Opel Astra 1,8 16V Cabrio. Meningen/Tips/Kritiek/Advies

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1,8 16V Cabrio. Meningen/Tips/Kritiek/Advies

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    xbjornx

Beste forumleden

Ik heb de volgende auto op het oog.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/9162658″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik wil hier zaterdag voor gaan kijken.

Graag zou ik jullie mening willen horen. Wat vinden jullie van de prijs, waar dien ik goed op te letten en rekening mee te houden.
      Hebben jullie ervaring met dit model? Hoe degelijk is het elektrisch dak enz enz.

Elk advies is meer dan welkom.

Alvast bedankt!

Groet

Bjorn

mrmonkey
      Deelnemer

Volgens mij is het wel een ingevoerde, maar dat hoeft niet perse verkeerd te zijn natuurlijk

Verder ziet ie er erg netjes uit! Ook een hele mooie km stand :thumbup
        Prijs vind ik wel aan de erg hoge kant, maar is Driessen geen Opel dealer?

chieltjuh
        Deelnemer

Bouwjaar 2006 wist niet dat deze modellen helemaal tot 2006 liepen!

harrynijhof

Nette auto, maar prijs is echt heel hoog voor een auto zonder leer, zonder airco en zonder xenon etc.
            Voor 1000 euro meer heb je al bijna een Astra H Twintop vol opties.

Heb zelf ook zo’n ding, dak werkt perfect. Let wel op dat je het windschermpje erbij hebt, anders is het niet te doen.

Ding zal wel 2 jaar in de showroom hebben gestaan??
            Kijk even op de ruiten rechts onderin, staat heel klein 1 cijfertje, in dit geval waarschijnlijk een ‘3’ of een ‘4’, dat staat voor 2003 of 2004.
            Dan weet je ook dat het kenteken van 2006 is en de auto zelf van een paar jaar terug.

xbjornx

@mrmonkey wrote:

Volgens mij is het wel een ingevoerde, maar dat hoeft niet perse verkeerd te zijn natuurlijk

Verder ziet ie er erg netjes uit! Ook een hele mooie km stand :thumbup
              Prijs vind ik wel aan de erg hoge kant, maar is Driessen geen Opel dealer?

Zover ik heb gezien is Driessen een groter concern met diverse filialen die elk een merk onder hun dak hebben.
              Op de site van autoscout staat niet dat het een import is. Hoe zou ik dit kunnen controleren?

@harrynijhof wrote:

Nette auto, maar prijs is echt heel hoog voor een auto zonder leer, zonder airco en zonder xenon etc.
              Voor 1000 euro meer heb je al bijna een Astra H Twintop vol opties.

Heb zelf ook zo’n ding, dak werkt perfect. Let wel op dat je het windschermpje erbij hebt, anders is het niet te doen.

Ding zal wel 2 jaar in de showroom hebben gestaan??
              Kijk even op de ruiten rechts onderin, staat heel klein 1 cijfertje, in dit geval waarschijnlijk een ‘3’ of een ‘4’, dat staat voor 2003 of 2004.
              Dan weet je ook dat het kenteken van 2006 is en de auto zelf van een paar jaar terug.

Kunnen ze dat zomaar maken? Een auto te koop zetten als 2006 terwijl het een auto uit 2003 is? Op de site van de RDW zie ik de laatste tenaamstelling dateren van 12-8-2012, kan ik daaruit niet concluderen dat de auto er sinds augustus staat?

Wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn? Zijn die windschermpjes makkelijk te vinden mocht deze er niet bij zitten? Zo ja wat kost zoiets?

Bedankt voor jullie snelle reacties.

vla007
              Deelnemer

Ik vind het ook veel geld voor een g met een 1.8 en geen airco of leer!

Kijk eens naar deze bv http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/9766092
                Inderdaad meer kilometers, maar nog steeds niet te veel in mijn ogen, mits natuurlijk goed onderhouden.

Verder is de g cabrio tot 2006 geleverd, dus dit is goed mogelijk. Via het chassis-nummer kan met altijd het daadwerkelijke bouwjaar terugvinden.
                Kijk hier maar eens http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=129776 voor de uitleg.
                Verder kan het goed dat de auto er al vanaf augustus staat, dan kun je misschien ook wat korting regelen.

