Opel astra G 1.7 dti Chip

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra G 1.7 dti Chip

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Harun187
    Deelnemer

Beste opel leden,

Zal me eerst ff voorstellen..

Ik ben harun, 27 jaar, kom uit haarlem. Ben in bezit van een opel astra G 1.7 dti, die ik nu al een half jaar heb en inmiddels 30.000 gereden..

Mijn astra komt uit 2002 en heeft inmiddels 305.000 km op de teller, maar start en rijdt nog als een zonnetje..

Ik rij dagelijks gemiddeld 100 / 120 km woon werk verkeer en ben zeer tevreden over mijn auto. Alleen komt er ritten naar het buitenland op komst en wil mijn auto niet wegdoen. De toekomstige planning is om deze astra nog dik 2 jaar te houden..

Nou weet ik dat je van een 75 pk niet veel kunt verwachten ( uit ervaring, hiervoor meerdere snellere krachtige autos in bezit gehad ), maar iets meer vermogen zou zeker geen kwaad doen. Nou ben ik benieuwd of deze astra diesel te chippen is, zo ja hoe en waar? Wat is de prijs en heeft dit nadelige gevolgen voor je motor … Heeft iemand enig ervaring hiermee, zo ja zou ik het waarderen als gij dit met ons deelt..

Alvast bedankt

Corsa_GSi
      Deelnemer

Chippen heeft geen nadelige gevolgen voor je motor, MITS je niet continue het extra vermogen / koppel gebruikt, dus als je blijft rijden zoals nu dan zal je zelfs zuiniger gaan rijden.

Aan de andere kant staat er al ruim 3 ton op de teller, dus of het verstandig is om er extra vermogen uit te gaan halen?

Daarnaast moet je waarschijnlijk zaken als je intercooler gaan vervangen voor een grotere front mounted versie om echt vermogen te kunnen gaan draaien.

Neem is contact op met: http://rnengineering.nl/vermogenswinst/

Dat is een zeer betrouwbare chipper, waar ik al diverse auto’s heb laten doen en ook groot aantal kennissen langs geweest zijn.

Harun187
        Deelnemer

Top man bedankt, zal hem ff berichten.

Nou heb ik deze auto al 2 jaar, als hij nog een jaar of 2 mee gaat ben ik al tevreden. Dan zou ik wel de aankomende 2 jaren meer vermogen eruit proberen te halen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.