Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra 1.8 automaat. Wat is het probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2016 om 08:30 #17276928
Opel astra 1.8xe 173000km automaat 125pk
Beste,
Ik blijf maar problemen houden met mijn astra. In de hoop dat iemand hier mij wellicht op het juiste spoor kan helpen som ik de problemen en zaken die reeds vervangen zijn even op.
Auto rijd uitstekend bij lage toeren cq weinig belasting, normaal rijgedrag dus. Echter wanneer ik meer dan half gas geef beginnen de problemen. De auto begint dan voelbaar in te houden, het lijkt alsof de auto dit door heeft en gaat dan bijregelen. Dan trekt de auto ook ineens weer door. Je zou het kunnen omschrijven alsof de auto voorzien is van een goedkope powerbox. Echter hikt en stottert deze dan ook lichtjes voor het bijsturen.
Het volgende probleem zit in het schakelen, de automataat schakelt goed bij wederom lage toerentallen. Wanneer de auto echter begint in te houden dan schakelt deze met enige vertraging het lijkt wel op slippen. Verander ik echter zelf van versnelling met de automaat dan schakelt deze goed en probleemloos. Echter het inhouden van motor blijft.
Vandaar dat ik de automatische transmissie uitsluit van het probleem.
Wat is er al vervangen?
Allereerst is de ecu gemaakt bij ac tronics, de auto liep op 3 poten probleem nadien opgelost auto reed weer goed. Vervolgens kreeg ik dus deze problemen en bij het uitlezen van de auto een twintig tal verschillende foutcodes. Auto begon weer op 3 poten te lopen en wederom na enig aarzelen ecu op gestuurd voor garantie. En ja hoor deze zou weer stuk zijn. Ecu weer terug gebouwd en verrek auto nog steeds op 3 poten. Bobine vervangen auto liep weer op 4 cilinders. Puur toeval?Het gekke nu is dat de ecu storingsvrij is. Maar ik nog steeds problemen heb. Ik heb ondertussen diverse sensoren getest en vervangen. De lmm is 40000km vervangen voor een originele. Ook de bobine en sensoren zijn origineel Opel. Verder heb ik het gasklephuis schoongemaakt en een vacuüm kanaal weer open gemaakt. Kortom ik weet het nu ff niet meer. Dus iemand nog tips?
19 juni 2016 om 08:39 #18320670Astra G? Wat foutcodes zit nu in de ecu?
19 juni 2016 om 08:40 #18320671Geen, nul niks nadda en astra g inderdaad
19 juni 2016 om 08:43 #18320672Kan dat de uitlaat is stuk? Vol cat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.