opel astra 1.4 16v flexibele uitlaat

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra 1.4 16v flexibele uitlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262030
    Alderick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 November 2013

      Hallo ik heb een opel astra g uit 1998. De flexibele uitlaat is gescheurd langs de kant van de motor waardoor die dus lek is. Kan het kwast dat ik daar even door mee rijd? En kan je bij dit model dit stuk apart vervangen of zit het verbonden met de katalysator? Wat natuurlijk een kostelijk karweitje zal zijn om te vervangen wat kan ik het beste doen mvg alderick

      #18194156
      inzane19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2007

        Ik weet niet of de 1.4 versie hetzelfde is als de 1.6 8v maar zoals het er naar uit ziet is dit onderdeel los te krijgen.
        Zoals het op het plaatje er uit ziet moet je het bij je motor (na je spruitstuk) los schroeven en voor de katalysator zou een klem zitten.

        Nogmaals, weet niet of het bij jou ook zo is.
        Ga btw langs de sloop ipv duur bestellen (of je moet geld te veel hebben :D )

        Ps: Laat het even weten hoe het verder is gegaan aangezien ik ook mogelijk mijn flex pijp moet vervangen.

        #18194157
        TedMechanic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2007

          Ik zou niet naar de sloop gaan voor een flexibel pijpje, kun je erop wachten dat die binnenkort weer lek is.

          Als er een kat aan zit en de rest van de uitlaat is nog goed, dan kun je die stukjes ook gewoon los kopen en ertussen lassen. Even op zoek naar een goede beunhaas met een lasapparaat dus.

          #18194158
          Alderick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 November 2013

            na lang wachten heb ik mijn auto deze middag binnen gebracht voor een onderhoud en die reparatie morgen weet ik het verdict.
            hopelijk kan het stukje appart vervangen worden

            #18194159
            gunpower
              Lid sinds:
              16 December 2013

              Stuk is apart te vervangen, je moet alleen even de tijd en zin hebben om hem ertussenuit te slijpen schoonslijpen.

              onder de auto een paar keer hechten met je las apparaat.

              eronderuit en rondom aflassen :angel :afro

              #18194160
              Alderick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 November 2013

                vandaag auto gaan ophalen er is een nieuw stuk tussen gelast.
                alleen na een ritje startte de auto niet meer moeten duwen om te starten.
                daarna startte de auto weer gewoon enig idee wat het probleem kan zijn?
                gelast met aangesloten baterij ofzo?

                #18194161
                gunpower
                  Lid sinds:
                  16 December 2013

                  Als ik vragen mag wat was je kwijt voor het lassen?

                  Kan een lege batterij zijn.

                  Verder lijkt het met me beter als de batterij losgekoppeld is als er aan gelast word
                  tenzij het met autogeen word gedaan en niet met stroom.

                  #18194162
                  Alderick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 November 2013

                    Maar de auto startte gewoon. na een ritje van 20 km en een halfuur stil staan deed de auto niks meer kapotte alternator startmotor . Er is een nieuw flexibel stuk aan de uitlaat gelast

                    #18194163
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Het kan idd door het lassen komen.

                      Ik heb 1 keer een Calibra gelast waarna de dynamo overleed.
                      Dat was ook een uitlaatje lassen.

                      Sindsdien haal ik de accu los of ik pak een kastje tegen piekspanningen over de accu.

                      Auto loopt nu niet meer?

                      #18194164
                      Alderick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 November 2013

                        We hebben de auto duwend laten starten naar huis gereden. Dan startte de auto terug normaal zal morgen ochtend zien of de auto start anders terug naar de garage op zijn kosten

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.