Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra Cabrio Bertone 2003 middenconsole probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2012 om 18:21 #17252209
Dag beste mensen ik hoop dat dit topic hier op zijn plaats staat.
Ik heb recent een Astra Cabrio Bertone 2.2 diesel gekocht van 2003. Nu heb probleem zit hem bij de middenconsole die is beplakt of bespoten denk ik met een stof of verf die ik totaal niet ken en in deze verschijnen makkelijk krassen, ik durf zelfs zeggen dat ze bij warm weer wat kleverig aanvoelt ?.
Hier enkele foto’s:
http://imgur.com/orf2dAls er bv per ongeluk met de sleutel word tegengekomen is er ook weer een krasje bij. Vermits dit toch wel een beetje een populair model is denk ik toch dat ik niet de enige ben die dit probleem ooit ervaren heeft.
Dus heeft er iemand hier een oplossing voor of kan iemand mij vertellen welke soort verf ze hiervoor gebruiken ?MvG Hans
12 september 2012 om 19:21 #18065868beste is een nieuwe console kopen
kan via gm tuningpartsof je moet alles laten spuiten, ook heel mooi hoor, maar kost beide net zoveel
demonteren stelt niets voor, 10 min werk
probleem: de coating die erop zit weekt op 1 of andere manier op.
de standaart zwarte console’s hebben dit probleem ook.
volgens de plaatselijke dealer komt dit door cockpitt spray, ook luchtjes die hangen aan de rooster schijnen boosdoeners te zijn.met je nagel krab je er zo alles af.
13 september 2012 om 06:56 #18065869ik heb precies het zelfde verhaal bij m’n coupe.
gelukkig heb ik al een andere middenconsole thuis liggen, dus deze gaat er nog uit en maakt plaats voor een mooie gespoten.13 september 2012 om 10:14 #18065870Ik heb nog een professioneel hoogglans zwart gespoten middenconsole te koop. In perfecte staat.
13 september 2012 om 14:24 #18065871Hallo en bedankt voor de info allemaal :)
@Baas J. : bedankt voor het aanbod maar ik zou hem liever in het zilver hebben zoals hij nu is :)
Is er een mogelijkheid om die middenconsole zelf terug te spuiten en zo ja weet er iemand welke kleur dit is (is dit standaard zilver glans ? )MvG Hans
13 september 2012 om 14:31 #18065872als je em zilver zou willen houden, zou ik dat lekker in de zilvere lakkleur van de astra’s doen.
standaard zit er een soort el cheapo plastidip op, en dat wil je niet nog een keer.
13 september 2012 om 14:34 #18065873Wel de kleur van mijn wagen in silver lightning dacht ik. Maar ik het wel veilig om aan zo een middenconsole te gaan schuren of halen jullie die verf er op een andere manier af ?
13 september 2012 om 14:44 #18065874in de passagiers kant zit een zwarte sticker en daar staat je kleurcode op.
als je met die kleurcode naar de dealer gaat kan je een setje busjes lak kopen daar voor 2 tientjes, een lakkleur en blankelak.ik zou zoiezo al die rotzooi die er nog op zit eraf schuren, je wilt dat namelijk niet hebben onder je grondlaag want al laat het los kan je weer opnieuw beginnen.
13 september 2012 om 15:36 #18065875En ik heb al gelezen dat dat echt een zwaare pokke klus is!
13 september 2012 om 16:04 #18065876ik heb het zelfde gehad,heb de hele console eruit gesloopt en nieuw aangeschaft en carbonlook laten spuiten,aan de orginele middenconsolewilde mijn spuiter niet aan beginnen omdat onbekend was wat voor troep er precies op zat
deze kleurcoating gun metal grey zit standaard in de duurdere uitvoeringen van de astra G e.a afhankelijk van de carroserie kleur.
voor ik meen 150 euri heb je een compleet nieuwe console in huis,je “bertone”badge wel overzetten,deze zit er niet standaardbij
2 november 2012 om 15:09 #18065877Ik denk dat we allemaal het zelfde hebben want ik heb het ook in mijn opel astra G bertone “Cabrio”. Alles zag er heel slecht uit overal krassen vond erg jammer dat het snel beschadigde ook. je kan dit op 2 manieren oplossen, 1 je haalt alles uit je auto je schuurt het en geeft het weer een ander kleurtje…. of je kan gewoon onderdelen bestellen met beetje handigheid kan je het zelf allemaal vervangen.
http://www.originalcarparts.nl
als je zo beetje alles wil vervangen ben je hier best op een goedkope manier uit tjeck het maar ff miss helpt het…..
ik heb alles zwart gekocht trouwens moet nog paar onderdelen en dan is hij helemaal zwart van binnen!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.