Opel Astra 1996 1.6i sz 177.000 km rijder Huub, aangenaam.

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Opel Astra 1996 1.6i sz 177.000 km rijder Huub, aangenaam.

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250136
    HuubvG
      Lid sinds:
      28 June 2012

      Dag allen,

      Ik ben Huub, 60 jaar, woonachtig te Hoogezand en sinds een paar dagen tevreden bezitter van deze zwarte Opel Astra. Al een paar jaar geen auto gereden, was ik wel weer aan het uitkijken naar een eigen voertuig, want Openbaar Vervoer bevalt me toch niet zo. Tot ik tegen deze auto aanliep, dat wil zeggen, er bijna tegenaan fietste om precies te zijn. Er zat een bordje ‘te koop’ op, stond bij een particulier bij de oprit. Op de oprit stond een grotere glimmende jongere broer. Zonder bordje erop uiteraard. Een en ander was mij duidelijk.

      Na de auto van alle kanten bekeken te hebben, een proefrit te hebben gemaakt, nachtje over geslapen en wakker gelegen, na nog een proefrit besloten de wagen te kopen, voor de overeengekomen prijs, na wat gepingel over en weer. De wagen zou bij inruil bijna niets opleveren, de dealer had geadviseerd de auto zelf te verkopen. Nu was dus ook de verkoper tevreden.

      Er zitten brede velgen op met mooie nieuwe bandjes. Er zit een sport-uitlaat onder, die me helemaal niet bevalt. Er zat een tattoo-sticker op de achterruit, die ik uiteraard als eerste verwijderd heb. Leuk voor de jeugd maar niet voor mij. Dan de gril, die een stuk van de koplampen bedekt, stuk is en bovendien met ty-wraps vastgemaakt is, is geen blijvertje, ik ga op zoek naar een betere, mooiere gril. Foto 4 en 5.

      Ondanks die paar ergernissen rijdt de auto heerlijk, vrij van trillingen en/of geluidjes. De grootste geluids-boosdoener is uiteraard de uitlaat, die ik zo spoedig mogelijk in wil ruilen voor een normale. Zie foto 3, het ding hangt er nog ietwat scheef onder ook…

      Er zit bijna geen roest aan de hele auto. Helemaal niet bij de achterste spatborden, wel een plekje voor op de motorkap en een paar onder aan een portier.

      APK tot maart 2013, ik hoop dat ik hem er nog minimaal 2x doorheen krijg. Maak niet veel km’s, mijn familie woont verspreid over ‘t land. Met de radio CD speler Alpine CDE 103 BT aan en mooie grote luidsprekers zal het een genot zijn om door het land te tuffen.

      Ook het interieur is nog erg netjes, geen versleten stoelbekleding, al met al een prettige auto voor mij.

      foto 1

      foto 2

      foto 3

      foto 4

      foto 5

      foto 6

      #18042980
      devries_met_ck
        Lid sinds:
        30 June 2012

        Beste Huub

        Welkom Hier :thumb
        Zo te horen is de astra in goede handen.
        Motorisch zijn ze zeer betrouwbaar, zie hier diverse voorbeelden op het
        forum met forse kilometer standen ook op lpg.

        De grill is een rieger grill, kan me voorstellen als ze in deze staat is dat je graag een orginele hebt.
        Let er wel even op bij het wisselen dat je de gril hebt van het juiste type astra F.
        Namelijk fase 1 of Fase 2, daar zit aan de voorzijde een verschil in de grill en de koplampen.

        De uitlaat is mijn smaak ook niet, een orginele is niet gek rijden, lekker stil.
        Vindt de wielen er mooi onder staan en met de audio zit het volgens mij top.

        Groeten van Paul

        #18042981
        Opelmuis29
          Lid sinds:
          16 May 2012

          welkom

          #18042982
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Leuke auto! En veel leerplezier hier! Bijna alle typische dingen zijn hier wel te vinden met de zoek optie :thumb
            Die grill zou ik er ook meteen aftrekken. Kapot of niet. Maar dat is maar mijn smaak. ;) Vreselijk lelijk ding ;)
            Rare stikkers ben ik ook niet voor.. Ook niet toen ik nog jong was. :)
            En de uitlaat.. :P tjaa… Maakt ie veel herrie?
            Een origineel uitlaatje kost ook de wereld niet ;) Kan je die dubbele toeter weer op marktplaats gooien voor 40 euro ofzo.

            #18042983
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              Welkom hier op het forum :thumbup

              #18042984
              HuubvG
                Lid sinds:
                28 June 2012

                Ja, dank jullie!

                Dit forum heb ik allereerst gezocht en gevonden, om me verder op weg te helpen. Ik heb in het verleden heel wat B-Kadettjes afgereden, deed er van alles zelf aan, maar dit is heel andere koek. :-)

                Het eerste wat ik hier ontdekte, is dat dit dus een Astra ‘F’ is, maar nu nog uitzoeken of het een F1 of F2 is.

                :argue

                Waarom zouden we het makkelijk maken?

                Met andere woorden, hoe leer ik het verschil hiertussen?

                Ik denk dat ik naar een sloperij ga voor de grill, deze is nu met ty-wraps vastgemaakt. Er zitten clips aan die nergens in passen. Misschien al een gevalletje F1 en F2?

