Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra G Koplampen inbouwen inclusief xenon.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2016 om 20:23 #17277526
Goedenavond,
Heb een Astra G Njoy Hatchback van 2003 gekocht met 84000 km gekocht. Wil hem gelijk een beetje opknappen niet te sjonie natuurlijk gewoon netjes.
Wat ik wil doen is achter lampen vervangen aan de rechterkant zit een scheur. Koplampen ook vervangen. Linker koplamp ziet er heel dof uit dus daarmee bedoel ik dat er soort van condens van binnen in op de koplamp zit.
Ook zou ik insignia sproeiers in me auto willen plaatsen. Iemand enig idee waar ik ze kan bestellen en mij ook kan vertellen hoe ik ze erin moet plaatsen.
De koplampen die ik in me auto wil plaatsen zijn deze. http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play/” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-daytime-running-light/en” onclick=”window.open(this.href);return false; daarin gaan natuurlijk dan xenon 6000k gewoon mooi wit. Moet ook nog kijken waar ik de xenon vandaan haal.
Kan alleen geen keuze maken tussen beide. Ik heb ook gekeken naar Angle Eyes. Vindt ze tog meer staan bij een BMW dan een Opel.
Achter licht wordt een http://www.gm-tuningparts.nl/product/achterlichten-opel-astra-g-hb-rood-smoke-led-2/” onclick=”window.open(this.href);return false; of een http://www.gm-tuningparts.nl/product/achterlichten-opel-astra-g-hb-rood-wit-led-4/” onclick=”window.open(this.href);return false; / http://www.gm-tuningparts.nl/product/achterlichten-opel-astra-g-hb-rood-wit-led-4/” onclick=”window.open(this.href);return false; — een van de drie :hmmz
Ook ben ik opzoek naar Led lampjes voor binnen in en achter in de kofferbak. Heb overal gezocht eigenlijk maar niks gevonden wat echt in een Astra G gaat en die geen error codes aangeeft.
Iemand ook een enig idee voor comfortabelen stoelen aangezien ik na een tijdje erg last kreeg van me rug tijdens het rijden. Ben zelf sportief persoon aan me houding ligt het niet. Heb dit ook als ik meer als 2 uur aan het rijden bent.
Bij voorbaat dank!
30 juli 2016 om 20:51 #18323868Ik zou voor stoelen van de sport uitvoering gaan. Veel steun en extra stuk voor je benen.
Last van foutcodes krijg je niet Daar doet een astra g nog niet aan. Daar gaan lampen gewoon stuk en moet je het zelf ontdekken. Ga dus maar los met de ledjes.
Xenon eigen een no go zonder automatische hoogte stelling ivm verblinden van tegenliggers.
Verder veel plezier met je astra.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
30 juli 2016 om 20:57 #18323869@Astra_DLS wrote:
Xenon eigen een no go zonder automatische hoogte stelling ivm verblinden van tegenliggers.
Goed afstellen en de juiste koplamp ( projectorlamp ) ervoor pakken scheelt een hoop…
Werkt vaak fijner dan automatische hoogte regeling… Die gaan vaan na de drempel nog eens omhoog en terug..30 juli 2016 om 21:40 #18323870@bart-gsi wrote:
@Astra_DLS wrote:
Goed afstellen en de juiste koplamp ( projectorlamp ) ervoor pakken scheelt een hoop…
Werkt vaak fijner dan automatische hoogte regeling… Die gaan vaan na de drempel nog eens omhoog en terug..Welke koplampen raad je me daarvoor aan de xenon plug and play die ik hierboven poste?
En enige idee waar ik insignia sproeiers kan bestellen?
31 juli 2016 om 06:55 #18323871De aftermarket Xenon lampen, dit zijn lampen exact gelijk aan de originele xenon lampen, maar met de afstellers van de originele koplampen.
Deze zijn er in gewoon en donkere uitvoering.
Onder andere te krijgen bij gm-tuningparts.
Dat zijn deze:
http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2016 om 10:11 #18323872@wim-v6 wrote:
De aftermarket Xenon lampen, dit zijn lampen exact gelijk aan de originele xenon lampen, maar met de afstellers van de originele koplampen.
