Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra g 1.6 8v past ook een motor van astraf 1.6 8v in?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 23:23 #18061067
oke dan heb je een c16nz zeker gevonden?
dan zou ik het nokkenashuis van de g ook overzetten
en de poelies inddmotorcodes van beide motoren is iets handiger ;)
12 november 2012 om 20:35 #18061068C16NZ heeft geen klopsensor en geen bevestigings plek daarvoor…
Willem
13 november 2012 om 00:41 #18061069we gaan ons best doen foto,s volgen nog
13 november 2012 om 05:41 #18061070@wim-v6 wrote:
C16NZ heeft geen klopsensor en geen bevestigings plek daarvoor…
Willem
De plek op zich wel, knobbel op het blok
moet alleen gaatje geboord worden van 1,5cm diep en draad getapt13 november 2012 om 06:08 #18061071Er zijn ook c16nz motoren waar het bevestegingspunt voor klopsensor al aanwezig is.
13 november 2012 om 06:13 #18061072Oja heb je nu eignelijk een X16SZR of een Z16SE in je astra g?
Bij ene x16szr is het redelijk gemakkelijk omdat je kabelboom en sensoren enkel hoeft over te zetten.
Heb je een Z16SE moet je ook je in en uitlaatspruitstuk egr overzetten. En is niet zeker of dat zomaar gaat passen denk ik omdat er geen kanalen zijn voor een egr op diverse andere 8v motoren.13 november 2012 om 22:18 #18061073wou zeggen, veel C16NZ’s hebben de knobbel voor de klopsensor niet hebben..
in de tijd van uitkomen van de E16LZ E16NZ C16NZ dacht men nog niet eens aan een klopsensor (1987)
willem
14 november 2012 om 04:16 #18061074Blokje komt uit een astra f wat ts gaat gebruiken
die hebben volgens mij allemaal de knobbel :D16 juni 2015 om 21:27 #18061075Ik weet dat ik een heel oud topic omhoog trap, bij voorbaat mijn excuses daarvoor.
Het verhaal bij mij is als volgt. Ik heb een Astra G met x16szr motor gekocht, die olie verbruikt. Zodanig dat je de bougies elke maand (grofweg) moet schoonmaken of vervangen :P Ik heb zelf ook een Astra-F met x16szr motor. De F heeft binnenkort wat onderhoud nodig (niet motorisch) maar omdat ik die G nu ook heb staan vroeg ik me af of ik niet gewoon de motor uit mijn F in die G kan hangen, zodat dat een goede auto is. Op een deukje in de kofferklep en een lekke einddemper na is die G nog een hele nette auto namelijk.
Nogmaals mijn excuses dat ik zo’n oud topic omhoog trap (via Google gezocht en kwam op dit topic uit), maar als iemand mij hiermee kan helpen ben ik daar erg dankbaar voor uiteraard :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.