Opel astra foutcodes [help]

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra foutcodes [help]

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270170
    Hendrik058
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2015

      Hallo,

      Betreft: Opel astra GTC 1.6 2005 105pk

      Vanochtend reed ik nog gewoon naar mijn werk, maar aan het eind van de middag ging mijn motorfout lampje branden. Auto reed erg moeilijk en ging in een safe modus denk ik. (sorry ben niet echt een auto expert haha) Meteen terug gereden naar m’n werk en uitgezet. Nadat ik hem uitgelezen heb door middel van rem/gas pedaal kreeg ik de volgend ECN codes. Zelf nog wat rond gekeken voor info op deze codes. Kwam door middel van P0303, p0650, p1613, etc. op nederlandse sites. (de eerste 4 nummers van de foutmelding)

      ECN 030300 – Missfire op 3e cilinder (slaat niet aan) ?
      ECN 065070 – Storing met het moterstoring lampje?
      ECN 161300 – Ecu iets mis van binnen. (bedrading) ?
      ECN 161450/161600 – Klemmetje CIM en CIM software updaten?
      ECN 210870 – .. Kon ik niks over vinden?
      ECN 213970 – Iets met pedaal stand sensor of elektrische spanning correlatie ?

      Weet iemand meer over deze codes of wat er fout is?

      Weet niet of het uit maakt, maar er zit een gewone autoradio in dus geen opel radio. Kan dus ook geen tijd of datum instellen.
      Misschien dat dat 1 van de codes in.

      Hopelijk kan er iemand mij wat helpen.

      Groet,

      Hendrik

      #18270014
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Zou de bedrading op de ECU eens nakijken, laatste 2 hebben te maken met je gasklep, P1614 en P1616 hebben idd te maken met je CIM software update zal dit oplossen(zelf exact hetzelfde gehad) weet niet of je de klem al hebt op de CIM?

        2e en 3de hebben denk allebei met je ECU te maken, eerste zou een defecte bobine kunnen zijn.

        Wat ik zou doen als ik jou was even de fout codes wissen en dan gaan rijden kijken welke er terug komen.

        Lijkt op een kapotte ECU :hmmz

        #18270015
        Hendrik058
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2015

          Dankje!

          Morgen zal ik het eens even laten nakijken.

          Kapotte ECU klinkt duur, hoop dat het allemaal wat meevalt. :shock:
          De auto heeft 122.xxx KM, weet niet of dat nog wat extra info geeft.

          In ieder geval bedankt voor je vlotte antwoord!

          #18270016
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ja bij de garage/dealer is alles een duur geintje ;)

            Mocht het je ECU is hier altijd wel iemand die je kan helpen.

            #18270017
            Hendrik058
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2015

              Ja, dat is het laatste wat ik doe.
              Garages zijn me veel te duur, ken wel een aantal goede hobby monteurs.
              Meesten kunnen ook nog meer dan wat ze in een garage kunnen.

              #18270018
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                Heb effe gekeken voor je wat de codes kunnen betekenen via mijn DTC lijst
                Selectie was : Astra H 2005 Z16XEP 5 Bak Handgeschakeld

                P0303 – Cylinder 3 Misfire Detected
                5 s elapsed time since engine start
                Battery voltage between 9 V and 16 V
                Coolant temperature between -40 °C (-40 °F) and 118 °C (244 °F)
                Engine running in engine speed range 500 rpm to 6500 rpm
                Too many misfires detected by the crankshaft position sensor
                Note : This trouble code is only stored after longer engine operation under different operating conditions

                P0650 – ? Deze code komt niet voor bij de Multec S (ECU van de Z16XEP, neem aan dat je die hebt)

                P1613 – Immobiliser No Or Wrong Signal
                Communication error between immobiliser control unit and engine control unit.
                CIM Probleem

                P1614 – Wrong Transponder Key
                Wrong transponder response received.
                CIM Probleem

                P1616 – CIM (Steering Column Module) Wrong Environment Identifier
                The Environment Identification failed.
                CIM Ellende

                U2108 – Invalid Data from ABS (Anti-Lock Brake System)
                The control unit recognises a fault in the following system:
                Anti-Lock Brake System
                Kan door CIM module komen, zit op de zelfde High speed CAN BUS als je ABS.
                Als deze dus storingen veroorzaakt op de bus heeft de rest er ook last van.

                P/U 2139 – Code ken ik niet.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.