Opel Astra (1995) verbruikt ineens veel meer

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel Astra (1995) verbruikt ineens veel meer

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    MichaelDK

Hallo,

Hopelijk is er hier iemand op het forum die me wat tips kan geven.
      Ik heb zef al rondgekeken op het forum naar mensen met ongeveer dezelfde vraag, maar wanneer het antwoord zou kunnen komen, is het topic ineens afgesloten.

Ik merk sinds een maand dat mijn wagen meer verbruikt dan normaal , een jaar geleden was het verbruikt 6-7 liter per 100km , vanaf begin deze zomer naar 8 liter en en nu zit ik op meer dan 10 liter benzine (95) per 100 km. Het gaat hier om een Opel Astra van 1995 met 1400cc. Recentelijk is de luchtfilter vervangen dus dat zit goed (2 weken geleden).

Heeft hier iemand ervaring me of tips om te proberen?

Alvast bedankt,

Groeten,

Michael

2000
      Moderator

Misschien de lamda sonde, dan gaan ze ook duurder lopen.

KadAstra-EF
        Deelnemer

@2000 wrote:

Dan zou ook het MM-lampje moeten branden.

Rik ;)

MichaelDK

euhm, waar zou het lampje moeten branden? op het dashboard, maar waar juist?
            en staat deze lamda sonde ook al op een model van 95 ?

en de motor maakt volgens mij een zwaarder geluid dan voorheen.

KadAstra-EF
            Deelnemer

Blijkbaar brand het MM-lampje niet bij jou want je vraagt namelijk waar ie zit
              Je lamdasonde zit aan het uitlaatspruitstuk vast en er zit een draad aan.

Rik ;)

MichaelDK

ik heb wel recent de 2 laatste delen van de uitlaat vervangen, dus de pot en het stuk ervoor. Zou het daaraan kunnen liggen? Dat er iets mee losgemaakt is ?

Ik stel de vraag over dat lampje omdat het me niet opgevallen is. Ik zal straks of morgen gedurende de rit goed kijken of het brandt of aanspringt. Maar zou dat lampje dan branden links, rechts, in het midden van het dashboard achter het stuur?

groeten,
                Michael

KadAstra-EF
                Deelnemer

Volgens mij links in het instrumentenpaneel

Rik ;)

Kadettgek
                  Deelnemer

Dit kan ook zo iets simpels en goedkoops zijn als de temperatuursensor voor de computer.
                    Dit is een blauwe sensor achter op het blok bij de inlaat. (die schijnbaar vaak stuk gaat)
                    als deze de verkeerde waardes door geeft aan de computer spuit deze veel te veel benzine in (hoog brandstofverbruik)
                    dat je temperatuurmeter op het dashboard wel klopt komt omdat dit een andere sensor is.

2000
                    Moderator

@KadAstra-EF wrote:

@2000 wrote:

Dan zou ook het MM-lampje moeten branden.

Rik ;)

En dat is bij diverse opels nu net niet het geval. Maar of dat bij deze zo is, geen idee.

MichaelDK

Er brandt geen licht, heb is gekeken en normaal gezien loopt de motor bij gelijkmatig gas geven dan soms harder (luider) indien de Lambda kapot is , dit is niet het geval. Ik kijk zsm dat van de temperatuur even na (of beter gezegd, laat dit even doen)
                        .

Andreas.Berger

als eerste zou ik maar eens kijken of het lampje wel werkt als je hem op kontakt zet, als deze niet brand zou er best een foutcode aanwezig kunnen zijn terwijl het lampje gewoon kapot is

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.