Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra '98
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2010 om 13:42 #17225517
Hai,
Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraagje over onze opel.
Het is een astra G uit 1998.Een tijdje geleden begon hij stationair moeilijk te lopen. Hij liep dan onder de 500 toeren en sloeg dan af.
Mee naar de dealer gegaan, uit laten lezen, niet veel op te zien. Wel een kapotte carterventilatie slang, deze is meteen vervangen.
Hun tip was het gaskleppenhuis laten reinigen.Het gaskleppenhuis hebben we laten reinigen maar hij liep daarna nog steeds niet goed stationair, toerentellen blijft schommelen.
Lampje van de motorelectonica begon ineens te branden. Weer terug naar de dealer, uit laten lezen, storing (weet even niet meer welke)Nieuwe pakking er in laten zetten, en weer uit laten lezen.
Maar nu loopt hij nog steeds niet goed.Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn?
Alvast bedankt.
Groetjes Vanessa
3 september 2010 om 13:45 #17724317Hallo Vanessa,
Kun je wat meer info geven van jullie Astra? Benzine of diesel? Welke motorcode heeft ie (staat op kentekenbewijs)?
Dan kan er meer gericht een antwoord gegeven worden..3 september 2010 om 13:59 #17724318het gaat over een Astra- G-CC, X1.8XE! Automatic.
Kan het eventueel de sensor van het gaskleppenhuis zijn?3 september 2010 om 14:19 #17724319Vanessa
ga is kijken in de how to,s
daar is dit probleem al vaak besproken ..er is een gaatje van de carter ontluchting wat groter kan ,,,, en is ??een stappen motortje zou vuil kunnen zijn .,,,,er zou een vuile EGR op kunnen zitten schoonmaken afstoppen .
lucht lekkage controleren bij lopende motor remmen reinger bij het gasklep huis spuiten zo merk je of er valse lucht word aangezogen
kan 1 klein dingetje zijn of alle kleine beetjes bij elkaar .
ik weet niet waar je weg komt pleeg een oproep aan WIM V6 de meester van dit probleem te vinden bij vele topics.
Bert
3 september 2010 om 14:48 #17724320Ik ga er eens kijken, en dan hopen dat we het probleem snel op kunnen lossen.
Thanx
Groetjes Vanessa
4 september 2010 om 06:54 #17724321Wat het ook nog kan zijn is de ontluchtingsklep voor de benzine tank.
Zodra daar het slangetje vanaf is, dan krijg je ook dat het lampje van de motorelectronica gaat branden,
en dat die slechter gaat lopen.5 september 2010 om 09:39 #17724322Volgens mij is er naar de ontluchtingsklep al wel gekeken, zag er allemaal goed uit.
Wat ik een beetje raar vind, bij de dealer hebben ze het over een sensor van het gaskleppenhuis gehad. Maar ik ben zo eens bij onderdelen zoeken op kenteken aan het zoeken, en daar staat helemaal geen sensor van het gaskleppenhuis tussen.Bestaan zo’n ding überhaupt wel voor dit type Opel?
5 september 2010 om 10:44 #17724323er zit aan de zijkant van de gasklep een zwart kastje zeg maar in het verlengde van de gasklep dat is voor de gas klep positionering staat dat er zo goed ???
mogelijk word dat er mee bedoeld
verder zit er !! stappen motortje op als het goed is als je veel gas geeft en laat je gas pendaal los bouwd deze rustig je toeren tal af valt tot 1200 toeren naar beneden en dan doet hij het rustig tot zeg maar de 800 toeren.als dat ding stuk is heeft hij ook van die gekke dingen .
dus nogmaals kunnen paar kleinigheden zijn eerst zorgen dat je de EGR en de stappen motor,gasklephuis , goed schoon hebt ,gaatje carter ontluchting opgeboord ,dan weer is kijken hoe hij loopt .
dan zijn den ik je problemen verleden tijd .
doe anders ik weet niet waar je weg komt een afspraak maakt of met mij of met ons Wim v6 . zou de moeite waard zijn.
5 september 2010 om 17:33 #17724324Ga maar zoeken waar het aan ligt. :D
Helaas is Hoofddorp niet echt voor ons in de buurt. We wonen zelf in Brabant. Anders had je hem met alle liefde en plezier mogen maken.
De storing staat er inmiddels weer in, dus het lag niet aan de pakking helaas.
Zit niets anders op dan hem bij de dealer neer te zetten.Weet iemand of je daar ook tijdelijk vervoer kan krijgen? Kan helaas niet zonder de auto, moet ook 2 kleine kindjes van het kinderdagverblijf op halen.
Groetjes Vanessa
5 september 2010 om 17:40 #17724325origineel gepost door Vanessa310
Ga maar zoeken waar het aan ligt. :DHelaas is Hoofddorp niet echt voor ons in de buurt. We wonen zelf in Brabant. Anders had je hem met alle liefde en plezier mogen maken.
De storing staat er inmiddels weer in, dus het lag niet aan de pakking helaas.
Zit niets anders op dan hem bij de dealer neer te zetten.Weet iemand of je daar ook tijdelijk vervoer kan krijgen? Kan helaas niet zonder de auto, moet ook 2 kleine kindjes van het kinderdagverblijf op halen.
Groetjes Vanessa
Met overleg is vaak wel vervangend vervoer beschikbaar (tegen vergoeding)
Oja je hebt geen X18XE maar een X18XE1
Hier zit enorm veel verschil in.Ik heb het zelf ook gehad koppeling in trappen motor sloeg af.
