Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra 1.7 dtl 1999 egr probleeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2011 om 23:12 #17240677
Hallo allemaal ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
ik heb vandaag mijn auto laten uitlezen code P0400 uitlaatgas nog wat
na een tweede test was die code weg en trok de auto goed op
en we hebben een powerboost gedaan toen kwam de toeren teller op 1100 toeren
en daar voor was het 800 toeren na poverboost bleef ie op 800
monteur zei dat het de egr klep was hij zei vervangen of schoon maken
en nu wil ik hem graag zelf schoonmaken heb op internet gezocht maar kon niets vinden voor de 1.7dtl
over hoe je hem schoon maakt en welk sleutels je nodig hebt en waarmee je hem schoonmaakt
graag iemand die er fotos van heeft hoe je het stap voor stap doet en waar je op moet letten en of je pakking nodig hebt . kan iemand me aub helpen met een stap voor stap stappen plan van reinigen van egr klep voor de 1.7dtl.
alle hulp is welkomps wat is het olie verbruik op 1000 km voor zon auto en wat is de waarde die een luchtmassameter aan moet geven zodat je weet dat ie goed werk
zoveel details mogelijk geven aub over egr
Online30 juni 2011 om 00:05 #17910462Nou ik kan je alleen de info geven dat je de egr kunt schoonmaken met remreiniger. en ik heb zelf een astra g 1.6 16V maar die drink wel veel olie. maar weet zo niet met hoeveel km die dat doet heb laatst weer bijgevuld met een liter van de shell full synstetisch ofzo 5w 40 en mee dat ik 1500 km had gereden zo ongeveer.
1 juli 2011 om 09:12 #17910463bedankt bjorn je bent de enige die geantwoord heeft
is rem reiniger wel goed voor de egr zit daar geen rubber in want remreiniger en rubber gaat niet goed samen toch
alle hulp is welkom
nogmaals bedankt bjorn1 juli 2011 om 09:52 #17910464rem reiniger is niet schadelijk voor de rubbers (bij normaal gebruik). rem reiniger verdamd heel snel en het word voor 1001 dingen gebruiken.
ik had zelf geen rem reininger meer, ik heb het met perslucht schoon gemaakt.
wat een troep kwam daar uit, maar die auto heb ik niet meer.
ik werk dagelijks met remreininger. (monteur)maar heb je je egr klep al schoon ?of moet je er nog aan beginnen, je kan ook ff google en dan op afbeeldingen gaan zoeken.
gert
1 juli 2011 om 22:30 #17910465ik heb dagen gezocht naar een video over EGR klep schoon maken maar geen succes en weinig info er over .en niemand kon een video plaatsen of een handleiding of informatie over geven.dat houden ze allemaal voor hun zelf terwijl die zo vaak zijn schooongemaakt dus bij deze heb ik er een zelf gemaakt voor mensen zoals ik .hier volgen een paar instructies
egr open draaien met imbus sleutel vervolgen die halfe maantje eruit duwen anders kan de egr er niet uit . trek dan die egr naar boven eruit . dan over tollige olie weg halen dan rem reiniger er op spuiten goed schoon maken met een houtje stokje geen ijzer voor kom krassen op egr na dien goed af spoelen met rem reiniger dan een beetje olie er op doen ik heb gewoon 10w40 er op gedaan dus en dan de egr terug plaatsen en die half maantje eroverheen en dan met imbus aan draaien en je bent klaar veel succes
……………………………………………………………………..………………..
ikheb deze uploud gedaan met zeikend vrouw aaan mijn oor
THINGS I DO FOR YOU GUYShier is de link voor de video upload veel succes allemaal > http://youtu.be/5omIxk2juFI” onclick=”window.open(this.href);return false; king:
ps gertjuh en bjorn bedankt voor het mee denken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.