                En de uitlaat zou ik ter omruil aan kunnen bieden op MP.
                Het geluid is wel vet stoer, maar dat hoeft voor mij dus niet, zoals gezegd.

                Dank jullie alvast voor de reacties, wel een vlot forum zeg!

                Huub

                #18042985
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  F1 is gemaakt van 91 tot 94.
                  F2 is gemaakt van 94 tot 98

                  Uit gezonderd de cabrio F2 tot 1999/2000

                  Dus u heeft een F2 :thumbup

                  #18042986
                  HuubvG
                    Lid sinds:
                    28 June 2012

                    Kijk dit is wat ik zocht , dus een f2, dank u (of zeg ook maar jij hoor).
                    Wouw, km.stand 300.000 tot over de 400.000. geweldig, hoopvol!

                    #18042987
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Nu heb ik wel een astra F diesel.

                      Mijn tante rijd ook een Astra F 1996 ook een 1.6SZ met nu 290.000km dus u heeft nog alle plezier met de nieuwe astra :thumbup

                      #18042988
                      HuubvG
                        Lid sinds:
                        28 June 2012

                        Geweldig vooruitzicht! Groeten aan uw tante! :thumbup ;)

                        #18042989
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Erg mooie Astra F zo zie je ze niet vaak meer :wub

                          Kan me voorstellen dat die uitlaat niet helemaal je ding is, echter ben je die zo kwijt want er zal vraag zat naar zijn.
                          Die grille is volgens mij een kwaal want ik zie zeer weinig F’jes waar die grille netjes aansluit zonder tyraps en kit.

                          Even wat anders, zie ik nu goed dat je een F1 & een F2 spiegel hebt ?

                          Gr. Arjan

                          #18042990
                          HuubvG
                            Lid sinds:
                            28 June 2012

                            Helemaal goed gezien van die spiegels. :thumb

                            Omtrent de uitlaat, ook weer een goed teken dat ik er binnenkort een gewone onder zal hebben, en dat deze naar een gelukkige nieuwe eigenaar gaat.

                            Vergeten te vermelden, maar inderdaad, twee verschillende spiegels! En kleine bron van ergernis voor mij, dat zeker. Maar ook dat gaat opgelost worden, volgens mij dank zij dit forum!

                            Gewoon een kwestie van tijd.

                            #18042991
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              Bestuurders spiegel is een F1 spiegel(werd ook gebruikt op de Kadett), en de andere spiegel de originele spiegel voor de F2.

                              #18042992
                              Kermitkiller
                                Lid sinds:
                                26 March 2005

                                ook welkom hier :thumb

                                #18042993
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  Welkom op het Opel forum!
                                  Mooie astra als je er een beetje lief voor bent zul je er nog lang plezier van hebben :thumb

                                  #18042994
                                  kaneelschep
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2004

                                    ik zag de kadett spiegel ook net opeens :)

                                    #18042995
                                    HuubvG
                                      Lid sinds:
                                      28 June 2012

                                      Ik heb net een vraag gesteld hoe ik de radio uit kan bouwen. Het is namelijk zo dat de radio geen zenders en instellingen onthoudt als het contact van de auto uitgaat.

                                      Wel heb ik gevonden dat de gele en rode draad verwisseld moeten worden, maar ik neem aan dat daarvoor de radio eruit moet. Maar hoe?

                                      Weet iemand het? Antwoorden kan natuurlijk ook in het desbetreffende topic.

                                      Huub

                                      #18042996
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        Ook welkom, ik denk beugels/pennen in de 2 gaatjes links boven en onder en 2 gaatjes rechtsboven en onder (in het inbouwframe van de radio, net langs de zwarte rand van de radio) hiermee duw je weerhaakjes richting radio en dus uit het frame en dan kun je de radio eruit trekken. Als de beugels er niet meer bij zitten dan zou het waarschijnlijk ook wel gaan met een hele dunne schroevendraaier. Succes

                                        #18042997
                                        HuubvG
                                          Lid sinds:
                                          28 June 2012

                                          Bedankt voor de reacties en met name de laatste, ik heb een beetje ongeduldig, in 2 topics dezelfde vraag gesteld, maar het is me inmiddels duidelijk.
                                          Ik ga nu kijken of het me gaat lukken.
                                          Huub

                                          #18042998
                                          Mr.F
                                            Lid sinds:
                                            3 November 2008

                                            Welkom! Mooie Astra heb je.
                                            Een x16sz is een goede en sterke motor, heb ook een F2 X16SZ naast mn F1.

                                            Van de spiegels: ik zou er een andere F1 spiegel op zetten, die zijn veel fijner.

                                            #18042999
                                            HuubvG
                                              Lid sinds:
                                              28 June 2012

                                              Fijn om dat te lezen Mr. F, hij bevalt me tot nu toe prima, ook op de lange afstand. En het benzineverbruik valt mee. Ik ga zeker kijken voor een andere spiegel, andere uitlaat en de gril voor.

                                              Verder heb ik de radio eruit gehaald, dat ging makkelijker dan ik dacht. Twee palletjes naar beneden drukken en ik kon hem er zo uit trekken. De rode op de gele draad gezet, de gele op de rode. Nu onthoudt de radio alle zenders en geluids-instellingen.

                                              Huub

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.