Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra coupe turbo tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2011 om 22:34 #17232853
Hey peepz.
Mn astra coupe turbo staat momenteel met volledige straightpipes en kat is er ook vantussen.
Chiptuning ook gebeurd
heeft op de wielen op de bank nu 260pk en 380NM.Gaat lekker!
Zoek nu nog
dumpvalve
air intake
spaghetti collectorMaar weet niet juist welke te bestellen, kunnen jullie me ff helpen aub?
Zoek btw een dumpvalve die veel geluid maakt! :pThx!
15 februari 2011 om 22:42 #17818508mathijssen technics heeft mooi (en goed) spul , maar wel prijzig, maar loont altijd even om daar te kijken
jou planning klinken in ieder geval goed ;)
16 februari 2011 om 08:36 #17818509Succes met de “spaghetti collector”, dat is meer een term voor een N/A motor…
De beste route als je iets met je turbo wilt doen is denk ik een custom spruitstuk en een Garrett T28 ofzo erop…
Air intake zou ik persoonlijk voor een CDTI setup met een leuk panelfilter gaan. Vergeet ook de grotere airintake achter de de grille niet.
16 februari 2011 om 15:38 #17818510Er zijn meer en beter aangeschreven bedrijven ;
EDS / Klasen M sport / V max en Courtenay oa.
Deze zijn zeer ervaren in tuning van diverse turbo motoren.
En verkopen ook de parts wat goedkoper dan die nederlandse firma.
Dumpvalve met veel geluid?
Veel toegepast is Bailey , Collins schijnt het ook goed te doen.
Voorwaarde voor extra afblaasgeluid is wel dat je de
orginele circ. klep blokkeerd cq afsluit.16 februari 2011 om 16:19 #17818511Thx voor de reacties! Hebben jullie desnoods enkele links voor dumpvalve/airbox enzo op een shop?
Heb nog nooit op die manier stukken besteld voor mn wagen en wil zeker niet missen:)wat ik btw wil vermelden nu is, alle extra performance is welkom maar nu gaat het me vooral om het geluid eigenlijk.
Wil er echt een ziek geluid uitkrijgen! Tips?
16 februari 2011 om 17:49 #17818512t gaat snel vervelen, ik had een hks, idioot hard geluid en veroorzaakte storingen.
16 februari 2011 om 22:28 #17818513En een BMC airbox? Dan heb ik normaal het geluid van een luchtfilter maar blijft koude lucht trekken juist?
17 februari 2011 om 09:48 #17818514Je kunt bovenaan in de C20LET/Z20LET en OPC modelen forums diverse topics vinden
voor een goede montage voor gesloten blow-off valve en direct flow air intake systeem.
Dit zijn in mijn ogen de bewezen dingen die je kunt doen zonder in problemen te geraken.17 februari 2011 om 12:47 #17818515Ga waarschijnlijk een Collins DV steken. Oftewel een HKS, zijn allebei goed?
Zou ook een bmc airbox steken.Wil mn moter echt horen zuigen als ik gas geef:D
17 februari 2011 om 13:27 #17818516http://www.fullcartuning.com/38393/KampN-57i-Lucht-Filter-Kit-Opel-Astra-G-20-16v-Turbo-190-192-200pk-00-03.html
Deze luchtfilter goed?http://www.fullcartuning.com/37545/HKS-Style-Blowoff-Valve-Universal-for-Turbo-applications.html
Zit bij deze dumpvalve dan alles om te monteren enzo?Kan bij apec belgium (chiptuning) een BMC airbox laten installeren voor 260 euro. Maar heb ik dan ander geluid ook?
Eventueel een site waar ik zelf BMC kan bestellen?grts
18 februari 2011 om 00:15 #17818517Nog een kleine/domme vraag, nu is mn uitlaatlijn volledig open, geen kat of middendemper meer, enkel nog een klein bulletdempertje op het eind.
Als ik dat dempertje ook nog verwijder, gaat hij dan gewoon marginaal klinken of gaat dat ook nog lekker klinken?
grtz18 februari 2011 om 06:33 #17818518Dan heb je dus allebei de kat’s niet meer?
Dan zou ie nu al een pokkeherrie moeten maken…
18 februari 2011 om 07:43 #17818519Een leuk sport geluid is gaaf maar het moet niet gaan storen tijdens lange ritten lijkt me.
18 februari 2011 om 10:39 #17818520Eerste kat zit er nog tussen.. Lange ritten doe ik vrijwel nooit. En als het nodig is heb ik daarvoor een dieselwagen.
Mag dus echt BRULLEN:afro maar niet TJOENING klinken..???
18 februari 2011 om 11:07 #17818521Je hebt je eerste kat wel? Maar je 2de kat niet meer??
Sorry hoor maar dat slaat echt nergens op!
18 februari 2011 om 11:08 #17818522Was voor het gemak zo kan ik nog door de keuring. Zou dat ook nog veel schelen in geluid als die er van tussen is?
18 februari 2011 om 11:11 #17818523Ik weet niet hoeveel geluid je wil, maar toen ik katloos en met een 2,75″ systeem en Remus demper rond reed leek het wel een F16. Niet cool dus tenzij je elke dag aangehouden wil worden.
Nu een VXR systeem eronder en zeer tevreden.18 februari 2011 om 12:40 #17818524Je zou wel eens meer geluid kunnen hebben dan je zelf wilt en dan wat paardekrachten die veranderen in ezelkrachten !!!!
Door zo aan de uitlaat te zitten rommelen zou je mss wel eens aan performance moeten inboeten ?!18 februari 2011 om 13:52 #17818525Dat denk ik niet belgium turbo, een open pijp zou qua performance ‘t beste zijn nl, ook het hardste…lol
18 februari 2011 om 13:57 #17818526Hoe minder tegendruk in de uitlaat van een turbomotor des te beter
(dus de paardjes worden geen ezels bij straight pipes maar renpaarden)Het is maar net hoe vaak je aangehouden wil worden en als er geen kats
meer onder zitten zou ik maar hopen dat je nooit in een politiecontrole komtGeen kat op je auto vanaf bouwjaar 1992 is een milieudelict(=hoge boete)
Heb gehoord dat open luchtfilters en z20let’s niet goed samen gaan
(advies net als mark16v zegt, cdti setup of Dbilas flowmaster)succes
18 februari 2011 om 14:09 #17818527Voorbeeld van een lekker geluidje uit een Opel turboblokkie
18 februari 2011 om 18:40 #17818528Haha wat een wrak dat ding :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.