Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra 1.7 ctdi Essentia uit 2005, betrouwbaar of niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2013 om 19:44 #17262296
Ik ben zo langzamerhand toe aan een andere auto. Altijd VW gereden en nu eentje met meer dan 4 ton op de teller. Nu kwam ik laatst een opel astra diesel tegen met 210.000 op de teller die binnen mijn budget valt. Ik wil een stationwagen, met trekhaak en de auto moet minimaal 1300kg mogen trekken. Ik rij momenteel niet veel met een aanhangwagen, laten we zeggen een keer of 4 per jaar komt m’n paardje in de trailer achter de auto. Ik rij echter wel veel km’s, een 30.000 per jaar.
De auto moet een jaar of 4 meegaan zonder problemen, meer is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Kan een Opel ook met gemak 4 ton op de teller halen? Of is een Opel motor ‘op’ bij 3 ton zoals ik nogal eens hoor?
Hoe zit het met kosten als vervangen distributieriem?
En wat zijn de zwakke punten van een Opel astra essentia 1.7 ctdi?
Rijdt een astra inderdaad 1 op 19 zoals beweerd wordt?1 december 2013 om 20:30 #18196512ikzelf heb zo eentje en heb er nu 195000km opstaan. rij ook een 30-35d km per jaar.
geen problemen met de auto.
distributieriem komt op 350-400€
maar als ik mij niet vergis mag die maar 1100kg trekken.
zelf ben ik van plan van er nog paar jaar met te rijden.1 december 2013 om 20:34 #18196513Nee, mag volgens rdw.nl 1300 kg trekken. Dus in dat opzicht zou een Opel voldoen.
1 december 2013 om 21:00 #18196514Anoniem
1 January 1970In de astra is een 1.3, 1.7, en 1.9 diesel te vinden.. Ik ben van mening, en met mij denk ik vele anderen, dat de 1.7 het sterkst en betrouwbaarst is.. Weinig nukken aan zo’n wagen..
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
1 december 2013 om 21:29 #18196515Hallo,
mijn astra heb ik gekocht met net 200000 staat nu op 255500 en heb er alleen onderhoudskosten aan gehad en een vliegwiel
dus valt wel mee vind ik zelf ;)
ik heb de 1.9 120pk en die mag 1450kg trekken
veel mensen hoor je zeggen dat de 1.7 de beste is maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen met de 1.9 hoor! ieder motor heb zn eige problemen.
hij verbruikt 5.6liter op 100km (snelweg en dorp doorelkaar dus gemiddeld)
ps. deze auto staat hier ook op de marktplaats ;)gr rudy
2 december 2013 om 05:55 #18196516Goed, de 1.7 is het ‘best’. Maar niemand die daadwerkelijk een 4 ton met een Opel rijdt? Want dat doe ik normaal gesproken met een auto. Anders wordt het toch weer een Passat of Golf station zoeken voor hetzelfde geld, maar dan 2 jaar ouder (en ong. dezelfde km-stand). Maar een Passat is tegenwoordig wat zwaarder en dan tikt de wegenbelasting ook zo zwaar aan. Dit was 1 van de redenen waarom ik eens naar andere merken ben gaan kijken.
2 december 2013 om 06:13 #18196517Anoniem
1 January 1970Tja, ik heb de 4 ton nog niet bereikt, maar ben het wel van plan.. Kijk anders even bij de reviews op autoweek van de diesel eigenaren, daar staan vaak wel kilometer vreters tussen..
Ik ben van mening dat bij goed onderhoud en een goede rijstijl elke auto lang mee kan gaan..
2 december 2013 om 07:55 #18196518Wat is goed onderhoud? Mijn auto krijgt altijd bij de lokale garage onderhoud, gewoon wat het boekje voorschrijft. Verder gaat de auto een paar keer jaar door de wasstraat. Het is een gebruiksvoorwerp natuurlijk, ik vertroetel een auto niet echt in de zin van poetsen, nog meer poetsen, enz. Maar ik bezuinig niet op onderhoud in de zin van als een auto elke 15.000 een beurt moet hebben, dan krijgt de auto dat ook. Multiriemen en distributieriemen en waterpompen (bij deze astra hoef je de waterpomp niet te vervangen?) zijn dingen die ik op tijd laat vervangen. Verder weet ik niets van auto’s. Een auto moet mij gewoon betrouwbaar van A naar B brengen, een Astra is niet de mooiste auto, maar de auto die ik gezien heeft, heeft alle opties die ik wil hebben, ziet er nog goed uit (geen roest e.d.). En nieuw kan ik niet betalen.
Maar je weet bijvoorbeeld van de passat dat er vaak problemen zijn met draagarmen. Zo is er een type golf geweest met problemen met de turbo. Enz.
Een franse auto is een ramp met lampen vervangen en electronica. Bij de Opel schijn je zelf een lampje te kunnen vervangen. Dat vind ik ook wel belangrijk.
voor een passat zijn overigens veel gebruikte onderdelen te vinden bij de sloop, hoe zit dit met een Opel? Zelfde verhaal?
Verder zal ik als ik deze auto aan zal schaffen dus nog achter winterbanden aan moeten, want dat is een must. Dus dan moet ik velgen (en het liefst ook de banden) tweedehands kunnen vinden.2 december 2013 om 14:24 #18196519Gebruikte onderdelen is zeker geen probleem bij deze Opels, de 1.7 motoren van ISUZU (japans) zijn zeker goede motoren, en bij normaal gebruik, Goed en Juist onderhoud doet ze lang meegaan.
De 100pk 1.7CDTi heeft als zwakke punten, een Vacuumklepje van de Turbodrukregeling, vervuilen van de EGR (net als bij elke andere moderne diesel), en af en toe komt er wel eens een Verstuiver voor die slecht word, dat maakt zich kenbaar door een duidelijke Tik in de motor.
Als het kan zou je wel moeten kiezen uit de 5bak, deze is Veel sterker als de M32 6bak van Opel, al geeft deze bij de 1.7CDTi weinig problemen, omdat de 1.7Diesel wat hoogtoeriger is.
De M32 bakken gaan voornamelijk kapot door Laag toeren Resonantie.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.