Deze zijn er in gewoon en donkere uitvoering.
Onder andere te krijgen bij gm-tuningparts.
Dat zijn deze:
http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Thnx voor de info. Enig idee waar ik insignia sproeiers zou kunnen bestellen? Ben al enig tijd op zoek maar kan niks vinden..
31 juli 2016 om 11:32 #18323873De koplampen zoals wim v6 al aangaf zijn goed. Gm tuningparts levert ook gelijk xenon kits en volgens mij ook wel led lampjes voor alles. Errors geven ze niet.
Wat voor hemelverlichting heb je in de astra? Een enkele of met leeslampjes? Degene met leeslampjes zijn t10 leds.
Die in de kofferbak zijn festoon lampjes.
Automatische hoogteverstelling is geen must voor xenon. Projector lampen wel. Ivm verblinding.
Ik heb mijn insignia sproeiers op ebay besteld. Is kwestie van parafaan eraf halen lipje indrukken en oude eruit drukken. Nieuwe erin drukken. Slangetje natuurlijk losmaken. Kind kan de was doen.
Verder zijn de sportstoelen redelijk prettig daarbij kun je de hoogte en alles regelen maar ook de lendesteun evenals je onderrug.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
31 juli 2016 om 13:30 #18323874Ik heb recentelijk ook de insignia sproeiers ingebouwd in mijn Astra G. Ik heb ze gekocht bij de Opel dealer in Eindhoven. Ze hadden ze niet op voorraad maar voor 6 euro kon ik ze laten bestellen (setje van 2 links en rechts).
De led’s voor in het interieur (hemelverlichting, tellerverlichting, kofferbakruimte, handschoenenkastje etc.) zijn allemaal te koop op eBay. Het kost werkelijk waar niks om ze daar te bestellen, en het wordt allemaal gratis verstuurd vanuit China.
Heb je nog een originele MID zonder pixeluitval? Koop dan ook B8.5D ledjes, deze blijken minder warm te worden dan de originele gloeilampen en veroorzaken geen pixeluitval. Als je witte tellerplaten hebt kun je daar diezelfde B8.5D leds achter zetten. Naar mijn mening veel mooier dan het gele licht welke die gloeilampen uitstralen.
31 juli 2016 om 15:59 #18323875@Markus12 wrote:
Ik heb recentelijk ook de insignia sproeiers ingebouwd in mijn Astra G. Ik heb ze gekocht bij de Opel dealer in Eindhoven. Ze hadden ze niet op voorraad maar voor 6 euro kon ik ze laten bestellen (setje van 2 links en rechts).
De led’s voor in het interieur (hemelverlichting, tellerverlichting, kofferbakruimte, handschoenenkastje etc.) zijn allemaal te koop op eBay. Het kost werkelijk waar niks om ze daar te bestellen, en het wordt allemaal gratis verstuurd vanuit China.
Heb je nog een originele MID zonder pixeluitval? Koop dan ook B8.5D ledjes, deze blijken minder warm te worden dan de originele gloeilampen en veroorzaken geen pixeluitval. Als je witte tellerplaten hebt kun je daar diezelfde B8.5D leds achter zetten. Naar mijn mening veel mooier dan het gele licht welke die gloeilampen uitstralen.
Dus voor binnen in zou ik B8.5D Led lampjes nodig hebben en ik wil gewoon alles wit normaal neutraal kleur. En voor de insignia sproeiers zal ik dan ff moeten bellen of langs gaan bij de opel dealer. Geen idee of ze 6 euro zijn bij de plaatselijke opel dealer ze hebben mij al een keer geprobeerd te belazeren met de pook hoezen van me schakel en handrem 50 euro per stuk…
31 juli 2016 om 19:22 #18323876Insignia sproeiers zijn te bestellen bij de Opel dealer
Rechts – 12782509
Links – 12782508Dat zijn de bestelnummers.
