Opel Astra 1.6/1.8 GTC 2005-2007 aankoop.

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1.6/1.8 GTC 2005-2007 aankoop.

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ls789

Beste allemaal!

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Robin en 24 jaar jong :)
      Ik ben op dit moment in het bezit van een Alfa 147 (mijn eerste auto ever) en heb deze pas 4 maanden in mijn bezit. Ik rij al sinds mijn 18de auto en heb altijd netjes gewacht tot ik klaar was met mijn studie en zelf een auto kon kopen en onderhouden.

Nu is de 147 helaas een miskoop :( ze verbruikt erg veel olie (lees 1 op 800..) en diverse lekkages (water/regen)

Ik ben dus hard op zoek naar een andere meer betrouwbare auto waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Ik ben echt een autoliefhebber en ik hou wel van een beetje pit (rij ook motor). Nu is mijn oog gevallen op de Astra GTC uit het jaar 2005/2006/2007 zoiets. Ik vraag mij alleen af of dit type bekend staat om olieverbruik.. heb opzich niet veel kunnen vinden hierover op internet. De alfa stond er bekend om las ik na aankoop -.-

Omdat de GTC mij meer geld gaat kosten (tussen de 7500 en 9000) wil ik wel een beetje weten waar ik op moet letten en wat ik kan verwachten. Er gaat sowieso wel een BOVAG garantie opzitten dus particulier zal ik de auto niet kopen. Graag wil ik de 1.8 liter maar de 1.6 zal ook voldoen.

Zit er nog veel verschil tussen het 1.6 en 1.8 model (benzine).

Op internet kan je veel Opels vinden tussen de 7500-9000 met soms maar een km stand van 50k :)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

astrid_fahrer
      Deelnemer

Als je de keuze hebt dan zou ik voor de 1.8 met 140pk gaan (of de 1.6 of 2.0 turbo :mrgreen: )
        De 1.8 zal een stuk beter rijden dan de 1.6 omdat deze gewoon net wat te weinig vermogen heeft als je echt wat vlotter wilt rijden.

Qua olieverbruik heb ik tot nu toe nog niet gelezen dat één van deze motoren echt veel verbruikt.
        Zeker als je een wat frisser exemplaar met wat minder km’s op de teller hebt dan zou het olieverbruik nihil moeten zijn maar dat geld voor alle merken wel.

ls789

Bedankt voor de reactie! Ik wil denk inderdaad een 1.8 :) die rijdt dan alsnog een stuk zuiniger dan de alfa romeo die ik nu heb, en is nog een stuk sneller ook.

Ik zit een beetje te kijken naar 2008-2009 nu, die hebben vaak maar 40-60k gelopen. Heeft niet heeel erg haast. Ik denk dat ik nog 2-3 maanden ervoor uittrek om even te kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn.

Engee
          Deelnemer

Ik heb een GTC 2005 gehad met een 1.6. Dat was echt te langzaam vond ik persoonlijk. Verder wel een goede motor met een grote distributieinterval 150.000/10jaar. Ik ben toen juist naar een 147 gegaan (GTA :wub ). Persoonlijk zou ik dan minmaal voor de 1.8 gaan. Heb nu een 1.6 turbo en dat loopt echt heel lekker moet ik zeggen!

Succes met je keuze! Kijk ook goed naar een eventuele uitvoering, een Cosmo is altijd wel lekker compleet maar er zijn echt zoveel verschillende mogelijkheden mbt radio en uitvoeringen.

dissie
            Deelnemer

Ik zelf heb een gtc uit 2008 1.6 xer 116 pk.. K moet zeggen dat ik t nog een leuk pittig motortje vind, die niet al te veel zuipt… (8 op de 100km)
              Toen ik hem kocht stond er 60k op, nu 30k verder heb K.alleen olie moeten verversen, nooit bij hoeven gooien

Opeltje17
              Deelnemer

De 1.8(Z18XE) 125PK deze zit in de eerdere GTC’s (2005-2006) deze wil wel eens olie verbruiken, dit is vaak te wijten aan slecht warm rijden(trappen met koude motor)

Ik zelf heb ook een Z18XE zelf heb ik geen last van overmatig olie verbruik.

J. Stardust
                Deelnemer

Kijk vooral naar de veerschotels. Daar zit bij bijna elke Astra H roest op.

Ik heb een 1.8 (140 Pk) die is niet langzaam maar het is ook geen stoplicht sprinter.

RISL
                  Moderator

Hier een koopwijzer voor de Astra H (wordt nog verder uitgebreid): viewtopic.php?f=126&t=180886

jaimey
                    Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

De 1.8(Z18XE) 125PK deze zit in de eerdere GTC’s (2005-2006) deze wil wel eens olie verbruiken, dit is vaak te wijten aan slecht warm rijden(trappen met koude motor)

Ik zelf heb ook een Z18XE zelf heb ik geen last van overmatig olie verbruik.

Ik heb nu ren maandje mijn GTC met de Z18XE motor, hiervoor had ik een fiat stilo Abarth en aangezien die net zoveel olie als benzine verbruikte ben ik er aan gewent elke 3 dagen mijn olie pijl te controleren. Zover ik kan zien heeft mijn GTC op 1400km nog geen druppel olie “verbruikt” moet ik wel zeggen dat de vorige eigenaar en ik zelf de auto altij warm rijden voor we gas geven. Vergeleken met mijn Abarth (2,4 5cillinder) is de Astra heel langzaam. Maar als engen vergelijkt met de meeste auto’s gaat hij gewoon mee. Het is zeker geen sprinter maar dan zou je ook echt voor een auto met turbo moeten gaan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.