Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G motormanagment lichtje brand en remmen in leegte op snelweg.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 september 2018om 13:28 door mitdrissia.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2018 om 10:55 #18360492
Ik heb een opel astra G van bouwjaar 2000. Zodra ik snelweg op ga krijg ik een oranje Motormanagment melding op de dashboard. Nu is het al 2x voorgekomen dat de remmen niet werken. Als je rem indrukt druk ik in de leegte, pas bij terughalen en weer indrukken doet de rem het(pompend remmen).Ik ga niet vaak de snelweg op. Als ik dan de volgende dag weer de auto start en ik rij in binnenstad krijg ik geen problemen met remmen of een melding.
Ik heb de auto laten checken bij de garage maar deze zegt dat alles ok is. Ik heb deze laten uitlezen maar hij kreeg het uitlezen niet aan de praat.
Wat denken jullie dat het probleem is?
En wat kan ik het beste doen?
21 september 2018 om 19:46 #18360510Lekke rembekrachtiger of slecht vaccum.
Eerst uitlezen anders kunnen we over de rest weinig vertellen.
24 september 2018 om 09:50 #18360589Uitlezen gebeurt vandaag. Ik zal de uitslag straks hier plaatsen.
bedankt
24 september 2018 om 10:57 #18360596Ik geloof mijn ogen niet. Je remmen weigeren, er brandt een waarschuwingslampje, het uitlezen lukt niet. Maar de conclusie van die garage was dat alles okee is??? Da’s lekker als je net een noodstop zou moeten maken. Als jij inderdaad het rempedaal in het luchtledige kon duwen, dan had de garage maar één conclusie mogen trekken: geen meter meer rijden met die auto!
24 september 2018 om 12:35 #18360601Ja, ik begrijp er ook niks van.
Ik kom net van de opel dealer en deze heeft de auto uitgelezen. De servicebalie medewerker zegt dat het probleem aan de egr kleppen zijn. Mijn vraag was ook meteen of deze stuk waren. Ik krijg als antwoord dat het iets met lucht te maken heeft. Ik ben geen expert maar ik kom niet echt verder zo.
Mijn volgende vraag was of die egr kleppen iets met de remmen te maken heeft. Nee meneer, om dit te onderzoeken moeten we een diagonische onderzoek doen. Kosten 120e per uur!!!Alleen voor onderzoek.
Op formulier staat: Motorstoring uitlezen # DC.. “niet aanwezige storing”
Iemand enig idee waarom ik op snelweg een oranje managment lampje krijg en waarom deze ook gepaard gaat met af en toe remmen in leegte?
In de binnenstad heb ik nooit problemen gehad. Dit geldt alleen bij hoge snelheden.
Iemand enig idee?
Ps sinds gister hoor ik nu ook een geluid alsof een cd vast blijft draaien. Hoe meer ik gas geef hoe harder/sneller dat geluid. (ik kan het geluid niet echt goed beschrijven)
24 september 2018 om 13:01 #18360602Lucht lekkage (brandstoftank onluchting slang los), daarom geen remmen. Egr – er is originele opel software met egr uitschrijven.
24 september 2018 om 13:28 #18360603@ liviu2004
“Lucht lekkage (brandstoftank onluchting slang los), daarom geen remmen.”
Hij remt goed in de binnenstad. Pas op snelweg krijg ik heel soms dit probleem. (wat natuurlijk gevaarlijk is). Is dat dan niet vreemd?
Garage had een slang vervangen. Weet alleen of dat deze slang was. Waar moet ik ongeveer kijken?Misschien dat ik het met blote oog kan zien?
Wat betreft EGR kleppen, auto rijd goed. Opel dealer kan alleen algemene fout uitlezen dus niet specifiek.
Bedankt voor de hulp
Het gaat mij nu vooral om de remproblemen op snelweg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.