Ik ben nieuw op dit forum, dus als ik op de verkeerde topic post, sorry daarvoor.
Ik wil graag een Opel astra uit 1999 kopen, maar ik vroeg me af of dit betrouwbare auto’s zijn en waar ik op moet letten als ik er één ga kopen. En wat zijn de grootste mankementen van deze auto’s?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
ALs het een 1.6 8 klepper is kan er niet zo gek veel mis gaan,zijn sterke blokken,de 16 kleppers zijn wat gevoeliger,zeker voor olieverbruik.
Roest kan voorkomen bij de wielranden achter en de veerschotels achter.Gerammel op klinkerwegen duidt op versleten stabilisatorstangetjes voor. Airco (indien aanwezig) zal bij deze leeftijd vaak niet meer werken.
Goed luisteren en voelen tijdens een proefrit is wel een vereiste.
In de basis is een Astra G een zeer solide gebouwde wagen,echter bij een 99er (toch alweer 17 jaar oud) kan je natuurlijk alles verwachten na een werkzaam leven,al zijn er nog genoeg prima exemplaren.
8 jaar in een Astra G 1.6 8v gereden, top auto,had wel erg veel roest in de achterwielkasten.
EGR klep is storingsgevoelig en, gaat vaak kapot.
had ook wat olie verbruik en, tikkende kleppen bij koude motor.
gevlochten stuk op de katalysator wil wel eens lekken.
voorste motorsteun wil wel eens scheuren.
bij stations gaan de luchtbalgen op de achterdempers vaak kapot/lekken of, de lucht slangetjes gaan lekken of breken af van de hoogte regeling.
Auteur
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.