Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2015 om 16:26 #17271632
Zou voor een corsa ,maar ga maandag voor een astra 1.6 i (c16nz) kijken
Waarop letten of voor onder de 300 met winter en zomerbanden nieuwe distrubutieriem en onderhoud keurig gehad niet zeiken maar meenemen
Beestje heeft geen stuurbekrachting.
Voornamelijk lange afstanden mee gereden
eigenaar heeft hem nu 13 jaar
is er zuinig op geweest
6 maanden apk
3 ton gereden
roest wielkast ,zou mij ong 100 kosten mocht dit moeten voor de keuring
dorpels zijn al aangepakt24 april 2015 om 16:31 #18282371Ziet er netjes uit. Maar check wel de veerschotels achter op rotten en roesten… Verder is het voor mij :thumbup :thumbup :thumbup
25 april 2015 om 05:43 #18282372Veerschotels wist ik verders nog punten
Heb zoiets voor dat geld onder de 300 eurie
kan je toch een half jaar nog rijden als zo als zij zegt en gezien de staat dat ie zijn onderhoud heeft gehad
op tijd olie verversen ,nieuwe distributsie riem geplaatst ,dorpels weer apk waardig gemaakt.
En het lijkt ook wel goed ,gezien dat kaartje aan de hendel en hoe schoon de deuropening is en hoe de auto erbij staat.
Alleen maar lange afstanden gereden wat beter is
Volgens haar werd de carroserie minder en waarschijnlijk de rechterkant afkeur over 6 maanden25 april 2015 om 06:22 #18282373Tjah wat verwacht je voor 300 euro… Je kunt het goed treffen hoor, moet je geluk hebben.
Dit al doorgelezen?
viewtopic.php?f=126&t=180854Roest op de deuren is geen APK afkeur voor zover ik weet. Zolang het geen uitstekende delen worden.
Maar ik hoop dat je hem langer op de weg gaat houden dan een half jaar. F1 Astra’s zie je amper meer…
25 april 2015 om 18:28 #18282374is roest spatscherm
en ja wil zien dat ik hem als het wat lijkt door de keuring weer krijg25 april 2015 om 18:31 #18282375@asfaltmaffia wrote:
is roest spatscherm
en ja wil zien dat ik hem als het wat lijkt door de keuring weer krijgKunt ook vragen voor en keuring bij afhalen… Kan particulier ook namelijk..
25 april 2015 om 19:19 #18282376lijkt het goed neem ik hem mee en laat ik hier 1 checken is dat het enigstewat ie vind en kost het ong 100 word het gedaan. maar word het best wat meer gaat ie of ingeruild worden of naar de sloop met 6 maanden
27 april 2015 om 08:01 #18282377Vandaag naar de astra toe.
Proefrit maken ,schotels checken en bodem en niet lopen te mieren
mag niet te veel klagen vind ik dik onder de 300 euro met set extra velgen er bij en 6 maand apk.
Krijg bij inruilen er weer meer voor en bij inruil sloop minimaal verlies op aanschaf.27 april 2015 om 22:40 #18282378wat een dag me eerste auto gekocht haha
Echt weinig centen ,heel veel mazzel mee
Voor in principe sloop geld .
Kwam daar mensen waren er nog niet dus even onder de auto huh middendemper nieuw eindemper ok nu word het spannend.
Bodem verder bekijken 1 klein rot plekje naja die 5×5 cm valt wel te lassen daar laat ik hem niet voor staan.
winterbandjes er nog onder en meer dan goed profiel,de 4 velgen met zomerbanden in de koffer idem dito . Die gaan er morgen onder.
Staat voertuig heeft wat tlc nodig. Motorkap word minder is haast standaard bij een f en als enigste rare plek het gat boven het rechterwiel in het spatscherm ook standaard die kant.Dit is gewoon eerst maar plamuren en in kleur zetten komt ie de apk wel mee door. rondom tankdop ook,maar dit is nog te verdoezelen weer.
Naja inmiddels waren ze gearriveerd mooi verder kijken.
Interieur na 22 jaar als nieuw nog nooit in gerookt maar inmidddels nu wel hahaha.
Mooie maagdelijke hoedeplank nog .
Veerschotels in de kofferbak bekeken waren nog hard ,alleen beetje vliegroest.
Toen naar voren ,mevr vertelde even doodleuk dat ze 3 weken terug nog voor 800 aan onderhoud had uitgegeven hmm nu word het interessant.
