Opel Astra F ’92 – Piepende V-Snaar / Dynamo

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra F ’92 – Piepende V-Snaar / Dynamo

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    diemux

Hallo iedereen,

Mijn Astra F uit 92 heeft sinds een maand een iets wat afwijkende klacht met betrekking tot de V-Snaar. De v-snaar piepte aan het begin van de maand en deze heb ik daarom weer opnieuw gespannen, iets wat ik vaker heb gedaan. Hij piepte toen niet meer. Echter de afgelopen 2 weken (voornamelijk tijdens het warme weer) gaat de v-snaar weer piepen tijdens het stationair draaien (voor het stoplicht bijvoorbeeld). Dit gebeurt voornamelijk wanneer de fan aanslaat. Het uitschakelen van de koeling, lichten en soms de radio wilt het probleem oplossen.

Het lijkt er dus op dat de dynamo of de accu niet meer voldoende power leveren tijdens het stationair draaien. Heeft iemand ervaring/tips/ideeën over wat het precies kan zijn?

testdrive
      Deelnemer

kan zijn dat je v-snaar gewoon op is.
        op een gegeven moment kan je spannen wat je wilt maar heb de v-snaar geen goede grip meer.
        de rede dat hij gaat piepen wanneer je fan aanslaat is omdat je dynamo dan meer vermogen vraag.
        en je v-snaar dan nog meer moeite heb om vast te houden en dus gaat slippen

diemux

Vandaag wou ik dus wegrijden, auto start niet meer. Ik hoor wel een klik en heel af en toe draait de startmotor een slag. Ik vermoed dat dit de startmotor is die defect is. Op internet lees ik het een en ander over hamers en klappen…

Ik meen de startmotor te hebben gevonden achter het motorblok maar zeker weten doe ik het niet. Weet iemand waar die exact zit en wat ik eventueel kan proberen?

wim-v6
          Deelnemer

rubber van de steun uitgesleten thv waar de steun op de motor zit, krijg je m niet goed aangespannen.

Willem

KadAstra-EF
            Deelnemer

Je moet een kleinere V-snaar nemen, dan is het probeem opgelost !
              Doe ik ook altijd en heb daar nooit problemen mee.
              Dan kun je hem wel goed spannen.

De startmotor kun je goed van bovenaf vervangen. Tenminste, bij een C1.6NZ motor wel.
              Let wel op ! Accu klemmen los nemen. Anders krijg je vuurwerk onder de motorkap als per ongeluk de draden tegen elkaar aan komen !!!

Ik zal morgen wel een foto voor je maken waar de startmotor zich bevind maar moet eerst werken die dag.

groet, Rik

diemux

Het is een 1.4tje, foto hieronder (ondertussen alle olie weggepoetst, pakking vervangen :angel )

JHR
                Deelnemer

ik zeg dat willem gelijk heeft.
                  heb ik ook gehad, iedere keer spannen en deed het even goed.
                  nieuwe v snaar er op gezet en weer het zelfde verhaal.

rubber was op en een ander steuntje bij de sloop gehaald en nooit geen last meer gehad.

Groetjes jurrian

KadAstra-EF
                  Deelnemer

@JHR wrote:

ik zeg dat willem gelijk heeft.
                    heb ik ook gehad, iedere keer spannen en deed het even goed.
                    nieuwe v snaar er op gezet en weer het zelfde verhaal.

rubber was op en een ander steuntje bij de sloop gehaald en nooit geen last meer gehad.

Groetjes jurrian

Welk rubber is dat dan die jullie bedoelen ?

Rik ;)

KadAstra-EF
                    Deelnemer

Ik ben inmiddels klaar met werken :jerry en heb dus een foto gemaakt (zover het lukte) van de startmotor.
                      De startmotor zit recht onder het inlaatspruitstuk !
                      Let wel: Dit is een C1.6NZ motor :D (en een goeie)

Hier de foto:

Hoop dat je er iets mee kunt !

wim-v6
                      Deelnemer

Rubbertje zit in het steuntje van de dyanmo waar deze aan de motor bevestigd zit, tussen de distributiekap en nokkenashuis in.

als dat rubbertje gaar is ben je gauw uitgespannen omdat je dan heel snel aan het eind van je steun zit.

en het steuntje zelf is dan aan de beurt om opgevreten te worden…

Willem

diemux

Gisterenavond nog een andere insteek gekregen: de bobine. Zou die dit probleem kunnen geven? Kijkende naar de voorgaande problemen lijkt het er op dat de auto problemen kreeg wanneer er een hoger vermogen werd gevraagd.

Waar kan ik de bobine vinden?

KadAstra-EF
                          Deelnemer

De bobine kun je vinden op de volgende plaats:

en

Als je motor bij hogere toeren begint te stotteren KAN het de bobine zijn. maar kijk ook even de verdeelkap na.
                            Die kan OOK een veroorzaker zijn voor slecht draaien/optrekken van de motor…

Rik ;)

Anoniem

Je mag het allemaal wel eens schoonmaken daar Rik! :jerry

diemux

Inmiddels rijdt de astra weer, bleek de altenator (dynamo) te zijn. Via onderdelenlijn besteld en sloop exemplaar ontvanger. Gisteren erin gezet en auto aan lader gehangen, rijdt nu weer als een zonnetje :) Ook gelijk even nieuwe rubbers en V-snaar geplaatst.

KadAstra-EF
                                Deelnemer

mooi dat het opgelost is !

Rik ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.