Bij mij was het ook de carter ventilatie.
Deze motor heeft geen aparte stappen motor.5 september 2010 om 18:44 #17724326origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Vanessa310
Ga maar zoeken waar het aan ligt. :DHelaas is Hoofddorp niet echt voor ons in de buurt. We wonen zelf in Brabant. Anders had je hem met alle liefde en plezier mogen maken.
De storing staat er inmiddels weer in, dus het lag niet aan de pakking helaas.
Zit niets anders op dan hem bij de dealer neer te zetten.Weet iemand of je daar ook tijdelijk vervoer kan krijgen? Kan helaas niet zonder de auto, moet ook 2 kleine kindjes van het kinderdagverblijf op halen.
Groetjes Vanessa
Met overleg is vaak wel vervangend vervoer beschikbaar (tegen vergoeding)
Oja je hebt geen X18XE maar een X18XE1
Hier zit enorm veel verschil in.Ik heb het zelf ook gehad koppeling in trappen motor sloeg af.
Bij mij was het ook de carter ventilatie.
Deze motor heeft geen aparte stappen motor.Oh dat is dan waarschijnlijk een typ foutje van mijn man. Die heeft het van de auto papieren overgenomen ;)
Dat is toch een slangetje? Daar zat een scheur in en die is 3 weken geleden bij de dealer vervangen. Daar kan het dan niet meer aan liggen denk ik.
Morgen vroeg maar even met de dealer bellen, en dan hopen dat ze vervangend vervoer hebben.
5 september 2010 om 19:36 #17724327dat is idd die slang.
maar het probleem is in het gasklephuis.in het gasklephuis zit een gaatje en dat gaatje zit waarschijnlijk verstopt.
6 september 2010 om 07:11 #17724328Het gaskleppenhuis is een week of 3 geleden nog helemaal gereinigd. Het gaatje hebben ze doorgeboord. Dus vrees dat het ook daar niet in kan zitten.
Net de dealer gebeld, kan volgende week pas terecht.
De auto rijd nu in de noodloop, kan er wel normaal mee rijden, maar wil niet te lang blijven rijden omdat ik bang ben dat ik de auto zo helemaal om zeep help.7 september 2010 om 15:27 #17724329We weten dan nu eindelijk wat er met onze Astra aan de hand is. Er blijkt een defect in de stationair schakelaar te zitten.
Deze moet vervangen worden, maar klopt het dat dit geen los schakelaartje is, maar dat dit aan het gaskleppenhuis zit?Groetjes Vanessa
7 september 2010 om 15:50 #17724330zal ongetwijfeld een deel kastje zijn aan het gasklep huis hoop ik voor je..als men nieuw wil monteren zou ik eerst is bij een auto demontage navragen wat die vragen.
of op onderdelenlijn voor af is op vragen wat een kompleet gasklep huis dan moet kosten .ook daar heb je garantie op.
het monteren is niet echt een grote klus zeg maar klusje .
Bert
7 september 2010 om 15:55 #17724331Dank je voor je antwoord. Had de foutcode nog niet vermeld, P1510
We hadden bij een sloopbedrijf hier in de buurt al gevraagd, maar die had hem helaas niet liggen. Hij zei al wel dat een nieuwe een erg duur grapje gaat worden.
7 september 2010 om 16:30 #17724332hier staat ook het een en ander aangegeven over de foutcode P1510.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=4834207 september 2010 om 19:04 #17724333Heb het topic op problemcar gelezen, maar niet heel veel wijzer van geworden.
Het uitlees apparaat geeft aan dat er een defect zit in de stationair schakelaar code P1510.Mijn vraag was eigenlijk meer of dit een los onderdeel is of dat dit echt aan het gaskleppenhuis vast zit.
Vrees dat het dus aan het gaskleppenhuis vast zit en dat ik die in zijn geheel moet gaan vervangen.7 september 2010 om 19:14 #17724334origineel gepost door Vanessa310
Heb het topic op problemcar gelezen, maar niet heel veel wijzer van geworden.
Het uitlees apparaat geeft aan dat er een defect zit in de stationair schakelaar code P1510.Mijn vraag was eigenlijk meer of dit een los onderdeel is of dat dit echt aan het gaskleppenhuis vast zit.
Vrees dat het dus aan het gaskleppenhuis vast zit en dat ik die in zijn geheel moet gaan vervangen.Nee.
het hele gasklephuis moet vervangen worden.
Bij de x18xe1 zit geen losse stappen motor.7 september 2010 om 19:16 #17724335Oke, bedankt voor je antwoord.
Dan kunnen we gaan zoeken.Iemand enig idee waar ik ze goedkoop kan krijgen?
7 september 2010 om 19:20 #17724336Zit er trouwens nog een verschil of het een schakel auto of een automaat is?
8 september 2010 om 08:04 #17724337Niemand die weet of er een verschil zit tussen een schakelbak of een automaat?
18 september 2010 om 14:01 #17724338Ja, eindelijk is het gasklephuis deze week binnen gekomen.
Kennis zou hem er in zetten maar had helaas geen tijd.
Dealer gebeld en die hebben hem er gister in gezet en opnieuw uitgelezen.Auto rijd weer als een zonnetje.
18 september 2010 om 17:46 #17724339Dat is mooi om te horen!:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.