HOWTO om het erin te zetten: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=158314″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je xenon projectors koopt zou ik voor die ”smoke” versie gaan die wimv6 linkt, naar mijn idee een net wat luxere uitstraling.
In je beginpost zeg je dat je het niet te ”sjonnie” wilt maken. Ik zou de achterlampen daarom ook niet vervangen voor van die goedkoop uitziende LED dingen. Gewoon de originele ”smoke” Njoy/OPC lampen erin laten of zetten.
En wat betreft de stoelen, Sport Editon 2, OPC1 of OPC2 interieur zitten prima. Alleen wel lastig om daar een mooie set van te vinden.
31 juli 2016 om 21:03 #18323877@Step-han wrote:
Insignia sproeiers zijn te bestellen bij de Opel dealer
Rechts – 12782509
HOWTO om het erin te zetten: viewtopic.php?f=126&t=158314
Als je xenon projectors koopt zou ik voor die ”smoke” versie gaan die wimv6 linkt, naar mijn idee een net wat luxere uitstraling.
In je beginpost zeg je dat je het niet te ”sjonnie” wilt maken. Ik zou de achterlampen daarom ook niet vervangen voor van die goedkoop uitziende LED dingen. Gewoon de originele ”smoke” Njoy/OPC lampen erin laten of zetten.
En wat betreft de stoelen, Sport Editon 2, OPC1 of OPC2 interieur zitten prima. Alleen wel lastig om daar een mooie set van te vinden.
Thanks voor de info ik zal morgen ff hier langs gaan bij de dealer voor de sproeiers. Ik zal gelijk ook op marktplaats kijken voor Sport edition 2 stoelen voor comfort aangezien de stoelen die ik nu heb na een tijdje rijden last krijg van me rug. Ik heb een blauwe donker blauw achtig kleur astra G weet niet of die xenon lampen er bij zullen passen of de achter lampen opc smoked :hmmz
1 augustus 2016 om 01:57 #18323878@Peacefullll wrote:
@Markus12 wrote:
Ik heb recentelijk ook de insignia sproeiers ingebouwd in mijn Astra G. Ik heb ze gekocht bij de Opel dealer in Eindhoven. Ze hadden ze niet op voorraad maar voor 6 euro kon ik ze laten bestellen (setje van 2 links en rechts).
Dus voor binnen in zou ik B8.5D Led lampjes nodig hebben en ik wil gewoon alles wit normaal neutraal kleur. En voor de insignia sproeiers zal ik dan ff moeten bellen of langs gaan bij de opel dealer. Geen idee of ze 6 euro zijn bij de plaatselijke opel dealer ze hebben mij al een keer geprobeerd te belazeren met de pook hoezen van me schakel en handrem 50 euro per stuk…
Niet alles is B8.5D. In mijn geval bij mijn Astra G Coupé:
Onderdeel, aantal, fitting
MID: 3x B8.5D
Tellerbak (tellerplaten en km display): 4x B8.5D
Handschoenkastje: 1x 42mm festoon
Kofferbakruimte: 1x 42mm festoon
Leeslamp: (luxere variant) 4x W5W T10
Kentekenverlichting: 1x R10WHopelijk kun je hier wat mee.
1 augustus 2016 om 10:08 #18323879@Peacefullll wrote:
@Step-han wrote:
Insignia sproeiers zijn te bestellen bij de Opel dealer
Rechts – 12782509
HOWTO om het erin te zetten: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=158314″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Thanks voor de info ik zal morgen ff hier langs gaan bij de dealer voor de sproeiers. Ik zal gelijk ook op marktplaats kijken voor Sport edition 2 stoelen voor comfort aangezien de stoelen die ik nu heb na een tijdje rijden last krijg van me rug. Ik heb een blauwe donker blauw achtig kleur astra G weet niet of die xenon lampen er bij zullen passen of de achter lampen opc smoked :hmmz
Bij een donkere kleur auto zou ik persoonlijk sowieso voor de ”smoke” versies gaan van de voor- en achterlichten
Om je een idee te geven, dit is mijn eigen auto. Voor xenon projectors en achter Njoy/OPC, beiden in de ”smoke” variant.
