Opel Astra 1.9 CDTi jan. 2005 houdt in

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1.9 CDTi jan. 2005 houdt in

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    hoeke04

Inmiddels al weer een jaar heb ik het probleem dat de auto bij optrekken inhoudt (stottert). Er is al het nodige vervangen w.o. wervelkleppen, EGR klep (nadat de oude eerst schoongemaakt is) en dynamo maar het probleem blijft bestaan. Krijg geen foutmelding bij uitlezen. Kreeg nu de tip om V power diesel te gaan tanken omdat het ws toch met vuil in de motor te maken heeft. Rijdt inderdaad vaak kleinere afstanden. Kennen anderen dit probleem ook? Tip om dit vervelende probleem echt op te lossen?
      Alvast dank
      Bert Hoeks

wim-v6
      Deelnemer

Is heel het inlaat mee vervangen..

Is de Luchtmassameter al nagekeken..

Is het een motor met ROETfilter??

> Kleinere Afstanden:

Kleinere afstanden is voor de huidige generatie diesels vaak een probleem.

Zo komt namelijk de motor niet lekker op temperatuur om zijn koolafzetting en zo lekker te verbranden..

Dit blijft allemaal plakken in de EGR, in het inlaat, in de Roetkat of roetfilter (doorhalen wat niet van toepassing).

Effe keer een daggie in Duitland knallen wil vaak al helpen..

Effen een goed lang stuk gevloerd, dan word de boel een keer GOED warm..

Willem

hoeke04

Is heel het inlaat mee vervangen.?
          Volgens mij niet. Is dat duur?

Is de Luchtmassameter al nagekeken..
          Volgens mij niet. Wat doet dit ding dan?

Is het een motor met ROETfilter??
          Nee, achteraf aanbrengen is mij gelukkig ook afgeraden. Zou alleen meer problemen gevan.

Ik ga volgende week naar Frankrijk Ardeche. Da’s ook een aardig traject om de motor schoon te branden. Toch? en dan met die speciale diesel. Heb je daar ervaring mee?

wim-v6
          Deelnemer

Er is een modificatie op het inlaat geweest ivm de wervel kleppen, hierbij moest het inlaat vervangen worden door een verbeterde…

inlaat zelf was rond de 400 euro, dan moest ze er nog op.

Luchtmassameter met instromende lucht naar de motor, als deze verkeerde waarden krijgt kan een motor goed beroerd lopen zonder storings melding.

Willem

wim-v6
            Deelnemer

Lekker op vakantie, lange afstanden is Prima om de boel een keer op temperatuur te brengen..

Willem

jsgsi
              Deelnemer

Stotteren bij een 1.9 diesel kan ook te maken hebben met de stekkers op de verstuivers.
                Dit is een buitendienstoplossing van opel (nummer zal ik eens opzoeken).
                Nieuwe stekkers op de verstuivers is dan de oplossing. (en een eventuele softwareupdate).

hoeke04

Oke, wil je dat nummer inderdaad opzoeken dan kan ik mijn garage informeren. Zijn die stekkers duur?
                  Krijg je dan trouwens geen storingsmelding?

Ik vind het trouwens wel bijzonder slecht dat bij deze motor bijna standaard die wervelkleppen vervangen moeten worden (€ 1380). Schijnt een constructiefoutje te zijn. Bij mij bij 70.000 km. Ook inlaatspruitstuk is toen vervangen. Ik heb nog geprobeerd de kosten te verhalen op Opel, maar dat is niet gelukt. Kan dat stotteren hier ook nog mee te maken hebben?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.