Onder de kap beetje vies maar schutbord roestvrij balken enz.
vering ook goed
En standaard kleppendeksel natuurlijk die zweet.
Daarna proefrit gemaakt, pff starte hem en sloeg mooi stil en geruisloos aan en snel aan ook nog eens
remmen getest , koppeling,stuurgedrag enz
En oke bevonden.
Wat is eraan gedaan door hun 3 weken terug
Olie ververst inc nieuw filter
luchtfilter nieuw
bobine , kabels ,bougies vervangen en accu ivm marterschade
nieuwe massakabel
voor 300 een nieuwe distributie riem erop
middendemper en achterdemper vervangen
Voorraam was ook nog niet zolang geleden vervangen.
Koppeling goed , bak schakelt echt nog als nieuw.wat moet er nog gedaan worden
koppeling en pook beter afstellen.
Laad slecht misch simpel te verhelpen of andere dynamo
gasklephuis even schoonmaken
vlotter benzine nakijken
uitlaat even vaster draaien
interieurfilter vervangen
raam frame vaster zetten
deuren afstellen
remvloeistof nog eens vervangen word wat oud.
rubber antenne is vergaan
Zijn simpele dingen die zo klaar zijn
Al met al een nette wagen voor zijn geld en zuinig ook nog
Wel wat lui oude eigenaresse heeft hem 13 jaar gehad en geen vlotte rijstijl.
Na ja laatste kilometers even naar de 160 geduwd en temp blijft mooi op 80 graden continu.
vin slaat mooi aan.
Keuring denk dat ie er straks zo door heen komt als dat plekje is gelast.Wat ga ik van de week doen
sowieso de motorruimte cleanen en de rembekrachtiger weer netjes maken
wassen poetsen
zomerbanden eronder
woensdag gaan we de puntjes op de i zetten
dan gaan we gasklephuis doen
laderij bekijken laad maar 13,2 v
koppeling en pook afstellen
raam vastzetten
deuren even stellen
is er nog tijd ook de vlotter tank nakijken.Al met al een mooie beginners auto met weinig mankementen.
Die buitenkant intereseert me weinig is niet nieuw meer.Zit geen toerenteller op
geen centrale vergrendeling
geen stuurbekrachtiging
raamslingers
of te wel ken weinig aan kapot gaan1 mei 2015 om 18:51 #18282380Ondertussen met de astra bezig geweest
Zomerbanden eronder gezet
wielkasten weer schoon
meteen remmerij voor bekeken ,was nog dik in orde
alles gecheckt
Koppeling afgesteld
versnelling ook
gasklephuis gereinigd
nieuwe rubber ring gasklephuis
Buisje tussen luchtfilter en gasklep huis vervangen
andere versnellingspook hoes.
nieuwe antenne rubber
andere radio
deurspeakers vast verwijderd was niet meer harman kardon ,maar meer heb verrot karton.
koplamp links rondom in de kit gesmeerd en steenslag puist wat kit erop ,was vochtig van binnen.
Alleen nog een klepdeksel pakking halen maandag dan kan die er weer tegen
Ook voor nop een koppakkingset gekregen nieuw.
Deze ligt mooi op reserve
verders is die lekker zuinig qa verbruik
Kan nu in principe nog weinig aan mankeren als die in juny voor gekeurd word
Naja misch de wielkastachter en gaatje in bodemde roest
1 mei 2015 om 19:35 #18282381netjes.. oude opeltjes hebben een lekkere eenvoud van techniek… makkelijk te onderhouden..
die wielrand achter komt overeen met die van me zus op haar omega.. nadat ik er een laag plamuur afgepulkt had vandaag…. wordt een lasser zoeken en een nieuwe inzetstukje erin lassen voor weinig… beter dan een laag plamuur…
:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup voor je F-je3 mei 2015 om 06:05 #18282382Idd wacht juny af . Moet er teveel gebeuren gaat ie weg,maar anders voor 15 euro zo,n stuk bestellen.
Gister wat oldskool rolgordijntjes erin gezet.
voor in de deuren pioneer ts-g1732i erin 17 cm past allemaal net de ringen van de oude speakers gebruikt ,weer een klusje klaar3 mei 2015 om 22:26 #18282383Raar iets kom ik tegen eerste wat me opviel was het even inhouden bij gas los en weer gas er op vermoedelijk benzinefilter de oorzaak
2e probleem als ie even staat start loopt ie mooi in toeren ,zodra warm word begint ie hoger in toeren te lopen stationair.
