Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra 1.4 16v flexibele uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 19:24 #17262030
Hallo ik heb een opel astra g uit 1998. De flexibele uitlaat is gescheurd langs de kant van de motor waardoor die dus lek is. Kan het kwast dat ik daar even door mee rijd? En kan je bij dit model dit stuk apart vervangen of zit het verbonden met de katalysator? Wat natuurlijk een kostelijk karweitje zal zijn om te vervangen wat kan ik het beste doen mvg alderick
21 november 2013 om 00:31 #18194156Ik weet niet of de 1.4 versie hetzelfde is als de 1.6 8v maar zoals het er naar uit ziet is dit onderdeel los te krijgen.
Zoals het op het plaatje er uit ziet moet je het bij je motor (na je spruitstuk) los schroeven en voor de katalysator zou een klem zitten.Nogmaals, weet niet of het bij jou ook zo is.
Ga btw langs de sloop ipv duur bestellen (of je moet geld te veel hebben :D )Ps: Laat het even weten hoe het verder is gegaan aangezien ik ook mogelijk mijn flex pijp moet vervangen.
21 november 2013 om 06:36 #18194157Ik zou niet naar de sloop gaan voor een flexibel pijpje, kun je erop wachten dat die binnenkort weer lek is.
Als er een kat aan zit en de rest van de uitlaat is nog goed, dan kun je die stukjes ook gewoon los kopen en ertussen lassen. Even op zoek naar een goede beunhaas met een lasapparaat dus.
16 december 2013 om 19:35 #18194158na lang wachten heb ik mijn auto deze middag binnen gebracht voor een onderhoud en die reparatie morgen weet ik het verdict.
hopelijk kan het stukje appart vervangen worden16 december 2013 om 20:10 #18194159Stuk is apart te vervangen, je moet alleen even de tijd en zin hebben om hem ertussenuit te slijpen schoonslijpen.
onder de auto een paar keer hechten met je las apparaat.
eronderuit en rondom aflassen :angel :afro
18 december 2013 om 18:24 #18194160vandaag auto gaan ophalen er is een nieuw stuk tussen gelast.
alleen na een ritje startte de auto niet meer moeten duwen om te starten.
daarna startte de auto weer gewoon enig idee wat het probleem kan zijn?
gelast met aangesloten baterij ofzo?18 december 2013 om 19:20 #18194161Als ik vragen mag wat was je kwijt voor het lassen?
Kan een lege batterij zijn.
Verder lijkt het met me beter als de batterij losgekoppeld is als er aan gelast word
tenzij het met autogeen word gedaan en niet met stroom.18 december 2013 om 21:32 #18194162Maar de auto startte gewoon. na een ritje van 20 km en een halfuur stil staan deed de auto niks meer kapotte alternator startmotor . Er is een nieuw flexibel stuk aan de uitlaat gelast
18 december 2013 om 21:36 #18194163Het kan idd door het lassen komen.
Ik heb 1 keer een Calibra gelast waarna de dynamo overleed.
Dat was ook een uitlaatje lassen.Sindsdien haal ik de accu los of ik pak een kastje tegen piekspanningen over de accu.
Auto loopt nu niet meer?
18 december 2013 om 23:03 #18194164We hebben de auto duwend laten starten naar huis gereden. Dan startte de auto terug normaal zal morgen ochtend zien of de auto start anders terug naar de garage op zijn kosten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.