Opel Astra Cabrio Bertone 2003 middenconsole probleempje

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Cabrio Bertone 2003 middenconsole probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252209
    HansSterckx
      Lid sinds:
      12 September 2012

      Dag beste mensen ik hoop dat dit topic hier op zijn plaats staat.
      Ik heb recent een Astra Cabrio Bertone 2.2 diesel gekocht van 2003. Nu heb probleem zit hem bij de middenconsole die is beplakt of bespoten denk ik met een stof of verf die ik totaal niet ken en in deze verschijnen makkelijk krassen, ik durf zelfs zeggen dat ze bij warm weer wat kleverig aanvoelt ?.
      Hier enkele foto’s:
      http://imgur.com/orf2d

      http://imgur.com/7irG7

      http://imgur.com/jXGlj

      Als er bv per ongeluk met de sleutel word tegengekomen is er ook weer een krasje bij. Vermits dit toch wel een beetje een populair model is denk ik toch dat ik niet de enige ben die dit probleem ooit ervaren heeft.
      Dus heeft er iemand hier een oplossing voor of kan iemand mij vertellen welke soort verf ze hiervoor gebruiken ?

      MvG Hans

      #18065868
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        beste is een nieuwe console kopen
        kan via gm tuningparts

        of je moet alles laten spuiten, ook heel mooi hoor, maar kost beide net zoveel

        demonteren stelt niets voor, 10 min werk

        probleem: de coating die erop zit weekt op 1 of andere manier op.
        de standaart zwarte console’s hebben dit probleem ook.
        volgens de plaatselijke dealer komt dit door cockpitt spray, ook luchtjes die hangen aan de rooster schijnen boosdoeners te zijn.

        met je nagel krab je er zo alles af.

        #18065869
        dion87
          Lid sinds:
          22 August 2011

          ik heb precies het zelfde verhaal bij m’n coupe.
          gelukkig heb ik al een andere middenconsole thuis liggen, dus deze gaat er nog uit en maakt plaats voor een mooie gespoten.

          #18065870
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Ik heb nog een professioneel hoogglans zwart gespoten middenconsole te koop. In perfecte staat.

            #18065871
            HansSterckx
              Lid sinds:
              12 September 2012

              Hallo en bedankt voor de info allemaal :)

              @Baas
              J. : bedankt voor het aanbod maar ik zou hem liever in het zilver hebben zoals hij nu is :)
              Is er een mogelijkheid om die middenconsole zelf terug te spuiten en zo ja weet er iemand welke kleur dit is (is dit standaard zilver glans ? )

              MvG Hans

              #18065872
              dion87
                Lid sinds:
                22 August 2011

                als je em zilver zou willen houden, zou ik dat lekker in de zilvere lakkleur van de astra’s doen.

                standaard zit er een soort el cheapo plastidip op, en dat wil je niet nog een keer.

                #18065873
                HansSterckx
                  Lid sinds:
                  12 September 2012

                  Wel de kleur van mijn wagen in silver lightning dacht ik. Maar ik het wel veilig om aan zo een middenconsole te gaan schuren of halen jullie die verf er op een andere manier af ?

                  #18065874
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    in de passagiers kant zit een zwarte sticker en daar staat je kleurcode op.
                    als je met die kleurcode naar de dealer gaat kan je een setje busjes lak kopen daar voor 2 tientjes, een lakkleur en blankelak.

                    ik zou zoiezo al die rotzooi die er nog op zit eraf schuren, je wilt dat namelijk niet hebben onder je grondlaag want al laat het los kan je weer opnieuw beginnen.

                    #18065875
                    TerryB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 January 2012

                      En ik heb al gelezen dat dat echt een zwaare pokke klus is!

                      #18065876
                      miraltje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        ik heb het zelfde gehad,heb de hele console eruit gesloopt en nieuw aangeschaft en carbonlook laten spuiten,aan de orginele middenconsolewilde mijn spuiter niet aan beginnen omdat onbekend was wat voor troep er precies op zat

                        deze kleurcoating gun metal grey zit standaard in de duurdere uitvoeringen van de astra G e.a afhankelijk van de carroserie kleur.

                        voor ik meen 150 euri heb je een compleet nieuwe console in huis,je “bertone”badge wel overzetten,deze zit er niet standaardbij

                        #18065877
                        srefano
                          Lid sinds:
                          2 November 2012

                          Ik denk dat we allemaal het zelfde hebben want ik heb het ook in mijn opel astra G bertone “Cabrio”. Alles zag er heel slecht uit overal krassen vond erg jammer dat het snel beschadigde ook. je kan dit op 2 manieren oplossen, 1 je haalt alles uit je auto je schuurt het en geeft het weer een ander kleurtje…. of je kan gewoon onderdelen bestellen met beetje handigheid kan je het zelf allemaal vervangen.

                          http://www.originalcarparts.nl

                          als je zo beetje alles wil vervangen ben je hier best op een goedkope manier uit tjeck het maar ff miss helpt het…..
                          ik heb alles zwart gekocht trouwens moet nog paar onderdelen en dan is hij helemaal zwart van binnen!!!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.