Family man
                Deelnemer

Historie
                  Aantal Eigenaren tot nu toe: 7 (waarvan 3 autobedrijven en een leasebedrijf met 2 berijders (er staat welliswaar 2 fleetowners, maar dit zal de zelfde moedermaatschappij zijn waarbij de auto als b.v. occasionlease op opnieuw tenaam is gesteld), daarna dus nog 2 echte particuliere eigenaars.

Datum eerste toelating NL: 01 mei 2006 APK verloopdatum: 09 nov 2013 Import auto: Nee Huidige Eigenaar

Type Eigenaar: Particulier Eigenaar van: 05 november 2011 Dagen Eigenaar: 507 Eigenaar tot: heden Eigenaar 6
                  Type Eigenaar: (erkend) bedrijf Eigenaar van: 18 december 2009 Dagen Eigenaar: 687 Eigenaar tot: 05 november 2011 Eigenaar 5
                  Type Eigenaar: Particulier Eigenaar van: 04 oktober 2007 Dagen Eigenaar: 806 Eigenaar tot: 18 december 2009 Eigenaar 4
                  Type Eigenaar: (erkend) bedrijf Eigenaar van: 22 september 2007 Dagen Eigenaar: 12 Eigenaar tot: 04 oktober 2007 Eigenaar 3
                  Type Eigenaar: (erkend) bedrijf Eigenaar van: 26 juli 2007 Dagen Eigenaar: 58 Eigenaar tot: 22 september 2007 Eigenaar 2
                  Type Eigenaar: Fleetowner Eigenaar van: 06 april 2007 Dagen Eigenaar: 111 Eigenaar tot: 26 juli 2007 Eigenaar 1
                  Type Eigenaar: Fleetowner Eigenaar van: 01 mei 2006 Dagen Eigenaar: 340 Eigenaar tot: 06 april 2007

xbjornx

Wauw en hoe kom je aan deze info :)??

Ben al meteen blij dat ik hier om advies heb gevraagd. Ben een totale leek hierin.

Rij al bijna 10 jaar mijn kadet cabrio.(1e auto)

Maar als ik dit zo alles lees, krijg ik steeds meer de conclusie om het niet te doen. Zie ik dit goed ?

joop1970
                    Deelnemer

Die kun je onder waardebepaling op zomoto.nl opvragen.

Vind het ook vrij prijzig als ik eerlijk mag zijn, zou liever voor wat meer kilometers gaan en 2.2 of zelfs een turbo.

vla007
                      Deelnemer

@joop1970 wrote:

Vind het ook vrij prijzig als ik eerlijk mag zijn, zou liever voor wat meer kilometers gaan en 2.2 of zelfs een turbo.

Ja en wat luxer! Niks tegen de g, rij ik zelf ook maar zoals eerder al gezegd er zijn ook twintops te vinden voor dat geld.

xbjornx

@joop1970 wrote:

Maar die is weer duurder in brandstofkosten lijkt me.

Erg fijne site dat zomoto. Je kan ook de prijsontwikkeling zien merk ik en in september stond hij nog voor bijna 10k.

Even voor mijn beeldvorming: Die aantal eigenaren is dat veel of is dat verhoudingsgewijs best ok?

Misschien toch nog maar even door sparen. Ik wil eigenlijk geen auto boven de 100.000km. noem het psychologisch maar erboven heb ik het gevoel alsof ik binnen de kortste keren weer voor een andere moet.

joop1970
                          Deelnemer

2.2 schijnt niet heel veel meer te drinken.
                            Kilometers vond ik ook altijd belangrijk maar daar ben ik ondertussen wel vanaf gestapt. Zoals gezegd, goed onderhoud scheelt de helft. Een wagen die elke keer goed warm word gereden, elk jaar nieuwe olie krijgt met 150000 is heel wat anders dan een wagen die gebruikt word om boodschappen mee te doen in hartje amsterdam met 70000 op de teller.

Als een wagen met veel kilometers er netjes uitziet met de volledige onderhoudshistorie erbij heb ik dat liever. Vaak kun je wel aan het onderhoud zien hoe en wat voor afstanden ermee gereden is. Als de koppeling bij 70000 als een keer vervangen is weet je genoeg.

vla007
                            Deelnemer

Persoonlijk denk ik dat het aantal eigenaren echt niet veel is gezien de leeftijd.

