Opel Astra F met 2 defecten de problemen zijn opgelost

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra F met 2 defecten de problemen zijn opgelost

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    peter1953
    Deelnemer

:thumbup Hallo ik heb 2 vragen over mijn Opel Astra F uit 1998 met 2 problemen.
      Allereerst het starten, de ene keer start de motor gelijk en de andere keer niet en knippert het
      oranje motor lampje. Ik moet dan de sleutel uithalen en ca 5 seconden wachten.
      Na 1 a3 keer slaat de motor aan.Onlangs is de sensor op de krukas vervangen maar het probleem blijft.Probleem 2 is ik stond bij het stoplicht te wachten en bij groen licht wou ik in zijn 1e versnelling weg rijden maar de 1e en 2e versnelling blokkeerde ik kon alleen in zijn 3e weg rijden.
      Daarna ging het weer goed .Is dit een groot probleem of niet?Vorig jaar is er een nieuwe koppeling op gekomen.Wie kan mij verder helpen? alvast bedankt.

arjontje
      Deelnemer

Het knipperen van het motor lampje heeft aan dat er een probleem met de startblokering is.
        Kijk of de auto wilt starten met de reserve sleutel.

Het schakelen klinkt vreemd.
        Kijk even onder de motor kap of de schakelstang nog goed op de versnellingsbak zit. Het komt nog wel eens voor dat er een pin afbreekt.

trashmetal
        Deelnemer

Problemen met schakelen zit meestal in slijtage van de schakelstang verbindingen
          of het niet ver genoeg intrappen van de koppeling
          onze station schakelt ook soms wat moeizaam als hij koud is
          koppeling een keer goed diep in en uit trappen doet hij het meestal goed
          versnellingsbakken zelf kunnen veel hebben en gaan zelden kapot :thumbup

Ik denk dat als je de bakolie ververst en de bal onder de pook vervangt
          hij weer schakelt als nieuw

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.