, dempers/veren getest. Helemaal geen speling…
Enige wat nog overbleef waren de banden, moet zeggen dat de voorbanden van 1 of ander onbekend merk zijn die zwaar verkeerd zijn afgesleten door de verkeerde uitlijning (zaten er al onder toen ik hem kocht)… maar er zit nog veel profiel op dus beetje zonde om ze vervangen :S
28 december 2015 om 11:15 #18305551Banden is een zwaar ondergewaardeerd goedje bij een auto, toch zijn deze zeer belangrijk want die maken het contact met het wegdek, en als je Astra dan goed uitgelijnd is en je hebt scheven banden eronder dat zegt al genoeg over het nerveuse stuur gedrag, misschien kan je ze dan nog op de achteras zetten en de achterste voor zetten als deze beter zijn, het zou een mooie oplossing zijn.
28 december 2015 om 11:19 #18305552@linfiel wrote:
Banden is een zwaar ondergewaardeerd goedje bij een auto, toch zijn deze zeer belangrijk want die maken het contact met het wegdek, en als je Astra dan goed uitgelijnd is en je hebt scheven banden eronder dat zegt al genoeg over het nerveuse stuur gedrag, misschien kan je ze dan nog op de achteras zetten en de achterste voor zetten als deze beter zijn, het zou een mooie oplossing zijn.
Heb achter relatief nieuwe (15.000km oud) Vredestein Sportrac 5 banden liggen, maar goed volgens mij is het af te raden om de betere band voor op te leggen… het zou inderdaad wel een optie zijn. In ieder geval kan ik het eens testen.
31 december 2015 om 15:31 #18305553Heb altijd de beste voorop, geen rate dingen mee gemaakt tot nu toe.
Het geval wil dat slip op de achteras moeilijker te Controleren is als op de vooras, daarom raden ze aan om de beste band achter te leggen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 januari 2016 om 11:16 #18305554versleten banden heb je meestal pas last van op nat wegdek, ik heb nu voorbanden die hebben minder dan 1,5 mm en, alleen als het regent merk ik dat ze iets minder grip hebben als normaal, op droog wegdek merk ik daar niks van
1 januari 2016 om 11:56 #18305555Nja vandaag over de A15 gereden (tussen Nijmegen en Tiel, bagger weg) en helemaal geen last meer gehad van onverwacht stuurgedrag (linksvoor met rechtsvoor verwisseld), hij trekt nu heel licht naar links ipv hard naar rechts. Ik ben bang dat het inderdaad de banden waren/zijn, dus binnenkort maar kijken naar nieuwe banden en opnieuw laten uitlijnen + stuur recht laten zetten… want die staat nu ook niet meer recht :shock:
Best bizar dat slechte banden zo’n effect kunnen veroorzaken :swear ligt ook zo’n merk op waar ik nog nooit van heb gehoord en kan het niet eens vinden op internet.1 januari 2016 om 13:00 #18305556je moet wel rekening houden dat je niet alle banden van links naar rechts kan zetten, dat kan alleen met symmetrische banden, als je dat met asymmetrische banden doet staat het profiel de verkeerde kant op, dan heb je een slechte water afvoer
4 januari 2016 om 19:01 #18305557Woensdag gaan er nieuwe banden voor onder (Vredestein Sportrac 5) :afro heb de huidige nog eens goed bekeken en wat een meuk vergeleken met m’n huidige Sportrac 5 banden, als je alleen al de deur dichtgooit blijven die prut banden wobbelen.
Ongeacht of dat het probleem op lost weet ik vrij zeker dat het rij conform omhoog gaat.9 januari 2016 om 12:52 #18305558Nu een paar dagen rond gereden met de nieuwe voorbanden en het onverwachte stuurgedrag is weg :agent ook met de handen los van het stuur blijft hij gewoon op de weg, zelfs bij hobbels/bobbels in de weg. Hij is nog wel nerveus maar blijkbaar is dat standaard voor de Astra.
Sjonge… nooit verwacht dat prut banden zo’n gevaarlijk effect konden hebben op het stuurgedrag van een auto.Toch allemaal bedankt voor de tips :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.