Alles is gecheckt niks kunnen vinden.
Wie o wie weet nog iets3 mei 2015 om 22:51 #18282384check je vacuum slangen op valse lucht en/of je lambda sonde of deze werkt of niet en of het een originele is.. die universele zijn ruk voor opeltjes..
4 mei 2015 om 05:07 #18282385vaccuum was gecheckt en ok
lambda hoe te checken
Geloof bij vervanging datik ze van iedere gm blok kan afhalen4 mei 2015 om 11:34 #18282386Geen idee hoe je ze moet checken maar als je een universele lambd hebt is deze er met een knijpstekker aan geknipt.. Of gesoldeerd
4 mei 2015 om 13:54 #18282387Hoop dat het zo opgelost is leek of de gasklephuis pakking op was was nat bovenop van peut tussen gasklephuis en pakking deze bij de dealer gehaald tezamen met de klepdeksel pakking en benzinefilter . Hopelijk nu goed
4 mei 2015 om 14:00 #18282388Denk het ook wel.. Maarja ook leuk om ff bezig te zijn…
4 mei 2015 om 14:41 #18282389Net even getest lijkt idd goed geen hik meer en als ie warm is laag stationair
4 mei 2015 om 14:44 #18282390:thumbup :thumbup :thumbup
15 mei 2015 om 19:53 #18282391Van de week koppaking opgeblazen en zelf geprobeert te fixen ,maar lukte niet.
Nu is snarfv6 er mee bezig en heeft hem tot zover klaar ,maar door mijn toedoen een probleem met de injector waarschijnlijk
zelf de injector uit mekaar gehaald in het gasklephuis en kennelijk iets fout gedaan,
Nu het volgende probleem deze blijft nu constant benzine geven en kom er niet uit
Bij op contact zetten geeft ie al zowat een kopje vol ineens
alle stekkers zijn ook los geweest ,maar wat zie ik over het hoofd15 mei 2015 om 22:00 #18282392@asfaltmaffia wrote:
Van de week koppaking opgeblazen en zelf geprobeert te fixen ,maar lukte niet.
Nu is snarfv6 er mee bezig en heeft hem tot zover klaar ,maar door mijn toedoen een probleem met de injector waarschijnlijk
zelf de injector uit mekaar gehaald in het gasklephuis en kennelijk iets fout gedaan,
Nu het volgende probleem deze blijft nu constant benzine geven en kom er niet uit
Bij op contact zetten geeft ie al zowat een kopje vol ineens
alle stekkers zijn ook los geweest ,maar wat zie ik over het hoofdmisschien dat dit je kan helpen..
gaskleppen huis los halen en uit elkaar halen en volgens dit plaatje terug in elkaar zetten…
kan zijn dat er een rubber of een veer niet goed zit waardoor er geen benzine tegen gehouden wordt bij de injector16 mei 2015 om 07:01 #18282393Goh, ik lees dit topic nu pas.
Wat leuk om te lezen dat er een Astra gered wordt voor de sloop.
Een Astra young is 1 van de mooiste uitvoeringen die opel heeft uitgebracht.Heel veel succes ermee en mocht je wat hulp nodig hebben, ik woon vlak in de buurt.
Rik
16 mei 2015 om 08:21 #18282394Dankje
Injector probleem blijft ,snap niet wat er fout zitHierbij nog wat foto,s
Bedoeling is door de keuring heen zetten,gaat dit goed dan nog paar simpele aanpassingen
betekend dus op zoek dan naar een 60/40 setje en leuke velgen (zwart)
Ramen achter opnieuw tinten
Rest van auto zo laten , gewoon oranje knippers enz
alleen plekje boven achterwiel aanpakken .Gedaan tot nu toe
Audio aangepakt
voor 17 cm pioneers 40w/240w
achter pioneer ovaal 80w[350w
pioneer deh2000mpopbergvakje vectra b in hemeltje gemonteerd
ramen voor de kinderen donker
gele lampen
grille voor aangepast
Dtm demper ligt nog klaar om er onder te zetten17 mei 2015 om 07:29 #18282395Iemand nog opties
Zodra je hem op contact zet spuit er al benzine uit zo een half kopje vol binnen paar sec. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.