Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra 1.7 diesel cdti start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2015 om 18:57 #17272266
beste forum leden
vandaag doe ik een groot onderhoud aan de auto van mijn vriend na het onderhoud de auto gestart 20km gereden stilgelegd hij wilt hem terug starten een hij slaat niet aan dan eens gekeken naar de mazoutfilter naar lang starten slaat hem aan 10km gereden terug stilgelegd een hij slaat weer niet aan nu mag je zoveel starten dat je wilt slaat niet aan nu heb ik mij al dood gezocht maar nu weet ik dat ik geen stoom aan de pomp van achter aan de dieseltank al eens gezien in zekeringkast maar vind niets
wie kan mij verder helpen type auto opel astra g 1.7 diesel cdti van 2005
o ja kan hem ook niet uitlezen
9 juni 2015 om 21:20 #18286861Al eens gedacht aan de krukassensor.
Dat is wel een kwaal bij deze motoren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 juni 2015 om 21:44 #18286862nee nog niet maar als ik het deksel van de mazoutfilter losmaak een ik start de motor dan zou er toch mazout moeten uit komen?een er komt niks uit hoe kan ik de krukassensor uitmeten of hij stuk is of ni
10 juni 2015 om 18:38 #18286863beste wim-v6
ik heb de auto vandaag uitgelezen ik vind het raar geen enkel foutmeldingen dus kan niet zien of de krukassensor stuk is
10 juni 2015 om 19:13 #18286864Krukas sensor geeft ook niet altijd storing(meestal niet)
Filterhuis is dus leeg, of zit er wel diesel in?
10 juni 2015 om 19:57 #18286865er zit wel diesel in want heb hem opgegoten met diesel(dan zal het toch de Krukassensor zijn)
11 juni 2015 om 11:15 #18286866of misschien slechte dichtingen van uw mazoutfilter?
want heb dit ook ooit eens meegemaakt bij een auto.11 juni 2015 om 17:17 #18286867er zit een nieuwe mazoutfilter in plus dichtingen in dit is gebeurd bij het groot onderhoud vandaag een nieuwe Krukassensor maar hij slaat niet aan zou het kunnen het ventiel op de mazoutpomp?
de auto is ne h in plaats ne van g
11 juni 2015 om 18:15 #18286860Als je de mazout leidingen op de verstuivers een beetje los draait tijdens het starten , spuit er dan mazout uit ?
Er zit trouwens ook een drukventiel op de (hoge)druk brandstofpomp , deze wil ook wel eens de geest geven.
11 juni 2015 om 23:56 #18286868het zit aan de pomp van achter van de mazout bak(stuk of geen voeding)waar zit de relais +de zekering daar van
opel astra h 1.7 diesel cdti van 2005
12 juni 2015 om 16:17 #18286869huh? ik heb overlaatst ook dergelijk probleem gehad met een Astra van 2005, hiervan heb ik toen de brandstoftank open gehaald en daar zat bij mij toen helemaal geen opvoerpomp in… hoeveel kabeltjes zitten er in de stekker op de deksel v/d brandstoftank? afgaande van je verklaring (stuk/geen voeding) heb je blijkbaar dus nog niet gemeten of er spanning aan komt?
uiteindelijk was bij mij de krukassensor de boosdoener, maar omdat deze heeeel af en toe wel signaal maakte, maar niet genoeg voor te starten, of “bijna” te starten, bleef de foutcode dus uit.14 juni 2015 om 11:12 #18286870inderdaad er zit geen opvoerpomp in wat heb ik nu al gedaan een nieuwe mazoutfilter+dichting een krukassensor een tot hier toe zonder resultaten wat zou het nog kunnen zijn?
14 juni 2015 om 12:16 #18286871Ik heb ooit iets gelezen van een moertje op de brandstofrail hier zou een klepje in zitten zodat de brandstof niet afloopt ofzoiets maar heb t nooit los moeten halen dus weet niet of dat klopt…. heb je ook de dichting die over t boutje van t filterhuis erop zitten? Oftewel misschien de brandstofpomp stuk… als er een geribbeld dekseltje op de achterkant van de pomp zit kan deze soms wel stuk gaan, maar ook dat is erg uitzonderlijk
14 juni 2015 om 13:16 #18286872inderdaad heb ik ook al gehoord bij die modellen maar waar zit dat juist?het filterhuis dat is oke al getest op een ander opel een die werkt
14 juni 2015 om 21:44 #18286873Waar de retourleiding op de rail zit. Wat parameters krijg je eigenlijk qua raildruk etc?
15 juni 2015 om 09:51 #18286874dat kan ik niet meten de raildruk heb geen meter zou ik het nog op een andere manier kunnen doen?
16 juni 2015 om 20:41 #18286875vandaag nog is eens aan de auto gewerkt een alles eens grondig nagezien alleen hij zuigt geen diesel aan dus denk ik dat er veel lucht in de leiding zit hoe kan ik het best alles goed ontluchten
17 juni 2015 om 21:49 #18286876ik heb de auto gestart met remreiniger een hij bleef draaien ben een rit gaan doen een hij rijd goed ik leg hem stil ik wil hem terug starten een slaat niet aan wel met remreiniger kan het zijn dat er nog lucht in zit of lucht zuigt?
18 juni 2015 om 11:28 #18286877waar heb je die remreiniger dan op of in gespoten?
18 juni 2015 om 12:54 #18286878in de buis van de luchtfilter
18 juni 2015 om 13:00 #18286879AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik hoop na je luchtmassameter? Want die is nogal allergisch voor dit soort spullies..
18 juni 2015 om 14:08 #18286880Raildruk met uitlees apparaat uitlezen.
Ik heb deze sensor ook al eens stuk gehad bij de 1.7CDTi
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 juni 2015 om 15:36 #18286881Idd raildruk uitlezen tijdens starten met OPcom en start toerental minimaal 230+ tpm
18 juni 2015 om 17:51 #18286882ok kan ik ook gebruiken met obdlink sx?
18 juni 2015 om 21:06 #18286883heb de raildruk uitgelezen een ik kom op 200 tpm hij trekt de mazoetfilter gewoon leeg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.