Opel astra f cabrio c1.8xel opeens een heftige tik

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Opel astra f cabrio c1.8xel opeens een heftige tik

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    kenye

ik zal mij even voorstellen ik ben kenye uit zuid limburg (landgraaf) en ik ben nieuw op dit forum ik was een trotse eigenaar van een opel astra f cabrio c1.8xel bertone 134xxx gelopen tot vandaag hij reed super fijn tot er plots een hevige tik te voorschijn kwam en hij vershrikelijk raar deed wanneer er toeren werd gemaakt ik heb het ook niet meer geprobeerd ben gelijk de olie gaan controleren en deze stond net ietsje boven minumum( schone olie) ik ben vervolgens er rustig mee doorgereden naar een kennis van mij die in het bezit is van een autogarage gelijk litertje olie bijgevuld nu staat die ietsje boven het max maar de tik is er nog altijd even hard
      ik dacht zelf aan een versprong D riem deze gecontroleerd en staat prima op tijd vervolgens de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken of de nokjes niet ingelopen waren maar ze zien er nog goed uit wel waren ze een heel klein beetje blauw aan de distributie zijde de monteur vermoed een versleten lagerschaal of klepstoter ikzelf heb een beetje een vermoeden dat het klinkt als een zuiger veer of een vast hangende klep heeft er iemand hier mischien enige tips of ervaringen etc ik heb zelf ook a l wat op het forum gezocht maar er staat niets bij wat er een beetje op lijkt

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.