Edit;
Dit is een wat oudere foto van mijn auto, zaten toen tijdelijk Angels Eyes voor een week in. Een donkere koplamp geeft wat mij betreft een mooier resultaat.5 augustus 2016 om 11:35 #18323880Thanks voor de info alle. Ik heb nog een ander vraag. Ben van plan om me oude velgen de 15inch Njoy velgen te vervangen voor lichtmetalen velgen. Het liefst wil ik naar de 17 inch als dat mogelijk is.
Nu heb ik gekeken naar het merk Pro Line omdat ik heb gelezen dat de velgen zowel als in de winter en zomer goed doen zonder aangetast te worden. Klopt het? en zijn er ook andere merken die het zowel als in de winter en in de zomer het goed doen? En naar welke bandmaat moet ik kijken. Heb totaal geen ervaring met dit soort dingen.
Het gaat over dit velg http://www.tyrecompany.nl/proline/proline-pxf-matt-grey-17-et-38-breedte-75-steek-4-100-597168/” onclick=”window.open(this.href);return false;
En wat ik ook zou willen doen is mijn auto heeft voorin de normale remblokken geen idee hoe je het moet noemen wat je ook kan spuiten in rood of blauw of een ander kleur. Is het ook mogelijk om het op de achterzijde te plaatsen??
Sorry voor de vele vragen, maar ik heb liever dat ik het vraag dan dat ik iets zomaar begin zonder enige weten.
Ik vraag het liever aan personen die kennis hebben over de astra’s en Opel in het algemeen dan aan iemand die er niks van weet :wors
Bij voorbaat nogmaals dank!
5 augustus 2016 om 14:29 #18323881Heb je achter nu trommels? Kun je aanpassen maar moet je wel ombouwen naar andere Naaf of wellicht hele as.
17″ moet wel passen al dan niet met dunnere banden en/of spacers e.d.
5 augustus 2016 om 20:17 #18323882@Astra_DLS wrote:
Heb je achter nu trommels? Kun je aanpassen maar moet je wel ombouwen naar andere Naaf of wellicht hele as.
17″ moet wel passen al dan niet met dunnere banden en/of spacers e.d.
Wat voor banden maat zou je me aanraden voor 17 inch?
En ken je goede lichtmetalen velgen dat voor zowel zomer en de winter goed zijn?
Heb alleen gelezen dat het merk Pro Line wel goed zou zijn?5 augustus 2016 om 20:20 #1832388317 inch past prima, ik heb er zelfs 225/45 band op liggen. 215/40 is origineel op 17 inch.
6 augustus 2016 om 05:56 #18323884Nee merken ken ik verder niet. Ken alleen Borbet en Oz. OZ was erg slecht en zacht. Had op 2 velgen een deuk erin.
6 augustus 2016 om 13:15 #18323885@Step-han wrote:
17 inch past prima, ik heb er zelfs 225/45 band op liggen. 215/40 is origineel op 17 inch.
Zouden 215/45 R17 ook gewoon voldoen?
6 augustus 2016 om 13:31 #18323886@Peacefullll wrote:
@Step-han wrote:
17 inch past prima, ik heb er zelfs 225/45 band op liggen. 215/40 is origineel op 17 inch.
Zouden 215/45 R17 ook gewoon voldoen?
Ja hoor, past gewoon. Let wel even op de ET waarde van de velg.
7 augustus 2016 om 12:33 #18323887Wat bedoel je met ET waarde? Waar moet ik naar kijken en wat is een gezond/goede et waarde?
7 augustus 2016 om 13:39 #18323888Et waarde is de diepte van de velg. Als de et waarde teveel afwijkt komt je velg of te veel naar binnen of teveel naar buiten.
7 augustus 2016 om 15:30 #18323889@Astra_DLS wrote:
Et waarde is de diepte van de velg. Als de et waarde teveel afwijkt komt je velg of te veel naar binnen of teveel naar buiten.
Wat zou een perfecte ET waarde moeten zijn voor een astra g Njoy?
7 augustus 2016 om 17:40 #18323890 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.