Opel astra g 1.7 tdi 2000 problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra g 1.7 tdi 2000 problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18165158
    teungts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      ook al remreinger in de inlaat gespoten met starten, en zo als de heren al zegen doe die compressie test.

      #18165159
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        @heatsink wrote:

        [youtube:3h61knd7]http://www.youtube.com/watch?v=EQ_ZfHyYEo8&feature=youtu.be[/youtube:3h61knd7]

        Bij deze een filmpje gemaakt tijdens het starten van de motor. Herkent iemand dit geluid?

        We krijgen vanuit de directe omgeving veelal hetzelfde antwoord namelijk.

        Ja ik herken dit geluid als niemand anders:

        Punt 1:
        Startmotor doet PRIMA!! zijn werk, gaat alleen VEEL te makklelijk rond:

        dat word verklaard door Punt 2:

        Punt 2:
        VEEEEELLLL te weinig Compressie op die ene Cilinder die je nog druk hoort opbouwen,
        en op de andere 3 vrijwel niks meer…

        Deze motor is gewoon klaar, Zuigers hebben geklemd, heeft de zuigerveren opgevreten..

        maar daar was ik al van uit gegaan bij je eerste post, en toen had ik dit startgeluid al in mijn kop zitten.

        Willem

        #18165160
        PaulAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2013

          Ben het volledig met wim-v6 eens ;)

          #18165161
          heatsink
            Lid sinds:
            11 August 2013

            Thanks heren. Het is voor mij dan wel duidelijk. Achterhalen wat er aan de hand is, testen hier, testen daar en er dan misschien achter komen dat er iets (vrijwel zeker) onherstelbaar beschadigd is, is naar mijn idee dan ook weggegooid geld.
            Het is nu kiezen of delen. Of de auto met motorschade verkopen, of op zoek naar een vervangende motorblok.

            Auto heeft 1400 euro gekost met +2 ton op de teller. 2000 Editie Jewel uitvoering. Waard of niet waard?

            En mocht hij het waard zijn, weet iemand een adresje waar we eventueel terecht kunnen voor een motorruil of een vervangend blok?
            Zelf heb ik iemand gevonden die hetzelfde blok met 6 maanden garantie voor 550 euro verkoopt.

            Een gereviseerd blok hoeft niet (mag wel) maar is waarschijnlijk erg duur (lijkt me in elk geval. manuren, onderdelen etc).

            #18165162
            heatsink
              Lid sinds:
              11 August 2013

              @teungts wrote:

              ook al remreinger in de inlaat gespoten met starten, en zo als de heren al zegen doe die compressie test.

              Dank voor het meedenken!
              Inderdaad een soortgelijk iets geprobeerd; Start Pilot. Hij lijkt wat sneller te willen draaien maar gaat alleen maar harder kuchen en dan begint zelfs iets te tikken/knakken.

              #18165163
              teungts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                idd einde motor

                maar 550 euro voor een motor vind ik niet veel

                #18165164
                heatsink
                  Lid sinds:
                  11 August 2013

                  Ik vind het ook niet veel geld. Sowieso als je bedenkt dat er ook nog 6 maanden garantie op zit. Er zit alleen geen startmotor en turbo bij. Maar die zijn beide nog in orde. Het is dus gewoon een kwestie van motor omgooien.
                  Persoonlijk zou ik na 1400 euro neer te hebben gelegd die 500 nog investeren.

                  #18165165
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ik zou m ook nog maken, zo’n 1.7DTi is normaal een Prima motor, die in staat is veel kilometers te kunnen maken, en dat met Verrektes weinig brandstof ook nog eens..
                    – uiteraard afhankelijk van de staat van de auto zelf.

                    Wel een paar TIPS!!:
                    – Gebruik NOOIT van je leven een Radiator Stop Leak, dit kan de motorkoeling ernstig belemmeren (zie boven)
                    – Vervang zowiezo de radiateur voor een NIEUW exemplaar! (ivm mogenlijjke verstopping)
                    – Spoel het koelsysteem GOED door.

                    #18165166
                    mickygeurts
                      Lid sinds:
                      5 August 2013

                      Beste forum gebruikers,

                      Hier nog mijn update omtrent mijn astra

                      Na bijna 5 maanden loopt mijn auto weer. Het oude blok is warm gelopen en heeft mijn cilinderwand beschadigd daarom dat de zuigers vast liepen en niet meer aan sloeg.

                      Ik heb een ander blok via bedo opel demontage gekocht. Na het inbouwen ervan bleek deze een lekker koppakking te hebben. Weer terug gegaan want had garantie. En heb een ander blok meegekregen van bouwjaar 2003 en 92.000 op de teller.

                      Deze is ingebouwd en werkt naar behoren. Morgen ga ik er voor het eerst mee naar mijn werk heen en weer +- 200km
                      Ik heb er mee gereden en alles werkt perfect geen rare geluiden etc.

                      Het grapje heeft mij veel gekost, telkens inbouwen en uitbouwen en dan nog eens de distributie riemen, olie en koelvloeistof

                      Tip voor de mensen:
                      Haal nooit een auto wat ver uit de buurt is van een particulier
                      Zorg ervoor dat als je onderdelen koopt je altijd garantie hebt

                      #18165167
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Mooi dat ie weer loopt.

                        Maar je tip slaat natuurlijk nergens op, heb zelf m’n astra ook particulier gekocht circa 250km bij mij vandaan rij er nog steeds probleemloos mee rond(13K)

                        En daarbij weet je toch nooit exact wat je koopt een hoop dingen zou je kunnen voorzien maar een hoop ook niet.

                        #18165168
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Wou zeggen, Ik heb ook nog wel een tip:

                          Houd altijd vloeistoffen en Meters GOED in de gaten als je een gebruikte auto koopt.
                          zo kwam ik er RUIM op tijd! achter dat mijn Radiateur verstopt zat, dit door de meters GOED in de gaten te houden..

                          De meter liep bij 120km/u gewoon op naar goed 100 graden, dan weet ik dat er wat mis is ja…
                          Radiateurtje vervangen, en karren maar weer…

                          Ik heb al Heel wat auto’s verder vandaan gehaald, gebruikte auto’s, Partikulier of bij een handelaar
                          Zit zelf Regio Den Haag, mijn auto’s komen van:
                          – Steenderen
                          – Veenendaal
                          – Enschede
                          – Alkmaar
                          – Zaanstad
                          – etc etc.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.