Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra APK Keuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2011 om 10:37 #17235208
Goedenmiddag,
Zojuist van de APK keuring afgekomen, afgekeurd.
Reden:
1. Rechter achterband beschadigd (moet vernieuwd worden)
2. Knipperlichten branden te fel (vorig jaar met zelfde verlichting bij ANWB er vlekkeloos doorgekomen)
3. In de opel astra is een optie om de lampen te stellen, dit werkt nu dus niet meer.Weet iemand wat probleem 3 kan zijn? Zo ja, is dit makkelijk te fixen? Het betreft een Opel Astra uit April 2006..
Alvast bedankt.
5 april 2011 om 10:47 #178494782……te fel? bedoelen ze niet dat de oranje verf van de lampjes is?
Geld alleen bij de achterste en de zijknipperlichten, die MOETEN rood of oranje zijn.
Voor mogen ze wit zijn.Je moetvoor de hoogteregeling eerst meten of er wel spanning op de motortjes komt te staan. ff met de multimeter er in en dan de stelknop bedienen.
Motortjes gaan vaak vast zitten, of de printplaat verroest inwendig. Soms werkt een tik er op wel….en soms moet je ze vervangen.
als jij fatsoenlijk bij die stelmotoren aan de koplamp kan komen ben je zo klaar.
5 april 2011 om 12:01 #17849479Te fel had ik ook bij mijn F: na navraag bleek het idd zo te zijn dat van 1 van de voor lampjes de oranje coating af was.
Twee nieuwe oranje lampjes en was fix.Stelmotor idd even meten, en kijken.
Als je snel klaar wil zijn kan je altijd nog de hoogte-regelaar uit je dashboard halen. Als je die niet hebt, kan het ook niet afgekeurd worden. Dan heb je vervolgens weer een jaar de tijd om het te fixxen ;)5 april 2011 om 16:10 #178494801 rechterband vervangen, moet dus allebei vervangen worden. achterbanden moeten zelfde band zijn.
2 Te vel, denk inderdaad dat de coating slecht is. nieuwe pitjes en zou goed moeten zijn.
3 Hoogteversteller heeft meestal te maken met de motoren die aan de koplampen zitten. je kunt de schakelaar niet echt vervangen, omdat het 1 unit is. Je kunt wel de motor van je koplamp halen en even open maken, vaak zijn de contacten tussen de motor en de stekker niet goed meer. Door de boel even uit te buigen en met contactspray te bewerken, los je het vaak weer even op.Zo ben ik ook 2 keuringen door gekomen. Die motoren zijn altijd een pain in the …
5 april 2011 om 16:12 #17849481[rquote=1907694&tid=145830&author=Astra_DLS]1 rechterband vervangen, moet dus allebei vervangen worden. achterbanden moeten zelfde band zijn.
2 Te vel, denk inderdaad dat de coating slecht is. nieuwe pitjes en zou goed moeten zijn.
3 Hoogteversteller heeft meestal te maken met de motoren die aan de koplampen zitten. je kunt de schakelaar niet echt vervangen, omdat het 1 unit is. Je kunt wel de motor van je koplamp halen en even open maken, vaak zijn de contacten tussen de motor en de stekker niet goed meer. Door de boel even uit te buigen en met contactspray te bewerken, los je het vaak weer even op.Zo ben ik ook 2 keuringen door gekomen. Die motoren zijn altijd een pain in the …[/rquote]
Ben het niet met je eens over punt 1.
Banden moeten dezelfde maat hebben….verder maakt het niet uit wat voor banden het zijn, verschillend profiel of niet maakt niet uit. Zolang het maar de zelfde maat……PER AS is.
2……De voorste lampjes mogen WIT zolang ze niet naar opzij schijnen…want dan moet het oranje.
5 april 2011 om 16:15 #17849482hm ke. Ik dacht dat op 1 as ook hetzelfde model etc. moest liggen. Bij Astra G schijnen de knipperlichten voorop in principe naar voren, maar moet je geen zwakkere lampjes hebben als je witte lampjes hebt? De oranje zijn toch wat gedempt door de coating.
6 april 2011 om 15:26 #17849483De monteurs zeggen dus dat zij niet bij het motortje van de linker voor lamp kunnen komen omdat hier hard-plastic omheen zou zitten welke kapot gemaakt dient te worden om het te laten werken.
Weten jullie hier iets van? Of is het complete bullshit?
6 april 2011 om 15:40 #17849484Motortje kan er zo uit gehaald worden en het kapje aan de achterkant kun je eraf wippen om het printplaatje te zien. Dus volgensmij hoeft er niks kapot gemaakt te worden.
6 april 2011 om 15:42 #17849485Of dat bij een astra van 2006 ook zo is weet ik niet…Het is iig goed mogelijk
Sommige Corsatjes en andere wagens hebben het wel eens. Dan zit ie ingebouwd.
Dan krijg je setjes om er later een kapje op te schroeven, nadat je de motor vervangen hebt.
Je moet dan eerst de koplamp wat verzagen voor dat je bij de stelmotor komt.Check eerst eens of er wel stroom op de stekkers staat, ff uitzoeken welke draadjes je moet hebben.
Als dat al niet werkt is het een zekering of een schakelaar, of een stukje bedrading.Bij een peug 307 bijv, heel leuk……….asbaklampje stuk= ook geen hoogteregeling :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.