Opel Astra G diesel slaat af tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G diesel slaat af tijdens rijden

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    edusab

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik problemen met mijn Opel Astra G 1.7 diesel van 2003. Tijdens het rijden is het net of er op de rem word getrapt. Als ik hierna de koppeling intrap valt de motor uit. De auto is pas na 5 minuten weer te herstarten. ANWB erbij gehad maar kon niets uitlezen. Hierop naar de Opel dealer in Duitsland, Nederland had geen tijd. Hier kwam de melding dat de nokas sensor een storing had, deze is vervangen maar nog steeds problemen. Vandaag naar een andere garage gebracht, hier brande het motormangement lampje dus weer uitgelezen. Welke fout code hij precies gaf weet ik niet meer. Maar wat blijkt de uitlees apparaat geeft aan dat de auto op 6564 rpm draait!! Dus met vol gas, terwijl op de toerenteller staat 800 rpm, en stationair normaal klinkt. Wie o wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn.

koenelsenaar
      Deelnemer

Het is dus duidelijk dat er een sensor storing geeft…. We hebben echt de foutcode nodig willen we wat meer weten.

stefanDTI

Krukas sensor ?

edusab

Zo ff update, auto is gelukkig weer klaar. Kan weer genieten van mijn Astra.
            Oorzaak de krukassensor, boardcomputer geeft weer de normale waarden door.
            Thnx voor de suggestie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.