Wat brandstofkosten betreft snap ik je gedachte wel, maar ik kan je 1 ding zeggen een 1.6-2.2 bij normaal rijden zal allemaal ongeveer hetzelfde verbruiken. Puur omdat je met een 1.6 meer moet trappen, ik baal zelf van mijn 1.6.

Wat betreft de kilometers.
                              Je kan beter een auto kopen met 150000km welke veel op de snelweg heeft gezeten en altijd lekker warm was en goed onderhoud gehad heeft ipv een auto met 80000km alleen maar voor boodschappen en kinderen van school halen gebruikt, met slecht onderhoud.

Edit: Joop was me voor

joop1970
                              Deelnemer

Haha, grofweg hetzelfde bericht

xbjornx

Great minds think alike zegt men :)

gerben rsv
                                  Deelnemer

Ik heb zelf net mijn 2.2 automaat verkocht en rij al een tijdje in een 2.0 turbo en de turbo is toch echt een stuk zuiniger als de 2.2 ,nu weet ik ook wel dat dit grotendeels door de automaat komt maar ik denk dat het verschil in vermogen tussen een 1.8 en een 2.2 te verwaarlozen is en je wat dat betreft qua brandstofverbruik beter voor een 1.8 kunt gaan.

Verder vind ik de cabrio aan het begin van het topic behoorlijk prijzig zeker omdat er eigenlijk nauwelijks opties op zitten.Als je even verder zoekt vind je vast wel een goedkopere met meer opties!

Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van een stoffen kap dan een stalen klapkantelkap.

Wat misschien nog wel het belangrijkste is ,is waar je naar op zoek bent ,wat voor opties wil je bijvoorbeeld en idd zaken als kmstand en leeftijd!

Mijn oude is nog te bekijken op de site van autocentrum Dirksland !

Succes met je zoektocht.

Family man
                                    Deelnemer

iets meer km’s maar wel 2.0 turbo allesdraufundran http://www.autotrader.nl/auto/opel/vlaardingen/4srh7/opel-astra-twintop-2e-paasdag-geopend-van-1100-tot-1600/fotos/#foto-3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

of minder power, 1.6 met lage kmststand en nap, ook goedvol!
                                      http://www.autotrader.nl/auto/4FJPG/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zelf spreekt deze mij het meeste aan…en vraagprijs zonder inruil is altijd goede korting bedingen! zeker NU het nog geen cabrioweer is
                                      http://www.autotrader.nl/auto/4YX6S/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

xbjornx

Die laatste vind ik ook erg mooi, maar dan moet ik nog even door sparen.

Feitelijk hoeft er voor mij niet teveel poespas aan te zitten. Ik bedoel ik rij nu een kadett cabrio en als dat ding het eeuwige leven had zou ik hem blijven rijden. Geweldig autootje. Helaas begint hij na 210k km toch af te takelen.

Wat ik het belangrijkst vind is dat het een degelijke auto(liefst cabrio) is met niet al te veel km(liefst minder dan 100k) max 7-8 jaar oud, niet te duur in aanschaf max €8k-€9k en niet te duur in brandstof/onderhoud.

Er hoeven voor mij niet allemaal snufjes aan te zitten want ik bekijk het zo: Alles wat erop zit kan ook kapot :).

Die astra uit het begin van de topic zou ik al prima vinden maar vergeleken met die twintops is deze wel erg duur.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor de astra uit het begin van de topic?

spetahh93
                                        Deelnemer

http://www.autowereld.nl/opel/astra-cabriolet/1-6i-bertone-leder-airco-apk-01-2014-4426111/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                          deze is wel een paar jaar ouder maar ook nog met weinig km’s en word aangeboden voor ongeveer 5000
                                          dus denk dat 6000 zoiets wel een redelijke prijs zou zijn.

xbjornx

Meer meningen zijn altijd welkom :).

