Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G auto stottert en houd in!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2014 om 23:49 #17263308
Hallo allemaal!,
Ik zal me ten eerste even voorstellen. Mijn naam is Arif en ik heb nu al bijna 5 maanden een opel astra G 1.6 16v. Sinds een paar weken merk ik dat er iets aan de hand is met mijn auto. Toen ik mijn auto net had gekocht was het een lekker pittige wagen dat goed door trok. Maar de laatste tijden heeft mijn auto echt veel last van vermogen verlies. Het lijkt wel of de motor zich inhoud. Daarnaast stottert het tot en met de 3e versnelling en daarna heb ik geen last meer van stotteren, maar nog steeds veel vermogen verlies. Ook verbruikt mijn auto heel veel brandstof. Zelf dacht ik aan de onsteking en ben ik dus als eerste begonnen met het vervangen van de bougies. Het leek wel dat het probleem was opgelost maar na een paar dagen was het weer de oude.
De garagebedrijf waar ik mijn auto naartoe breng zegt dat het bobineblok een typisch opel kwaaltje is bij dit soort type motoren. Mijn monteur heeft de auto uitgelezen maar gek genoeg geeft het geen foutcodes aan. Opel dealer geeft aan dat als het aan de bobineblok zou liggen het toch echt een foutcode moet aangeven? :shock:
Wie o wie kan mij met dit probleem helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg Arif.15 januari 2014 om 00:01 #18207812AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm ik heb zelf geen astra ik rij een corsa b maar ik had het zelfde. nou weet ik niet of jij egr klep op je motor heb zitten. Bij mij heb ik die toen even schoongemaakt en toen was t over.
15 januari 2014 om 00:08 #18207813Hallo Woudenberg,
Ik heb wel een Egr-klep op me motor, laatst had ik op een topic gelezen dat het inderdaad daar mee te maken kan hebben. Dus heb ik het eraf gehaald maar zo vuil was het ook weer niet.
Gr. Arif
15 januari 2014 om 00:18 #18207814AnoniemLid sinds:
1 January 1970okee. ook al proberen af te doppen met zon speciale pakking die je bij de dealer kan halen ? en vacuum slangen enz zit allemaal goed ? misschien dat ie ergens valse lucht aanzuigt…
15 januari 2014 om 00:25 #18207815AnoniemLid sinds:
1 January 1970en kijk ook ff of je de lambdasonde door kan laten meten. of als je een andere ter beschikking heb die er ff indraaien. als die verrot zijn kan die beroerd gaan lopen en meer gaan zuipen. :thumb
15 januari 2014 om 00:31 #18207816Haha nou zeg je me wat. Ik heb eigenlijk niet echt veel verstand van die vacuumslangen maar van dat lambdasonde zal ik even controleren. Hou kan ik het beste die slangen controleren dan.?
Gr. Arif
15 januari 2014 om 00:53 #18207817AnoniemLid sinds:
1 January 1970pff is voor mij ook lastig te zeggen heb zo geen verstand van jou type blok noem alleen dingen die het evt kunnen zijn.
uhm die vacuum slangen lopen meestal vanaf je inlaat na van alles en nog wat toe. misschien is er ergens 1 afgeschoten ofzo kan altijd. je kan het ook als je goed luisterd horen (sissend geluid) ik zou zeggen kijk gewoon de slangetjes ff na.15 januari 2014 om 05:23 #18207818stotteren is vaak egr, als deze defect is en toch schoon krijg je ook dit probleem. Niet altijd alles is uit te lezen, trek de stekker van de egr los alvorens je gat rijden, is het stoteren opgelost ligt het hieraan. Vermogen verlies en inhouden kan de bobine inderdaad zijn.
Welk motor type ligt erin? Z16XE of X16XEL?
15 januari 2014 om 13:13 #18207819Ik had laatst de carterventilatie laten controleren, maar dat leek ok te zijn, maar ik zal toch even kijken naar die vacuumslangen.
Hallo Haasje17,
Ik geloof dat er een x16xel blok inzit, maar wat veroorzaakt het hoge brandstof verbruik dan?
Mvg Arif.
15 januari 2014 om 13:47 #18207820Als hij inhoud probeert hij dit te corrigeren. Vaak resulteerd dat in extra verbruik.
15 januari 2014 om 13:53 #18207821Ik ben het helemaal vergeten om te vertellen, maar mijn auto draait stationair ook niet meer soepel. Van binnen voel ik de auto trillen en het lijkt alsof de motor wil afslaan doordat het te laag stationair draait. Weet jij toevallig daar iets meer van?
Alvast bedankt.
15 januari 2014 om 14:08 #18207822dan is je bobine waarschijnlijk echt stuk.
15 januari 2014 om 14:32 #18207823Ja dat denk ik zelf ook, maar de opel dealer zegt dat het dan eigenlijk een foutmelding zou moeten geven. Maar ze bevestigen zelf ook dat het een opel kwaaltje is dus dit allemaal laat mij echt twijfelen of ik een bobineblok moet kopen ofniet. Heb ook jammer genoeg geen kenissen die dezelfde type motor hebben zodat ik het even met hun bobine kan proberen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.