Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel ASTRA COMBI 1.3 CDTI 90 CP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 09:03 #17249297
Opel ASTRA COMBI 1.3 CDTI 90 CP
bouwjaar 2008
verder nog geen gegevens is nog niet van mij, maar wil het kopen.
De verkoper zei dat de auto geen distributie riem had maar een ketting.mijn vraag klopt dat?
6 juni 2012 om 09:14 #18033786Gaat het over de:
Z13DT(J) ? Deze hebben in elk geval een ketting :)6 juni 2012 om 10:38 #18033787Klopt.
6 juni 2012 om 11:14 #18033788weet niet wat voor type motor precies alleen dat het een 1.3 cdti
dit is de auto
maar de kleur staat mij niet aan verder een nette auto.
130 000 km op de teller full opties.
prijskaartje 6000 euro.
6 juni 2012 om 11:17 #18033789Er zijn meerdere 1.3 cdti’s geweest toch?
Dus je zult toch echt de motorcode moeten doorgeven, voor we met zekerheid kunnen zeggen dat er een distributieketting op zit.
6 juni 2012 om 11:48 #18033790De 90 pk versie van de 1.3cdti lijn is volgensmij de Z13DTH, deze heeft ook een ketting ;)
6 juni 2012 om 12:20 #18033791Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
6 juni 2012 om 12:22 #18033792@haan wrote:
Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
Kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. Als het je met een proefrit te langzaam gaat moet je gewoon voor wat groters gaan. Persoonlijk denk ik dat het wel voldoende is om met het verkeer mee te komen; maar je moet geen snelheidsmonster verwachten :)
6 juni 2012 om 12:23 #18033793@haan wrote:
Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
Denk het wel,, zelf heb ik rijles gedaan in een Corsa 1.3 90pk 3jaar geleden… Ging best lekker maar pas naar 2500toeren onderin was dooie boel.
Zou persoonlijk voor een 1.7 kijken of 1.9 120pk.
6 juni 2012 om 13:50 #18033794Ik heb vier jaar geleden gelest in een Corsa D 1.3 cdti met 90 pk, vond dat ook maar trage boel. Dus bij een Astra H zou ik daar niet aan beginnen. Maar goed, dat is inderdaad persoonlijke voorkeur en hangt ook erg af van het feit waarvoor je de auto wilt gaan gebruiken.
6 juni 2012 om 14:10 #18033795@jeroenk wrote:
@haan wrote:
Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
Kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. Als het je met een proefrit te langzaam gaat moet je gewoon voor wat groters gaan. Persoonlijk denk ik dat het wel voldoende is om met het verkeer mee te komen; maar je moet geen snelheidsmonster verwachten :)
nou het gaat mij niet om een race auto,ik woon in Roemenie en rij vaak op en neer naar Holland onderweg kom ik vaak een pukkel tegen van 1500/2000 meter.
rij nu met een opel Astra 1.6 16v benz. en die kan het heerlijk doen.
maar wil over op een diesel.i.v.m. met de kosten.6 juni 2012 om 14:24 #18033796Ik vraag me af of de 1.3 cdti erg zuinig is op snelwegen en in bergachtige gebieden (al weet ik niet hoe bergachtig Roemenië is). Maar het lijkt mij dat zo’n klein motortje aardig moet werken om een Astra H een berg op te krijgen.
6 juni 2012 om 14:38 #18033797@RISL wrote:
Ik vraag me af of de 1.3 cdti erg zuinig is op snelwegen en in bergachtige gebieden (al weet ik niet hoe bergachtig Roemenië is). Maar het lijkt mij dat zo’n klein motortje aardig moet werken om een Astra H een berg op te krijgen.
kijk hier maar eens : http://youtu.be/HtzEnNSxzJQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Top Gear in Fagaras.Romania
Fagaras is een gebergte en ligt op ca 2500 meter.6 juni 2012 om 14:41 #18033798Ook zonder te kijken weet ik waar je het over hebt, ben een groot fan van Top Gear en heb dan ook alle afleveringen (UK, USA en Australia) op m’n laptop staan :D
Had er alleen ff niet aan gedacht net, maar als heel Roemenië daar een beetje op lijkt, zou ik persoonlijk niet voor een 1.3 cdti gaan, maar voor een wat zwaardere motor die wat minder hard hoeft te werken.6 juni 2012 om 14:46 #18033799Heb een Astra GTC 1.3DTH 90pk.
Motor valt mee, maar zoals hierboven al vermeld, je moet geen snelheidsmonster verwachten top is bij mij 200 op de teller en reeël 188.
Ik kan goed mee in het verkeer en het verbruik… ben naar zuid-fr geweest en heb heel de tijd 110 gereden en ik reed mijn bak leeg op 1175km… In het dagelijkse leven doe ik er een goeie 900-950km mee.
Nu ja, ik ben ook meestal alleen op de baan, mocht je die caravan constant volproppen etc, dan zou ik ook uitkijken naar iets zwaarders.
Heb overwogen om de mijne bij EDS te laten doen … 90 -> 125pk, maar ik zit met enkele bedenkingen:
1 – Prijs €450 en de auto zelf is al 7 jaar oud (76d km)
2 – 1.3 wordt al veel uitgeperst… zou het niet overdreven zijn om daar 125pk uit te halen… stel mij vragen bij de levensduur. (versnellingsbak/koppeling)Heb deze nu anderhalf jaar in bezit en heb nog geen problemen gehad… ik wist niet dat hij op kettingen liep trouwens.
Ook weer een extra voordeel…Jefkere
6 juni 2012 om 14:56 #18033800Nou heel Roemenie is niet zo als Fargaras, de snelheden liggen hier ook niet zo hoog er zijn maar twee snelwegen van 100 km .
Je moet door elk dorpje en denk om je snelheid de politie is erg lastig.
Nee het gaat me vooral om het heen en weer pendelen van NL naar RO.
Want op de autobaan in Duitsland moet je wel mee kunnen komen.
Mijn snelheid ligt meestal rond de 130/140 km nu met de Opel 1.6 16v benz. een heerlijke auto.
Maar die benz. is zo duur vandaar opzoek naar een diesel.
zal wel een 1.7 of 1.9 moeten zijn denk ik.6 juni 2012 om 18:15 #180338011,7CDTI is ook een goede keuze.
Z17DTH. 100pk.
Let op ! De Z17DTL is een 80pk uitvoering. Alleen in 2004 en 2005 geleverd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.