Opel astra G 2.2 Z22SE

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra G 2.2 Z22SE

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    astraG2.2H
    Deelnemer

Hallo ik heb een opel astra G 2.2 met de originele luchtinlaat nou vinden ik en redelijk wat mensen in mijn omgeving het inlaatpijpje aan het begin van de bumper redelijk klein voor een 2.2 motor. Iemand die hier misschien meer vanaf weet of mij kan vertellen dat ik geen gelijk heb? Alvast dank

Venturas
      Deelnemer

Hoi,

persoonlijk <span style=”text-align: center;”>vind ik het ook te klein maar wat die motor nodig heeft aan luchtaanvoer is het meer dan genoeg…</span>

Als je zelf handig bent dan is een bekende mod/truc om de aanzuigbuis van een vectra C te monteren (bij de bovenkant van de bumper, onderkant luchtbox) , deze is een stuk groter, zelf ook gedaan toen op mijn astra 1.6, bij de 2.2 zal het misschien iets anders zijn.

astraG2.2H
        Deelnemer

Dankjewel voor je reactie, merkte je iets op je 1.6 of alleen meer aanzuig geluid? En zo niet zou mijn 2.2 daar misschien wel voordeel uit doen?

Venturas
          Deelnemer

Niet echt,

Geluid was wat mooier maar verder niet.

Heb ook zonder luchtfilterbox gereden maar alleen het geluid was harder, geen betere trekkracht of iets dergelijks.

Wil je niet teleurstellen, nogmaals op een 2.2 zou het misschien wel een positief effect kunnen hebben, meer lucht = meer power zeggen ze altijd als je voor 2 tientjes bij de sloop zo’n buis kan fixen zou ik het proberen :good:

Corsa_GSi
            Deelnemer

Meten is weten.

Test op de rollenbank vooraf en achter doen.

We zijn benieuwd. :good:

astraG2.2H
              Deelnemer

Ik heb de aanzuigbuis van de vectra C gekocht alleen krijg ik deze niet op de plek waar die hoort in de astra G het verdikte deel met katoenen cylinder erin wilt niet tussen het chassis en radiator in, iemand enig idee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.