Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra G 2.0Di-16V Houd in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2013 om 02:46 #17259460
Hoi,
Ik heb een Opel Astra 2.0Di-16V CDX uit 1999. enige tijd geleden begon hij in te houden tijdens het optrekken en dan ging tussen de 100-120 km p/u het motormanagement lampje brandden.
Ben hier toen mee naar de garage geweest en heb hem uit laten lezen. toen werd er eerst gezegd dat het mijn brandstofpomp was, maar na een nieuwe toetertellersensor(?) was dit probleem weer opgelost.
Na deze reparatie ook geen problemen weer gehad, tot nu…Op dit moment houd hij weer in en gaat bij de zelfde snelheid het motormanagement lampje weer branden.
Wederom uit laten lezen, deze keer was het de laaddrukklep sensor. deze is vervangen en de storing wordt niet meer aangegeven op de computer. Echter houd de auto nog wel in en gaat het mm lampje weer branden rond de 120.
Ook is er iets door de brandstof gegooid door de garage om het hele spul schoon te branden. helpt ook niet.Iemand enig idee wat het kan zijn?
(las ook iets over een egr klep die dicht blijft zitten, kan dit het misschien zijn?)
M.v.g.,
Jordy
24 juli 2013 om 05:54 #18161719Dat je EGR dicht blijft zitten is goed mogelijk.
Deze wordt nog vacuum aangestuurd. Het kan roetafzetting zijn op de klepzitting van de EGR.
Of een vacuum slang lek.Wat ook kan is dat je wervelkleppen blijven hangen in je inlaat spruitstuk.
25 juli 2013 om 18:50 #18161720Bedankt voor je reactie! :)
Kan je mij misschien ook vertellen waar de egr klep zit? Ga ik die eerst schoonmaken en kijken of het daar aan ligt.
26 juli 2013 om 17:22 #18161721Aan de voorkant van de motor onder de plastic kap.
Het is dat ronde ding op de foto met het vacuumslangetje eraan.
De EGR zit vast met 2x uitwendige torx.2 augustus 2013 om 16:07 #18161722Even weer een up-date:
– EGR is schoongemaakt.
– Alle klepzittingen zijn schoongemaakt.
– Alle vacuümslangen zijn dicht.Storing blijft…
nog ideeën?
2 augustus 2013 om 16:19 #18161723– Vacuumregelaar wasegate (ronde potje op de foto die tegen de schokberker behuizing zit geschroeft)
– luchtmassameter.Zijn de wervelkleppen al schoon gemaakt in de inlaat?
Het blijft gissen zolang er niet meer foutcodes uit komen.
2 augustus 2013 om 20:14 #18161724waarschijnlijk luchtmassa meter geeft niet altijd foutcode terwijl ie wel stuk is.
succes!
24 augustus 2013 om 14:06 #18161725Excuses voor de late feedback! Maar mijn astra rijdt weer als nieuw. Na het schoonmaken van het inlaatsysteem geen tijd gehad voor andere reparaties. Een 3 weken geleden spuwde hij een vieze dikke zwarte rookwolk uit de uitlaat en daarna trok hij weer fantastisch snel op.
:thumbbedankt voor alle hulp! :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.