Opel Astra 1.4 LPG3 stank probleem?

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1.4 LPG3 stank probleem?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    AstraFan1.4
    Deelnemer

Nu rij ik zo een half jaar in een opel astra op lpg3 (2007) , zeer tevreden gelukkig, maar sinds een weekje heb ik stank overlast
      in mijn auto. Met stank bedoel ik, gaslucht en olielucht gemengd, dus in die richting, voor achterin!

Filters etc vervangen 5 maanden geleden, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn, op LPG doet hij meer stinken dan op benzine.
      Maar wat ik merk op benzine is dat het van links achter komt(plek uitlaat), en bij lpg rijden gaat de hele auto (binnen) naar gas ruiken, alsof het ergens gas lekt.Maar als het de gas is,dan zou het op benzine niet moeten stinken (wel veel minder van binnen maar buiten ruik ik het toch wel).

Waar moet ik het probleem zoeken, naar gasboer of dealer gaan rijden? Ligt het aan de uitlaat(lek?) of toch iets anders(lpg)?

grt

Edit

ben vergeten aan te geven , heb het vandaag gemerkt, dat dit geval voorkomt als het warm weer is, bij weer zoals nu geen probleem

AstraFan1.4
      Deelnemer

Niemand enig idee :) Dan maar gewoon naar de dealer rijden.

Aapje

Zou voor de zekerheid even langs een gasboer gaan. Gaslekkage is nooit goed… ;)

Het zou maar zo kunnen dat er ergens een dichtingsring slecht is.

AstraFan1.4
          Deelnemer

Vreemd dat het wel alleen tijdens warm weer te ruiken is.. Ik laat het wel weten wat er uitkomt.

Even update:

gasboer gebeld, die zegt dat het de uitlaat kan zijn, dus even na laten checken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.