Ben er zeer dankbaar voor.

asconahobbyist
                                            Deelnemer

@spetahh93 wrote:

http://www.autowereld.nl/opel/astra-cabriolet/1-6i-bertone-leder-airco-apk-01-2014-4426111/details.html
                                              deze is wel een paar jaar ouder maar ook nog met weinig km’s en word aangeboden voor ongeveer 5000
                                              dus denk dat 6000 zoiets wel een redelijke prijs zou zijn.

hmm,dus 4900 voor een 2002 is niet teveel,ga nou eens van 1000 euro waardedaling per jaar uit.
                                              dan zou een 2003, 5900 mogen kosten,een 2004,6900,een 2005,7900 en een 2006,8900,dus zou precies kloppen dan! Dan is ie helemaal niet te duur,en 70000 km is natuurlijk helemaal weinig.
                                              En niet veel opties,tsja,wat zou je ergens moeten met airco in een cabriolet,als t weer is voor de airco heb je het dak toch open,daarom heb je zo’n ding.
                                              Xenon is leuk,maar kan je er altijd nog inzetten,de 1.8 motor is snel zat voor in een cabrio,en niet geheel onbelangrijk,ook niet overdreven duur als er wat stuk gaat,2.2 en de turbo hebben toch wat hogere onderhoudskosten. Leer heeft voor en nadelen,heb beide gehad in een cabrio (astra F) leer is makkelijk als je dak open staat en er schijt een vogel op je stoel,doekje erover en weg is het,maar datzelfde leer brand je wel weer je reet aan als je instapt,stof is dan wat fijner voor je (blote) benen en rug,wat je zelf het fijnst vindt.
                                              Als je er langer mee wilt rijden denk ik niet dat het zo’n hele verkeerde auto is,twintop moet je ook maar willen,ook in mijn ogen heeft een echte cabrio een stoffen dak.
                                              Uiteraard is het ook afhankelijk van de smaak van TS,ik persoonlijk vindt de G cabrio mooier dan de H twintop.

xbjornx

Hoe denken jullie over een auto kopen in Duitsland?

Woon hier namelijk op 20km afstand van.

xbjornx

@Family man wrote:

iets meer km’s maar wel 2.0 turbo allesdraufundran http://www.autotrader.nl/auto/opel/vlaardingen/4srh7/opel-astra-twintop-2e-paasdag-geopend-van-1100-tot-1600/fotos/#foto-3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

of minder power, 1.6 met lage kmststand en nap, ook goedvol!
                                                  http://www.autotrader.nl/auto/4FJPG/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zelf spreekt deze mij het meeste aan…en vraagprijs zonder inruil is altijd goede korting bedingen! zeker NU het nog geen cabrioweer is
                                                  http://www.autotrader.nl/auto/4YX6S/detail/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Hoe kan het dat de APK van die 1,6 Twintop al sinds 2010 verlopen is? Is dat niet een beetje vreemd/zorgwekkend?

Family man
                                                  Deelnemer

@bjorn
                                                    schijnbaar heeft deze auto lang in de handelsvoorraad gestaan bij een/twee autobedrijven, daarom dus geen apk.
                                                    zou zelf overigens voor die 500 euro vraagprijs hoger voor de 1.8 gaan met 41000 km..dat is toch de beste van de 3..en waarschijnlijk daarom ook nu verkocht.
                                                    Kopen in DLD, waarom niet? als de prijs, ook na import goed is alsmede de hele historie (liefst bij een dealer),
                                                    Echter nu aanschafprijs wellicht lager, dit zie je straks waarschijnlijk ook terug in verkoopprijs (t.o.v NL auto)

gwn
                                                    Deelnemer

ik zou voor dat geld kijken voor een andere en indd met meer opties, geloof mij ik heb hiervoor ook een cabrio gehad, zonder airco is het nauwelijks vol te houden,, met de kap open is het heerlijk maar ook heel warm rijden (zon volop je bolletje) bij stadsverkeer is er ook geen verkoelende lucht.. met gesloten kap is een auto zonder airco ook niet echt lekker naar mijn mening.

Ik heb hiervoor ook een import cabrio gehad, ik heb er tot de dag van vandaag nog spijt van gehad, niet van cabrio rijden op zich dat is heerlijk maar we hebben flink wat geld mogen bijleggen om de auto een beetje in normale motorische staat te krijgen. Uiterlijk laat soms misleiden… de km stand van onze was toen ergens in de 60.000….

verder is zoiets natuurlijk altijd je eigen keuze… alleen in deze tijden kun je voor dat geld meer waar krijgen voor je geld denk ik….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.